Kågebruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/dyreverner-mener-media-fyrer-opp-under-makehat-_-ekspert-mener-det-er-innafor-1.16043003 Ja Odd Børretzen hadde vel blitt dømt for hatytringer nå. 3
kar90 Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Det er kun måkene som skaper måkehat. Media rapporterer bare. 1
GrønnNellik68 Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Liker måker jeg de spiser opp spyet etter fulle nordmenn i byer. Mamma har en som kommer tilbake hvert år gjort siste 10 år og han vært spandabel hele veien. 1
GrønnNellik68 Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Annen ting er at måker er intelligent som har klart å omstille seg til mennesker. Da mennesker betyr lettere tilgang på mat for dem. Kan ikke skylde på måkene. Er vel heller oss mennesker som tar mer og mer plass og tilbyr mer lett tilgjengelig mat enn å fange fisk i sjøen. Kan hende de syns pommes frites smaker bedre enn rå fisk. Snart har vi sikkert overvektige måker 😀 1 1
MorTil2 Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Som det står i artikkelen, det må skilles mellom det media skriver, og det som kommenteres fra lesere. Om redaksjonene skal luke ut alt som kan oppfattes som uheldig ordbruk, blir det ikke mye artikkelskriving.... Kommentarfeltene er som de er - et snevert utsnitt av meningene omkring ting. Som hovedregel den delen av meningsveldet som ligger mer mot det korttenkte og ekstreme, enn det gjennomtenkte og perspektivfulle. Ergo - de som ikke liker måker, de gir uttrykk for det. Vi andre tenker vårt - stakkars måker som har mistet så mye pga av dumme mennesker. 1
CAPS LOCK Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 GrønnNellik68 skrev (1 time siden): Kan hende de syns pommes frites smaker bedre enn rå fisk. Jeg pleier å gi dem chips 1
kraftwerk Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Kågebruker skrev (7 timer siden): https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/dyreverner-mener-media-fyrer-opp-under-makehat-_-ekspert-mener-det-er-innafor-1.16043003 Ja Odd Børretzen hadde vel blitt dømt for hatytringer nå. Media har et ansvar, og media burde klare å forutse at det blir et styr av å skrive om slike ting. F.eks hvalrossen Freya, det var såvidt vært artikler om hun rundt i de andre byene. I lokalavisene har de bedt befolkningen holde god avstand å ikke oppsøke hun, men nå som hun er i Oslo er NRK og VG rett på sak. Mennesker tett innpå hun 24/7, man ser at dyret blir jaget og plaget av menneskene på brygga der. Helt sinnsykt at VG og nrk gidder å skrive om hun, de VET at det er så mange folk som ikke klarer å oppføre seg - hadde ikke de skrevet artikler om hun, hadde gun nok fått være i ro denne uka å kommet seg videre på reisen sin. Jeg ble faktisk så forbanna at jeg sendte en Mail til både VG og Fiskeridirektoratet, heldigvis dagen etter gikk de ut med ny pressemelding og oppfordring til å holde seg unna. Samt de nå har kjørt en båt dit som skal holde vakt, slik at folk holder seg unna.
Hjertefisk Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Måkene var her før oss. Synes de som klager på måkene er de mest pinglete mennesketypene som finnes. Måkehatere har som regel andre, kjipe trekk i tillegg. Som går på tålmodighet og empati og forståelse for at det finnes andre skapninger her på denne planeten enn dem selv. Aldri likt folk som kommer med såpass sterke, hatefulle ytringer mot en stakkars uskyldig fugl. Jeg synes det er idiotisk. Jeg elsker måkene. De har så mye personlighet og de skaper så mye liv og røre. Måkeskrik er synonymt med sommeren. Å følge med på når måsungene vokser opp er helt herlig. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå