AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Jeg er en enslig dame med mine år på baken, men jeg har fremdeles et engasjement, en drivkraft, en vilje til å skape hyggelig miljø rundt meg. Jeg har da tenkt på Kvinnehjem, hvor det offentlige støtter med en viss sum, hvor man går til innkjøp av en bolig hvor kvinner i nærmiljøet kan samles. Det skal organiseres på en måte som gjør at det alltid er mat i huset, hvilerom, kjøkken, stue, planleggingsrom, møterom, aktiviteter for det som skulle være etterspurt. Poenget er at det skapes en syssel for oss, for oss som har et brennende ønske om å utgjøre en forskjell for andre, og som gjerne er enslige i hverdagen, men som ikke takler hverdagens stress. Vi som ikke takler stress trenger også å være et sted, og hva er bedre enn et Kvinnehjem? Eller Kvinnesenter, som er åpent 24/7 og som driftes av frivillige. Agenda og tema er selvfølgelig det som opptar oss, frivillighetsarbeid for de sårbare, innsamling av midler til foreldreløse barn i Afrika, barneoppdragelse, møter hvor vi koser oss og hører på hverandres meninger og ideer, hagearbeid, utflukter, møte opp på gamlehjem Sammen kan vi være en styrke for andre mennesker som sliter i hverdagen, hvor vi kan troppe opp med bred bemanning. Hva tenker dere andre om det? Hadde ikke det vært et fantastisk bidrag? Anonymkode: 61037...3d3 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Er allerede mange frivillige organisasjoner/lag som jobber med slike saker - hva med å være med der? Anonymkode: 5ddc3...d8b 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker dere andre om det? Hadde ikke det vært et fantastisk bidrag? Anonymkode: 61037...3d3 Fint initiativ for kvinner. Synd det ikke finnes slike grupper og tilbud for menn. 😞 Anonymkode: e7efe...dc1 2
altflyter Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Det er tusenvis av frivillige organisasjoner som jobber for å gjøre hverdagen bedre for andre. Det er bare å engasjere seg i en av dem som allerede eksisterer. Velg deg en hjertesak 🙂 vi trenger ikke enda en utgiftspost for at folk skal kunne jobbe med veldedighet og tilbud som allerede finnes. Bygg heller opp det som er. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fint initiativ for kvinner. Synd det ikke finnes slike grupper og tilbud for menn. 😞 Anonymkode: e7efe...dc1 Kan være aktuelt med menn som er i stand til å regulere seg selv. Anonymkode: 61037...3d3 1 1
Trolltunge Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Jeg tenker at voksne kvinner ikke er dem som trenger slikt mest. At de (vi) i større grad enn barn og ungdom som sliter og er ensomme har et ansvar for å ta tak i slikt selv, så ideen er god, for barn og ungdom, og så kunne voksne som selv trenger større mening i livet sitt gjerne stille opp for de unge der. Noen steder finnes noe tilsvarende for barn og ungdom, men dette er basert på at noen ildsjeler skaper dette. Jeg synes det blir feil med slik statlig ressursbruk på godt voksne kvinner, når det er mange som sliter mer enn den gruppen i samfunnet. At menn skulle være utelukket synes jeg også blir feil. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Får litt assosiasjoner til tiden da kvinnene var hjemme hele dagene med barn og husarbeid og møtte andre kvinner på gata. Kunne godt tenkt meg et sted hvor kvinner kan møtes men da må det også være rom for oss kvinner som ikke har barn og ikke bare snakk om barn og barnebarn hele tiden. Dessuten må det være rom for innvandrerkvinner som kanskje ikke snakker så god norsk og har andre erfaringer og kulturer enn det typisk norske. 0 akseptens for snikrasisme. Og frivillig arbeid hadde ikke vært interessant. Hvorfor skal man alltid arbeide? Men kanskje heller fokusere på gode samtaler og hobbies og vennskap. Hvis man vil drive frivillig så finnes det en drøss med andre organisasjoner. Anonymkode: fe317...949
