Gå til innhold

Nye leveregler etter utbrenthet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å kjenne på bedring. Nå vil jeg lage meg et forsvar mot å møte veggen på nytt. Jeg forstår at jeg må endre på noe, ellers går jeg i samme fella på nytt. Endringer jeg har tenkt på er 1. sette grenser 2. identifisere følelser 3. prioritere trening og naturopplevelser 4. legge vekk jobben når jeg kommer hjem 5. ikke unnvike konflikter på jobb, ta det opp løpende. Flere forslag?

Anonymkode: 5a1c0...e0a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligger nok litt under å sette grenser, men det var akkurat etter å ha vært utbrent jeg tok en beslutning om å kutte ut mennesker som ikke tilførte meg noe bra, men som kun var energityver og/eller på ulike måter trykket meg ned. Å sette tydelige grenser var ikke tilstrekkelig, og ble ikke respektert, så jeg hadde behov for en klar beslutning om å kutte slike helt ut av livet mitt. 

Det er en beslutning jeg er veldig glad for, for slike belastet meg mye mer enn jeg var bevisst på, og å kun ha mennesker i livet som tilfører meg noe positivt har løftet meg mer enn jeg trodde var mulig. 

Selvfølgelig krever jeg ikke at alle i livet mitt alltid er positive, men de jeg har beholdt er mennesker hvor det er balanse i hva de gir og hva de krever. Det er mennesker som bare krevde og aldri ga noe positivt tilbake jeg kuttet ut. Jeg er gjerne støtte for venner i tunge stunder, men jeg er ikke lenger støtte for slike som alltid trenger hjelp, støtte og oppmuntring, men som ikke evner å gi tilsvarende tilbake. 

Anonymkode: 5c8f0...11b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke la deg stresse opp. Uansett situasjon så pust dypt og ikke stress over ting du ikke har kontroll over. Utbrenthet kommer ofte av langtidsstress så stressmestring er essensielt. 

Anonymkode: 751af...aee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke la deg stresse opp. Uansett situasjon så pust dypt og ikke stress over ting du ikke har kontroll over. Utbrenthet kommer ofte av langtidsstress så stressmestring er essensielt. 

Anonymkode: 751af...aee

Støtter denne. 

Jeg måtte i tillegg flytte og bytte jobb for å komme ut av det. Mistrivsel over tid er virkelig skadelig for helsa. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...