Gå til innhold

Kan man bli syk av mangel på sex og nærhet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt manko på dette i hele mitt voksene liv og sliter nå med en depresjon(også pgr av mangel å sosialt nettverk)

Men ble litt bekymret når jeg leste dette, kan det betyr at jeg  sakte men sikkert "visner":

https://sosialnytt.com/far-du-ikke-kroppskontakt-blir-du-syk-stresset-og-deprimert/

(litt skeptisk til kilden/nettsiden)

Jeg merker jo at jeg har ett helt sykt trang etter å finne meg en dame, såpass mye at det tar en del glede ifra meg pgr av mye avvisninger osv. Kanskje fordi kroppen min rett og slett trenger sex  og nærhet!?

Anonymkode: 9dee3...b21

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje fordi kroppen min rett og slett trenger sex  og nærhet!?

Veldig store individuelle behov.

sex trenger ingen.

nærhet er et vesentlig behov fra man er nyfødt. Sex er ikke det.

Anonymkode: 8626a...fed

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir ihvertfall veldig deprimert visst jeg går lenge uten noe nærhet og da sliter jeg med og komme meg ut igjen fra den boblen

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skriver "sex og nærhet" som om det er samme sak. Men i materialet du viser til kommer det tydelig fram at sex bare er en liten del av nærhet. Du trenger ikke kjæreste for å ha fysisk kontakt med noen. Jeg synes det er rart at du ikke ser det. Hvis sex er den eneste formen for fysisk kontakt du klarer å tenke på så tror jeg du med fordel kan utvikle perspektivet ditt.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sur, grinete og furten hvis jeg ikke får ligge, eventuelt mye nærhet som kan erstatte det. Noen uker er mer hektiske enn andre, og hvis det skjer ting som gjør at mannen min og jeg ikke rekker i løpet av uka blir jeg skikkelig muggen! Vet at det er usjarmerende, men klarer ikke å endre. Så fort vi har fått en kveld med den nærheten eller sex er jeg tilbake til relativt fornøyd og forelska igjen, selv etter 15 år.

Kvinne 33

Anonymkode: 99bed...4f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet om et par der kvinnen mer eller mindre nektet å ha sex (vi snakker om max 1 gang pr måned, og da føltes det som om det var plikt fra hennes side). Derimot var hun svært avhengig av kos og berøring fra mannen. Det gikk selvsagt til slutt i dass. Mannen sluttet jo til slutt å ta på henne p.g.a. at han aldri fikk sine behov tilfredsstilt. Det endte med brudd. Han er gift på nytt med en nydelig dame med masse god sex og et flott samliv og to barn.

Hun andre sitter fortsatt singel, barnløs og gretten.

Så ja, sex og nærhet er en absolutt nødvendighet. Hvis man nekter den ene parten sex, så kan man ikke forvente at han/hun blir i forholdet. Forsvinner nærheten p.g.a. alvorlig sykdom, så er saken en helt annen. Da innstiller man seg deretter, og behovene blir endret.

Anonymkode: a1623...41c

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Sex og nærhet er to ulike ting, opplever at nærhet er viktig. Sex på ingen måte like viktig.

Anonymkode: 1037b...511

• Liker 3
Skrevet

Han er gift på nytt med en nydelig dame med masse god sex

Hvordan vet du at de har masse god sex? Er de av disse grenseløse menneskene som tenker at de beriker verden med å dele vilt og uhemmet? Eller er du en av disse to, og hvorfor i all verden innrømmer du det ikke som anonym på et forum?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du at de har masse god sex? Er de av disse grenseløse menneskene som tenker at de beriker verden med å dele vilt og uhemmet? Eller er du en av disse to, og hvorfor i all verden innrømmer du det ikke som anonym på et forum?

He?? Tror du det bare er kvinner som snakker om ting med sine venninner? Reality check: Menn gjør også det! (Tenke seg til....) Vi snakker ikke om utlevering, men kjenner da godt til at det står bra til på hjemmebane.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et annet aspekt er jo det å vite at ingen synes man er attraktiv. Det i seg selv er ganske knusende for psyken 

Anonymkode: b801f...a21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Incel kan man hvertfall bli, det er jo en mental lidelse først og fremst :P

Anonymkode: 8e539...cd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

He?? Tror du det bare er kvinner som snakker om ting med sine venninner? Reality check: Menn gjør også det! (Tenke seg til....) Vi snakker ikke om utlevering, men kjenner da godt til at det står bra til på hjemmebane.