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er en enslig dame med mine år på baken, men jeg har fremdeles et engasjement, en drivkraft, en vilje til å skape hyggelig miljø rundt meg. Jeg har da tenkt på Kvinnehjem, hvor det offentlige støtter med en viss sum, hvor man går til innkjøp av en bolig hvor kvinner i nærmiljøet kan samles. Det skal organiseres på en måte som gjør at det alltid er mat i huset, hvilerom, kjøkken, stue, planleggingsrom, møterom, aktiviteter for det som skulle være etterspurt. Poenget er at det skapes en syssel for oss, for oss som har et brennende ønske om å utgjøre en forskjell for andre, og som gjerne er enslige i hverdagen, men som ikke takler hverdagens stress. Vi som ikke takler stress trenger også å være et sted, og hva er bedre enn et Kvinnehjem? Eller Kvinnesenter, som er åpent 24/7 og som driftes av frivillige. Agenda og tema er selvfølgelig det som opptar oss, frivillighetsarbeid for de sårbare, innsamling av midler til foreldreløse barn i Afrika, barneoppdragelse, møter hvor vi koser oss og hører på hverandres meninger og ideer, hagearbeid, utflukter, møte opp på gamlehjem Sammen kan vi være en styrke for andre mennesker som sliter i hverdagen, hvor vi kan troppe opp med bred bemanning. Hva tenker dere andre om det? Hadde ikke det vært et fantastisk bidrag? Anonymkode: 61037...3d3 Helt uforståelig bidrag. Et slikt bidrag har absolutt ingen samfunnsnytte da det eksisterer titalls organisasjoner som tilbyr lignende aktiviteter. Røde kors, blå kors, aktivitetssenter via kommunen mm. Anonymkode: 99bd2...572 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at voksne kvinner ikke er dem som trenger slikt mest. At de (vi) i større grad enn barn og ungdom som sliter og er ensomme har et ansvar for å ta tak i slikt selv, så ideen er god, for barn og ungdom, og så kunne voksne som selv trenger større mening i livet sitt gjerne stille opp for de unge der. Noen steder finnes noe tilsvarende for barn og ungdom, men dette er basert på at noen ildsjeler skaper dette. Jeg synes det blir feil med slik statlig ressursbruk på godt voksne kvinner, når det er mange som sliter mer enn den gruppen i samfunnet. At menn skulle være utelukket synes jeg også blir feil. Jeg tør påstå at vi voksne kvinner er i større behov for trygghet enn ungdommen, med all sin iver og vitalitet. Jeg har dårlige knær og begrensede ledd, jeg aksepterer ikke å måtte undergrave mine behov. Dessuten er det ikke artig å gå hjemme hele tiden. Anonymkode: 61037...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 Jeg savner en type åpen barnehage som er åpen hver dag. Dette for mødre som er hjemme med barn som ikke sosialiseres ofte eller kjenner noen å henge med.. Anonymkode: 14349...ebc 1 1
Trolltunge Skrevet 22. juli 2022 #11 Skrevet 22. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tør påstå at vi voksne kvinner er i større behov for trygghet enn ungdommen, med all sin iver og vitalitet. Jeg har dårlige knær og begrensede ledd, jeg aksepterer ikke å måtte undergrave mine behov. Dessuten er det ikke artig å gå hjemme hele tiden. Anonymkode: 61037...3d3 Da er vi uenige. Alle mennesker trenger trygghet, men barn og ungdom er langt mer sårbare som gruppe enn det godt voksne kvinner er. At barn og ungdom får slik trygghet at de kan utvikle seg til ressurser i samfunnet er også langt mer samfunnsnyttig enn at kjerringer som meg får en plass å drikke kaffe og prate med andre damer. Da er det til og med mer samfunnsnyttig at menn får det enn kvinner, for ensomme, sinte og bitre menn utgjør en større fare for samfunnet enn det vi kvinner gjør. Å gi ensomme menn som sliter en positivt arena hadde derfor hatt mer for seg enn å sørge for at kvinner får en slik plass. Du trenger da ikke å undergrave dine behov. Tvert imot bør du legge vekt på dine behov, og gå inn for å ivareta dem, men det er likevel urimelig å kreve at samfunnet skal ivareta alle dine behov, når andre grupper sliter langt mer enn godt voksne kvinner, og det er mer samfunnsnyttig å legge ressurser i dem. Endret 22. juli 2022 av Trolltunge 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Skrevet 22. juli 2022 Å ha et eget bygg til dette formålet er jo i overkant da, hvem skal betale for det i tilfelle? Anonymkode: 4bb70...a4b 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #13 Skrevet 22. juli 2022 Dette finnes, ta kontakt med den nærmeste frivillighetssentralen så vil du helt sikkert finne noe å benytte drivkraften til Anonymkode: 7357a...bfb 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #14 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg savner en type åpen barnehage som er åpen hver dag. Dette for mødre som er hjemme med barn som ikke sosialiseres ofte eller kjenner noen å henge med.. Anonymkode: 14349...ebc Dette er min tråd. Du får lage din egen tråd hvis det er noe du har behov for. Trolltunge skrev (13 minutter siden): Da er vi uenige. Alle mennesker trenger trygghet, men barn og ungdom er langt mer sårbare som gruppe enn det godt voksne kvinner er. At barn og ungdom får slik trygghet at de kan utvikle seg til ressurser i samfunnet er også langt mer samfunnsnyttig