Gå til innhold

England, hva er lurt å kjøpe?

Aviendha

Anbefalte innlegg

Skal til England på shoppingtur, og lurer på om noen har tips til hva som er lurt/lønner seg å kjøpe.  Har googlet, men finner bare gaaamle tråder. 

Har følgende på lista:

Apotekvarer (paracet, vitaminer, cold and flu-pills) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

Te, hvis du drikker det. Teen der er mye bedre (sterkere) og billigere enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klær, sko, vesker, godteri, vin, sprit, baileys

Anonymkode: ea7b7...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær varierer veldig. Billigkjedene er grisebillige mens Jack&Jones etc er temmelig likt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper ofte sko i England, utrolig godt utvalg i joggesko. JD sports, Nike store osv. 

Anonymkode: 72e9a...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nurofen Smertestillende, beste jeg har vært borte i!
Gaviscon Double Action om man sliter med halsbrann. 
Vicks Nasal Stick ♥️
Generelt mye spennende på apoteket der borte bare man tar seg litt tid til å glo 😅
Cold and Flu medisinene jeg hittil har kjøpt føler jeg ikke har gjort noe som vanlig smertestillende kan gjøre 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 537bd...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skabb middel må jo være verdt gull hvis det er reseptfritt og ikke samme effektløse dritten de selger her. 

Anonymkode: d1f39...23f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håndvifte tydeligvis. Varmt gitt.

Anonymkode: 567ff...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville også kjøpt med meg en del hudkremer, hårprodukter og sånt. MYE billigere enn i Norge! Frisør-shampoo/hårbørster f.eks. Parfyme er også billigere. 

Te, kjeks, Galaxy sjokolade som er den beste sjokoladen i hele verden. Og hvis du liker cider så er det også veldig billig, den svenske Kopparbergs med strawberry og lime er kjempegod! Fås ikke i taxfree men må innom en matbutikk type Tesco som er overalt. Bøker pleier jeg også å kjøpe, utvalget er enormt. Også kjøper jeg alltid sladrebladet Closer for underholdnigens skyld, for å lese hva Jordan har gjort i det siste og Brenda fra Leeds som liker å kle seg ut som et dovendyr 😄 

Anonymkode: 3e413...756

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BH/undertøy, men spesielt bh’er. Ca halve prisen for samme merkene/modellene som en må betale i Norge.

Te.

Anonymkode: b1a1c...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Bensin? 😂

Anonymkode: c5a88...a8b

Er dritdyrt i England. I dag ligger dieselprisen på 23 kroner literen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nurofen Smertestillende, beste jeg har vært borte i!
Gaviscon Double Action om man sliter med halsbrann. 
Vicks Nasal Stick ♥️
Generelt mye spennende på apoteket der borte bare man tar seg litt tid til å glo 😅
Cold and Flu medisinene jeg hittil har kjøpt føler jeg ikke har gjort noe som vanlig smertestillende kan gjøre 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 537bd...4f8

Nurofen er akkurat det samme som Ibux.

TS, generelt så lønner det seg ikke å kjøpe for å kjøpe, det må være ting du trenger her hjemme som selges billigere der, evt at du slipper toll og forsendelseskostnader. Jeg kjøper normalt en del klær som ikke selges her, f.eks strømpebukser og undertøy fra M&S, te, og litt andre merkeklær som er billigere. Kjøper også Ibux, Paracet, Voltarol gel og Cetirizin på apotek, rett og slett fordi det er en tiendedel av prisen, spesielt hvis man går for apotekets eget merke. Har jeg plass i kofferten tar jeg også med noen hårfarger av den typen jeg bruker, de koster ca 200 kr her, og rundt 60 i England. 

Anonymkode: 3d27b...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper alltid smertestillende og vitaminer på apotek og på Holland and Barretts

Anonymkode: 8331d...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 22.7.2022 den 15.55):

Te, hvis du drikker det. Teen der er mye bedre (sterkere) og billigere enn i Norge.

Dette ganger 100!! Engelsk te er helt overlegent! 😀😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aviendha skrev (På 22.7.2022 den 12.34):

Skal til England på shoppingtur, og lurer på om noen har tips til hva som er lurt/lønner seg å kjøpe.  Har googlet, men finner bare gaaamle tråder. 

Har følgende på lista:

Apotekvarer (paracet, vitaminer, cold and flu-pills) 

KIKO sminkebutikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjugur skrev (På 22.7.2022 den 15.54):

Ost! 

Det er faktisk ulovlig, etter at UK trakk seg ut av EU😫 Ikke at det hadde stoppet meg…

Anonymkode: a6625...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...