He??? Jeg har opplevd at menn jeg har vært involvert med har gått ut fra at damer snakker med venninnene om sex. Og samtidig poengtert at menn ikke gjør det. Nesten som en advarsel om at de ikke vil bli snakket om. Reality check: Jeg snakker ikke med venninnene min om sex. (Tenke seg til...) Men jeg har mistenkt, som du sier, at menn snakker mer med hverandre enn de skal ha det til, nettopp fordi de har tatt opp temaet på en sånn rar måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden):

He??? Jeg har opplevd at menn jeg har vært involvert med har gått ut fra at damer snakker med venninnene om sex. Og samtidig poengtert at menn ikke gjør det. Nesten som en advarsel om at de ikke vil bli snakket om. Reality check: Jeg snakker ikke med venninnene min om sex. (Tenke seg til...) Men jeg har mistenkt, som du sier, at menn snakker mer med hverandre enn de skal ha det til, nettopp fordi de har tatt opp temaet på en sånn rar måte.

Tror du misforstår med vilje her. Vi snakker jo ikke om hverken uthengig eller detaljerte beskrivelser, men det er lett å se når det går bra på hjemmebane. Det er ikke et tema gruppa om du tenker slik altså :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har hatt manko på dette i hele mitt voksene liv og sliter nå med en depresjon(også pgr av mangel å sosialt nettverk)

Men ble litt bekymret når jeg leste dette, kan det betyr at jeg  sakte men sikkert "visner":

https://sosialnytt.com/far-du-ikke-kroppskontakt-blir-du-syk-stresset-og-deprimert/

(litt skeptisk til kilden/nettsiden)

Jeg merker jo at jeg har ett helt sykt trang etter å finne meg en dame, såpass mye at det tar en del glede ifra meg pgr av mye avvisninger osv. Kanskje fordi kroppen min rett og slett trenger sex  og nærhet!?

Jeg tror at voksne kan bli veldig deprimert av det. Det er jo bevist at spebarn som ikke får nærhet dør. Har vert slik på noen barnehjem før.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, NymeriaRhoynar said:

Du skriver "sex og nærhet" som om det er samme sak. Men i materialet du viser til kommer det tydelig fram at sex bare er en liten del av nærhet. Du trenger ikke kjæreste for å ha fysisk kontakt med noen. Jeg synes det er rart at du ikke ser det. Hvis sex er den eneste formen for fysisk kontakt du klarer å tenke på så tror jeg du med fordel kan utvikle perspektivet ditt.

Man kan da fint mangle både sex og nærhet i livet sitt. Det har jeg gjort hele mitt voksne liv. 

Anonymkode: 00ebe...749

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror du misforstår med vilje her. Vi snakker jo ikke om hverken uthengig eller detaljerte beskrivelser, men det er lett å se når det går bra på hjemmebane. Det er ikke et tema gruppa om du tenker slik altså :)

Hva misforstår jeg? Det er ikke enkelt å se hva du prøver å si. Jeg lurte rett og slett på hvem i all verden som går rundt og sier "Vi har masse god sex, vi". Jeg har fått svar, det gjør du og gjengen din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (33 minutter siden):

Ehh, må ikke ta at 100 prosent skriftlig da. Er det mulig. Alt må visst inn med teskje her uten at man skal bli generalisert opp i skyene...

Sex, nærhet, intimitet med en man liker osv. Oppegående mennesker forstår hva man legger i det.

• Liker 3
Skrevet

Man kan da fint mangle både sex og nærhet i livet sitt. Det har jeg gjort hele mitt voksne liv. 

Anonymkode: 00ebe...749

Jo, men nærhet er lettere å løse enn sex. Nærhet kan man ha med venner og familie, jeg vet at ikke alle har det, men man har i hvert fall flere å spille på. TS skriver sex og nærhet, men det virker som om han bare tenker på sex i og med at han peker på mangelen av dame. Men artiklene han deler sier tydelig at sex kan være en del av nærhet, når de som uttaler seg skriver at mangel på fysisk kontakt kan være skadelig, begrenser de seg på ingen måte til sex.

Det virker på meg som om TS prøver å gjøre om dette til at fravær av sex er skadelig, men det er ikke det som står i det han refererer til. Og hvis det er mangel på nærhet som TS har et problem med så lurer jeg på hva han har gjort for å løse dette. Han kan sannsynligvis klemme en kompis eller et søsken.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ehh, må ikke ta at 100 prosent skriftlig da. Er det mulig. Alt må visst inn med teskje her uten at man skal bli generalisert opp i skyene...

Sex, nærhet, intimitet med en man liker osv. Oppegående mennesker forstår hva man legger i det.

Men han du nevnte hadde jo masse berøring med eksen? Han som ikke utleverte noen?

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...