Gå til innhold

Hvordan nettdater nordlendinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet tilbake til Nord-Norge og som mange andre synes jeg det hadde vært koselig å møte noen. Få en kjæreste.

Jeg har derimot en veldig isolert jobb, og opplever jeg har få arenaer å møte folk på. Så jeg tenkte jeg skulle prøve lykken med litt nett dating.

Hadde konto på sukker for 10 år siden som jeg gjenoppsto fra de døde. Men.... utvalget av menn i Nord-Norge er jo helt grusomt?!? Søker bare en normal, hyggelig og sånn passe attraktiv mann mellom 33 og 40. Er alle etablerte med familie og hele pakken? 😕 for det var bare et lite knippe menn som var aktuelle for meg... 

Jeg vet om mange single, flotte mennesker rundt meg. Men fant ingen på sukker. Hva slags apper bruker nordlendingene for dating? Bruker alle sammen Tinder? Men er ikke tinder mest for sex eller har det endret seg?

Anonymkode: 5e3ad...470

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok de fleste der etablerer seg tidlig siden det ikke er behov for å studere for å få jobbene der. 

Anonymkode: 958b1...f2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvor du befinner deg? Nettdating vil selvfølgelig være vanskeligere her, siden det er færre mennesker. Utvalget vil være lavere. Er ikke singel, men de jeg hører nettdater bruker gjerne Tinder (men det klages over utvalg og seriøsitet).

De fleste møter nok nye mennesker via jobb, studie, trening, "Ut i nord-turer", lokale puber og uteplasser (gjerne quizkvelder), via venner (her er det lett og "innafor" å invitere seg selv med på fest, eller å skrive en melding på face/snap om det er noe som skjer, noen som vil finne på noe, invitere folk på besøk spontant, og hive seg med på ting impulsivt). Nordlenninger inviterer gjerne nye bekjentskaper på fest, turer, osv -og vil at nye skal bli kjent med flere i bygda. Det er en del "spleising" -de nye hos oss (lærer) får gjerne foreslått aktuelle kjærestekandidater første uka 😅 

Vær åpen, by på deg selv, og takk ja til invitasjoner - slik at du får større kontaktnett. Mange møter nok kanskje potensielle dater gjennom venner og bekjente. 

Anonymkode: 927aa...24f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har nordlenninger internett?

Anonymkode: 39171...f12

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er greia? 🤔 Ts spør jo om noe reelt, hvordan få en kjæreste/treffe menn i en landsdel med færre mennesker enn sørpå? Kom heller med tips, enn å disse folk nordpå - det er lavmåls!

Anonymkode: 927aa...24f

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

🤣

Anonymkode: 33416...22a

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror nok de fleste der etablerer seg tidlig siden det ikke er behov for å studere for å få jobbene der. 

😂

Spent på hva du tror nordlendinger jobber med egentlig? 

Anonymkode: f2257...b8d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En attraktiv mann i alderen 33-40 som er singel vil jo gjerne være populær da. Hvis du ikke synes noen er attraktive nok håper jeg for din del du har noe å by på selv

Anonymkode: a5ea5...41d

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er det latterligste jeg har hørt!!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg vet om mange single, flotte mennesker rundt meg. Men fant ingen på sukker. Hva slags apper bruker nordlendingene for dating? Bruker alle sammen Tinder? Men er ikke tinder mest for sex eller har det endret seg?

Du vet om mange single? Hva skal du med en app da? Tinder kan absolutt lede til noe seriøst, men jeg synes absolutt du bør trekke på fordelen med å bo i distriktsnorge, nemlig at folk er mer sosiale, og har en mye lavere terskel for å prate med ukjente. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Morsom du. Tror du f.eks offentlig administrasjon og helsevesen bemannes med ufaglærte?

Det er gjerne guttene som blir igjen, og bemanner primærnæringene og transport etc, og en større andel av jentene reiser ut, og tar høyere utdanning.  Mannsoverskuddet blir dermed stort. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Røyksignaler og flaskepost går aldri ut på dato. 

Anonymkode: bd5bc...d8b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, først av alt. Nord-norge er en plass man bor mens man er barn, og når man har slått seg ned. Så det gjør det vanskeligere å finne noen. 

Og i det alderspennet du leter i finnes det svært lite single menn. Siden du søker attraktive menn vil du neppe finne de på sukker eller match da det er en plattform for mindre attraktive ensomme mennesker. 

Om jeg var deg hadde jeg flyttet til Oslo. Å flytte til Nord-norge er en dårlig avgjørelse på alle mulige plan. 

Anonymkode: 39d91...12a

• Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vel, først av alt. Nord-norge er en plass man bor mens man er barn, og når man har slått seg ned. Så det gjør det vanskeligere å finne noen. 

Og i det alderspennet du leter i finnes det svært lite single menn. Siden du søker attraktive menn vil du neppe finne de på sukker eller match da det er en plattform for mindre attraktive ensomme mennesker. 

Om jeg var deg hadde jeg flyttet til Oslo. Å flytte til Nord-norge er en dårlig avgjørelse på alle mulige plan. 

Det der var et merkelig innlegg 🙁

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg holder på med forskning, så er utplassert her med kun et par eldre menn. Jeg elsker arbeidet mitt men arbeidsmiljøet er vel ikke akkurat så inkluderende. 😅 har bodd her litt over et år og har rukket og blitt kjent med lokalmiljøet og fått et par venner. Men akk, det er lite å finne på for en litt nerdete, sjenert, introvert kvinne som ikke elsker friluftslivet. Har vært på et par konserter. Riktignok alene, som var kleint nok på et sted der alle kjenner alle. Dro også på en "byfest" og holder på med litt frivillig arbeid. (Byfesten var forøvrig noe av det kjipeste jeg har vært på, will not repeat). Er vanskelig å snakke med menn når de er sørpefull. 😅

Jeg elsker allikevel nordlendinger og de er helt klart lette å komme i kontakt med. Godt humør, åpne og jordnære mennesker. Men... veldig mange over 50. Og jeg tror som noen sier at de etablerer seg tidlig, eller så flytter de tilbake og drar med seg kone og barn. Så det er godt mulig det ikke finnes noen her for meg. Kanskje må jeg flytte eller lure til meg noen fra sørsiden. Men tenkte jeg skulle prøve allikevel. :)

Når jeg skriver "attraktiv" så mener jeg jo attraktiv i mine øyne. Så det kan være subjektivt. Det meste dreier seg om utstråling og personlighet/interesser. Og de flotte single som jeg snakket om er jo flotte, men ikke en god match for meg. De kan f.eks være av motsatt kjønn, være for unge/gamle eller at vi har for ulike interesser og kjemi. 

Skal prøve å se om det er bedre lykke på Tinder. :) har ikke helt troa på at jeg kan finne en bra mann ute i det "fri" akkurat nå. 😅

Anonymkode: 5e3ad...470

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og i det alderspennet du leter i finnes det svært lite single menn.

Merkelig utsagn. Er det noe distriktene skriker etter, så er det single kvinner, i etableringsalder. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg fra Nord-Norge, men jeg traff samboeren min på tinder. Så jeg vil i alle fall personlig si at det er mulig å treffe ålreite på tinder også, man må bare være flink til å sile ut blant de useriøse. :) Jeg var på sukker også, syns det var mange useriøse der og, så tror ikke man slipper helt unna de uansett hvilken arena man velger. 

Anonymkode: a8957...12e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men akk, det er lite å finne på for en litt nerdete, sjenert, introvert kvinne som ikke elsker friluftslivet

Du høres ut som ei som vil få problemer uansett hvor du er. Prøv å utfordre deg selv, i en turgruppe, et teaterlag, kor, eller noe.  Men for all del, prøv Tinder. Kanskje lykkes du med nettshopping, som er det du vil, helst uten noe initiativ fra din side? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, det har vi. Vi kan også stave riktig, noe en del andre sliter med.

Anonymkode: dcc2e...291

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For et teit spørsmål.

Anonymkode: bd9a5...b5b

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøss, og jeg som kjenner flere som bor i nord uten å verken være barn eller å ha slått seg ned. Mange fant seg til og med partner.

32 minutter siden, AnonymBruker said:

:rolleyes::rolleyes:

Anonymkode: f2257...b8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For et teit spørsmål.

Anonymkode: bd9a5...b5b

Leste du noe mer enn overskriften?

Anonymkode: 03315...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...