Gå til innhold

Vasker dere hele huset før dere drar på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har alltid gjort det, ryddet og vasket ned alt. 

Lurer på om det er vanlig, eller bare oss? 

Anonymkode: 9c523...ce6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi pleier å sørge for at huset er kjekt å komme tilbake til. Samme med hytta. Siste vi gjør er å rydde og vaske alt. Er jo veldig kjipt å komme tilbake til rot og skit. Blir nok av slikt uansett, med diverse som skal pakkes ut og vaskes ved hjemkomst, så veldig greit at ikke annet står på vent også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crimson123

Jeg  vasker ikke ned huset, før jeg drar på ferie. Jeg vasker over kjøkkenbenken, støvsuger og vasker over bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vi drar ikke uten å sørge for at huset er strøkent. Så det blir mye å gjøre før reiser: både pakking til tur OG vasking av hus. Men så er det jo deilig å komme hjem til noe helt rent, da😊

Anonymkode: bf67a...616

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke full husvask nei, men rydder hele huset, vasker badet, bytter på sengene (godt å komme hjem til nytt sengetøy), rydder kjøkkenet skikkelig og vasker over benkene+vasken+sørger for at det ikke er skitne kopper og kar i oppvaskmaskinen (som vil lukte), kaster søpla fra kjøkken+bad, og ikke minst; vasker opp klær sånn at det ikke blir et lass med skittentøy å vaske når man skal vaske opp klær etter ferien hvis det allerede er klær som må vaskes. 

Vi har katter, så ikke vits å støvsuge å vaske gulv før vi drar da vi likevel må støvsuge og vaske gulv etter at vi kommer hjem pga de røyter.

Generelt så liker jeg å komme hjem til ryddig hus :) men det må ikke være nyvasket 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi prøver å få det litt ordentlig før vi drar, så det ikke er fullt kaos når vi kommer hjem. Det er også fint om det er litt ordentlig hvis noen må inn til oss mens vi er borte. Vi har vært nødt til å la naboen slippe inn for å sjekke en ulende røykvarsler.

Nå som vi har barn blir det ikke like ryddig som vi ønsker. En time før avreise nå i sommer, mens jeg ordnet baby og mannen ordnet kjøkkenet, klarte treåringen å helle alle lekene på stua utover gulvet. Vi rakk bare å samle ting sammen så de som vanner blomstene slipper å snuble i biler og duploklosser.

Anonymkode: 272a3...4c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men tar en liten generell vask av overflater på kjøkken og bad, rydder raskt, støvsuger, sjekker kjøleskap for utgått mat, går gjennom skittentøyskurven, og tømmer alt av søppel. Foruten vaskemaskinen som kjører i vei så tar ikke dette mer enn 30 minutter 

Anonymkode: e5bf9...3f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør vi det ja, fordi det er så sinnsykt digg å komme hjem til 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jepp, nydelig å komme hjem til strøkent hus. 

Anonymkode: f883d...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder, vasker og skifter sengetøy. Leverer inn dyner og puter på rens. Synes det er deilig å komme hjem til nyvasket og ryddig hus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, har jeg aldri hørt om heller. Har jo ikke tid til det, har mer enn nok med å pakke og komme oss avgårde. Går ut med søpla, tømme kjøleskap kanskje, vanne blomster, rense akvariet og that's it. Og når man kommer hjem er det jo litt kaos, med klesvask og slikt, tar noen dager å komme  orden uansett.

Anonymkode: c912f...332

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fint å komme hjem til ren leilighet :) Men denne gangen fikk vi bare tid til å støvsuge alle rom, så jeg for vaske badet etterhvert etter ferien. 

Anonymkode: 14861...49c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja 🥰 Det er den beste følelsen; å komme hjem til rent hus og ikke minst, egen REN dusj 🙌🏼

Anonymkode: 15e77...4e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja finnes ikke bedre følelse enn å komme hjem til et rent hus... Beste starten på hverdagen. Kjipt å komme hjem til et rotete og møkkete hus. Da blir det fort slitsomt å komme hjem.  😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver. Men blir som regel forstyrret av unger og mann før jeg blir helt ferdig..... De finner jo ingenting , når de skal pakke🤣

Anonymkode: 46460...9db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar ikke full nedvask av huset, men det er støvsugd (tar gulvvask om det er nødvendig), tomt for klær på tørkestativ etc sånn at vi ikke slipper å tenke på masse husarbeid når vi kommer hjem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vasker ikke ned huset. Men jeg tar en vanlig husvask, skifter sengetøy og slikt. Godt å komme hjem til et rent og ryddig hus. 

Anonymkode: cd782...316

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I hodet vasker jeg det, i praksis rekker jeg kun å tømme skittentøyskurvene og sette på oppvaskmaskinen før vi drar.

Anonymkode: 79df0...d97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...