enn at kjerringer som meg får en plass å drikke kaffe og prate med andre damer. Da er det til og med mer samfunnsnyttig at menn får det enn kvinner, for ensomme, sinte og bitre menn utgjør en større fare for samfunnet enn det vi kvinner gjør. Å gi ensomme menn som sliter en positivt arena hadde derfor hatt mer for seg enn å sørge for at kvinner får en slik plass. Du trenger da ikke å undergrave dine behov. Tvert imot bør du legge vekt på dine behov, og gå inn for å ivareta dem, men det er likevel urimelig å kreve at samfunnet skal ivareta alle dine behov, når andre grupper sliter langt mer enn godt voksne kvinner, og det er mer samfunnsnyttig å legge ressurser i dem. Jeg synes ikke noe om at du undergraver mine trygghetsbehov, du kan ikke sammenligne behovene mine med en ungdoms behov i sin beste alder. Jeg er også en verdifull ressurs for andre kvinner. Anonymkode: 61037...3d3 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er min tråd. Du får lage din egen tråd hvis det er noe du har behov for. Jeg synes ikke noe om at du undergraver mine trygghetsbehov, du kan ikke sammenligne behovene mine med en ungdoms behov i sin beste alder. Jeg er også en verdifull ressurs for andre kvinner. Anonymkode: 61037...3d3 😂 Okey! Anonymkode: 14349...ebc 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #16 Skrevet 22. juli 2022 Høres omtrent ut som din lokale Røde Kors Omsorg, Sanitetskvinnene eller bygdelag. Det finnes antageligvis noe i nærheten av der du bor:) Anonymkode: e36d8...d90 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #17 Skrevet 22. juli 2022 Norske Kvinners Sanitetsforening Anonymkode: 072cd...ba3 5 1
Trolltunge Skrevet 22. juli 2022 #18 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er min tråd. Du får lage din egen tråd hvis det er noe du har behov for. Jeg synes ikke noe om at du undergraver mine trygghetsbehov, du kan ikke sammenligne behovene mine med en ungdoms behov i sin beste alder. Jeg er også en verdifull ressurs for andre kvinner. Anonymkode: 61037...3d3 Jeg har ikke påstått noe annet, men en del av å være voksen er at man må se det større bildet, ikke bare egne behov, når det gjelder debatt om hva samfunnet burde sørge for. Jeg undergraver absolutt ikke dine trygghetsbehov. Som jeg skrev har absolutt alle behov for trygghet. Det finnes ikke noe beste alder angående å ha det tøft. Det er rett og slett ikke noe beste på noen måter å ha det svært vanskelig. 2
GrønnNellik68 Skrevet 22. juli 2022 #19 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en enslig dame med mine år på baken, men jeg har fremdeles et engasjement, en drivkraft, en vilje til å skape hyggelig miljø rundt meg. Jeg har da tenkt på Kvinnehjem, hvor det offentlige støtter med en viss sum, hvor man går til innkjøp av en bolig hvor kvinner i nærmiljøet kan samles. Det skal organiseres på en måte som gjør at det alltid er mat i huset, hvilerom, kjøkken, stue, planleggingsrom, møterom, aktiviteter for det som skulle være etterspurt. Poenget er at det skapes en syssel for oss, for oss som har et brennende ønske om å utgjøre en forskjell for andre, og som gjerne er enslige i hverdagen, men som ikke takler hverdagens stress. Vi som ikke takler stress trenger også å være et sted, og hva er bedre enn et Kvinnehjem? Eller Kvinnesenter, som er åpent 24/7 og som driftes av frivillige. Agenda og tema er selvfølgelig det som opptar oss, frivillighetsarbeid for de sårbare, innsamling av midler til foreldreløse barn i Afrika, barneoppdragelse, møter hvor vi koser oss og hører på hverandres meninger og ideer, hagearbeid, utflukter, møte opp på gamlehjem Sammen kan vi være en styrke for andre mennesker som sliter i hverdagen, hvor vi kan troppe opp med bred bemanning. Hva tenker dere andre om det? Hadde ikke det vært et fantastisk bidrag? Anonymkode: 61037...3d3 Røde kors på mitt hjemsted har en avdeling som heter røde kors omsorg og de driver med aktiviteter for ungdom og kvinne kvelder for innvandrer kvinner. Sikkert vært mulighet for å mikse mer der. Melde deg inn i røde kors. Jeg slo meg inn i hjelpekorpset som 52 åring i 2020 og ble godkjent hjelpe korpser i desember 2021. Er en fin hobby der man kan gjøre litt nytte for seg i samfunnet.😊 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #20 Skrevet 22. juli 2022 Jeg vil at staten skal bygge et hus for etnisk norske, hvite heteroseksuelle menn. Hvor vi skal få diskutere problemene våre i vårt eget safe space Anonymkode: 4bb70...a4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå