Gå til innhold

Får dyret ditt gå fritt i huset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å svare selv :sjenert:

Vår katt går fritt i huset på dagtid. Dvs når vi ikke er hjemme er han stort sett utendørs.

Om natten bor han i kjelleren. Dette pga at han har utløst alarmen ett par ganger, så det var ikke fornuftig å ha ham gående fritt. Men, det er ikke så ille som det høres. Han kan gå fritt mellom vaskeromet (hvor han har kattedo, matskåler seng osv, og inn i barna's lekerom, hvor det er masse plass både til å leke, og mange plasser å krølle seg sammen for å sove. Men, altså ingen alarm som går av.

Gjest Kålungen
Skrevet

Hunden vår får ikke gå inn på bad og soverommene, ellers er hun fri til å tusle rundt som hun vil om dagen.

Om natta ligger hun på vårt soverom.

Skrevet

hu går løs om dagen, alarmen tolererer bevegelse som veier opp til 30 kg. Om natta ligger hu under senga på soverommet.

Fiskene holder seg av fri vilje i akvariumet.. Dag og natt

Skrevet

Fritt og fritt..

Han får gå der han vil i hovedetg.

Det er altså stue, gang og kjøkken.

Opp får han ikke gå, for der er soverommene

vårs, og også alle lekene til ungene..

Og dem spiser han bare opp..

Heldigvis tørr han ikke gå opp heller,

så det er ikke noe problem å holde han

unna da!!

Om natten ligger han i buret sitt

(Han= Valpen vårs!!)

:)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Kattene mine får gå fritt i leiligheten dag og natt. Leiligheten er såpass liten (ca 70 kvm) og de trenger/bruker mye plass når de er i det viltre hjørnet, så jeg syns ikke jeg kan stenge dem ute fra rom. Og så hater de lukkede dører. Unntaket er når kjæresten er på besøk. Da er soverommet forbudt område ;)

Skrevet

Den yngste får lov, men den eldste stikker av, så hun er i bur/bindt

Skrevet

Hunden min går/ligger hvor han vil om dagen untatt i sengen vår. Om natten er han bundet ved sengen sin på kjøkkenet. Hvis han ikke er bundet vandrer han rundt og kan f.eks. finne på å endevende søpledunken og tisse på restene, dra maten sin utover hele gulvet, tømme ut alt vannet sitt osv. Merkelig egentlig for han gjør aldri noe galt på dagtid...

Skrevet

Jepp. Katten min har fritt leide i hele huset bortsett fra vaskerom og bod som pleier å være stengt. Ikke fordi at hun ikke får lov til å gå dit(hun får det dersom hun stiller seg utenfor døra og gauler), men fordi det ikke er noe særlig at folk ser rett inn på mitt rotete vaskerom når de kommer inn døra. Boda vil vi jo ha så kald som mulig, derfor er den stengt.

Skrevet

Ja, katten får gå fritt, akkurat hvor det passer henne.

Skrevet
Her er det fritt fram for "pelsen".  :)

Her også.

Jeg har en venninne som måtte gi fra seg hunden sin fordi hun allergi. Hun er veldig sår når vi snakker om hunden, og jeg er sår med henne. Jeg var gudmor til hunden og veldig glad i den. I ettertid kommer det fram at hunden lå hele dagen på et lite vaskerom når de var på jobb. Etter at jeg fikk vite det, priser jeg meg lykkelig for at denne hunden ble satt bort. Den lever nå på en gård og har stor tumleplass og koser seg glugg i hjel.

Skrevet

Her er det begrensninger, vi har tre stuer som er forbudt område for hunden, samt alle sverommene og egentlig 2. etg. generellt.

Stuene avstenges med dør nattestid, på dagtid er de åpne men hunden holder seg på de rommen hun har lov til.

Skrevet
om dagen ?  Om natten ?

Alltid - og overalt!

Skrevet
om dagen ?  Om natten ?

Ja, den har sin faste plass,men får gå fritt i huset. Utenom bad og soverom. det er også en vakthund, så den tar streifrunder om natten.

Er i mot at dyr skal sitte i bur inne i hus. Det er jo et medlem a fam.

Skrevet
Den yngste får lov, men den eldste stikker av, så hun er i bur/bindt

inne?

stikker av inne og er derfor bundet innendørs?

(aner ikke hva slags dyr du har altså, men synes det høres synd ut med dyr som er bundet til og med når de er inne.) (eller er du fugl?)

Skrevet

Ja min hund går fritt hvor den vil, bortsett fra på min datters soverom, for han er så fæl til å stjele tingene hennes og ta dem med inn i buret. Der gnager han dem i stykker.

Han har bur som sitt eget rom, der har han alle tingene sine. Døren står åpen hele tiden unntatt når jeg støvsuger (for å unngå støvsugerangrep :ler: ).

Skrevet (endret)

Når vi er hjemme ja. Da kan han gå akkurat hvor an vil. Om natten er han å soverommet sammen med oss, og siden jeg ikke fikser å sove med døren åpen så kommer han seg ikke ut derifra. Om dagen når vi er på jobb, er han på badet. Vi kan ikke la han gå løs mens vi er borte, fordi da gjør den fra seg inne av en eller annen merkelig grunn!

Marsvinet går kun fritt under oppsyn...

Endret av Milah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...