Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom min oldemor, men da altså min mors farmor, fødte flere par toeggede tvillinger. Stemmer det da at hennes evne til å slippe to egg, ikke er arvet ned til meg og min mor?

Anonymkode: 1cc95...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gener kommer fra både mors- og farssiden, så det er usikkert om tilbøyeligheten har gått videre. Kvinnene går jo stort sett gjennom færre svangerskap nå enn på din oldemors tid, så det er færre sjanser til å få "testet" det.

Det er også mange eksempler på "engangstilfeller" av toeggede tvillinger, altså slik at det skjer i én generasjon uten at det ser ut til å gå i arv.

Sjansen for toeggede tvillinger øker også litt med mors alder. Så det kan ha litt å si om man får barn sent eller tidlig.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er selv toegged tvilling og har derfor 5 ganger forhøyet sjangse for å få tvillinger selv.  Dette er et kjapt google søk unna. Historisk sett er det mye toeggede tvillinger i familien og slekten. 
Takk gud for at det har brukt å hoppe over en generasjon. Synst fremtiden ser lyser ut som bestemor til tvillinger enn som mor til tvillinger. Hot mess express. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...