AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Kanskje et dumt spørsmål, men tror ikke det er eneste dumme spørsmålet her I sommer var planen å ta en sen sommerferie til nordnorge, og vi har gledet oss veldig. Dessverre ser vi at det ikke blir det beste været. Vi tenker likevel å ta turen, men er litt usikker på hva vi skal pakke. I utgangspunktet tenker vi at været gjør det naturlig å pakke med cherrox og parkdress til barna, men blir det veldig rart for en sommerferie? De er 5 og 7 år. Anonymkode: 889c7...803
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Haha, nei det er ikke rart.Vi har tilbringt sommeren på vestlandet (vi bor vanligvis i Oslo), og sommeren har til nå vært regn og 9-13 grader her vi er på ferie. Vi har ikke rørt et sommerplagg, mens parkdress, støvler og ullklær (til babyen) har blitt flittig brukt. Faktisk angrer jeg på at jeg ikke tok med en ullgenser selv på de dagene med mye vind. 5 åringen vår har gått mye rundt i støvler, bukse, ullgenser og pannebånd når det har vært oppholdsvær. Anonymkode: a64ad...8f0 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Absolutt ikke rart. Hadde vært rarere om du ikke tenkte å ta med passende tøy. Tror fort de vil bruke mer cherrox og parkdress enn noe annet. Anonymkode: 7a988...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Parkdress er jo helt naturlig å bruke på sommeren også? Når det ikke er veldig varmt og godt. Er ofte det i Trøndelag iallefall. Enten cherox, eller gummistøvler med mulighet for ullsokker inni. Tok så klart med ull/flisklær til barna på ferietur vi også, og parkdress er med. Vi har vært heldig, og sluppet å rørt det, fordi vi dro til sørlandet. Men tar det alltid med, for å være sikker. Kjedelig å fryse og være våt for barna. Anonymkode: c2ce4...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Vi ferierte akkurat i Bergen og jeg måtte kjøpe ullstilongs (!) til barna. Hadde ikke pakket med meg det på sommerferie i juli. Måtte kjøpe det fordi vi gikk turer og det var kaldt og vått så de frøs. Anonymkode: 1e380...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Parkdress er jo helt naturlig å bruke på sommeren også? Når det ikke er veldig varmt og godt. Er ofte det i Trøndelag iallefall. Enten cherox, eller gummistøvler med mulighet for ullsokker inni. Tok så klart med ull/flisklær til barna på ferietur vi også, og parkdress er med. Vi har vært heldig, og sluppet å rørt det, fordi vi dro til sørlandet. Men tar det alltid med, for å være sikker. Kjedelig å fryse og være våt for barna. Anonymkode: c2ce4...1ef Absolutt ikke vanlig i Oslo området så for oss føles det helt rart. Anonymkode: 1e380...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Takk for svar! Har aldri hatt behov for det hjemme, så var skikkelig usikker på hva som var vanlig. Da blir det å pakke parkdress og cherrox til sommerferien for første gang. Anonymkode: 889c7...803 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Kan fint ta med parkdress til han på 5, men han på 7 er vel for gammel for det? Vet ikke om han nettopp er blitt 7 eller snart er 8, men jeg hadde syntes det var rart å se et så stort barn med parkdress på sommeren. Anonymkode: 84fb1...7ef 1
atropos Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 (endret) Jeg har tatt med skallsett og tynt ulltøy til barna når vi er på hytta på fjellet i juli. Tenker Nord-Norge er samme type klima? Better safe than sorry tenker jeg😅 Endret 22. juli 2022 av atropos 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 Vi hadde med parkdress og dock boots til barna, og de har blitt flittig brukt når regntøyet får hvile eller er til tørk. Besteforeldrene kom noen dager senere, og vi måtte be dem kjøre innom vårt hus på veien og hente ullklær til barna. 11 grader, vind og regn er hustrig julivær, men ikke helt ukjent i enkelte deler av landet. Dette er også mange steder en uvanlig våt og kald sommer. Anonymkode: 49cf1...89f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #11 Skrevet 22. juli 2022 Jeg tenker at cherrox kanskje blir litt varmt og klamt i plussgrader? Jeg ville tatt med støvler med mulighet for ullsokker, eller gore-tex/overgangssko. Anonymkode: 8740b...899
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan fint ta med parkdress til han på 5, men han på 7 er vel for gammel for det? Vet ikke om han nettopp er blitt 7 eller snart er 8, men jeg hadde syntes det var rart å se et så stort barn med parkdress på sommeren. Anonymkode: 84fb1...7ef Jeg synes egentlig det generelt er rart med parkdress på sommeren, men nå er klimaet slik det er. Når det gjelder at han på 7 er for gammel for parkdress er jeg uenig. Han foretrekker dress fremfor todelt, og da synes jeg han skal få bruke det. Anonymkode: 889c7...803
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #13 Skrevet 22. juli 2022 Vi bor nordpå, og ville heller valgt allværsjakke/bukse. Det er mer fleksibelt. Været er omskiftelig, og når det kommer sol gjennom regnbygene blir det fort varmt. Lettere å regulere med å ta av/på jakke/bukse ved behov i løpet av dagen. Cherroxer blir for varmt på denne tiden av året. De har tross alt ullfor. Vi veksler mellom dock-boots, Goretex joggesko og skikkelige støvler nå. Og har crocks på lur for enkelte solskinnsdager. Ellers - pakk både shorts og ullundertøy, standard utrusting i nord-Norge en ullgenser el.l er nok lurt, om dere skal ha mye aktiviteter ute Anonymkode: 877a9...76d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå