Gå til innhold

Hva vasker man «fake» treverk med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet inn i en leilighet som ikke har ekte tregulv, er bare lagt ned gulv som ligner på tre. Og anet ikke hva det heter eller hva det vaskes med?

noen som kan hjelpe?🤣 hva kaller man denne type gulv? Er det greit med klor/ajax allrent? Skal vel ikke bruke grønnsåpe?

Anonymkode: 8102d...6c1

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som laminatgulv! Jeg pleier å støvsuge eller tørrmoppe jevnlig, og når jeg vasker det så bruker jeg vann med litt salmiakk i bare for å få vekk eventuelle flekker. Hvis du skal vaske gulvet bør du bruke så lite vann som mulig, og vri opp filla/moppen for å få ut nesten alt vannet før du går over gulvet med den. Vil tro de fleste leverandører av sånne gulv har egne rengjøringsmidler de mener du må bruke, men jeg har personlig aldri hatt problemer med å bruke vann og salmiakk. Grønnsåpe skal ikke brukes på laminat :)

Anonymkode: 83656...d4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som laminatgulv! Jeg pleier å støvsuge eller tørrmoppe jevnlig, og når jeg vasker det så bruker jeg vann med litt salmiakk i bare for å få vekk eventuelle flekker. Hvis du skal vaske gulvet bør du bruke så lite vann som mulig, og vri opp filla/moppen for å få ut nesten alt vannet før du går over gulvet med den. Vil tro de fleste leverandører av sånne gulv har egne rengjøringsmidler de mener du må bruke, men jeg har personlig aldri hatt problemer med å bruke vann og salmiakk. Grønnsåpe skal ikke brukes på laminat :)

Anonymkode: 83656...d4d

Salmiakk lukter jo helt forferdelig😥 funker ikke litt ajax allrent?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Salmiakk lukter jo helt forferdelig😥 funker ikke litt ajax allrent?

Ajax funker helt gull til laminat. Jeg tror ikke klor funker så godt til gulvvask. Husk at den bleker, så du risikerer også flekker om du kommer borti gulvtepper, gardinkanter m.m.

Anonymkode: 59270...0a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 9.41):

Flyttet inn i en leilighet som ikke har ekte tregulv, er bare lagt ned gulv som ligner på tre. Og anet ikke hva det heter eller hva det vaskes med?

noen som kan hjelpe?🤣 hva kaller man denne type gulv? Er det greit med klor/ajax allrent? Skal vel ikke bruke grønnsåpe?

Man bruker IKKE klor eller salmiakk til gulvvask!

Ajax allment fungerer supert!

Anonymkode: 7c24b...020

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man bruker IKKE klor eller salmiakk til gulvvask!

Ajax allment fungerer supert!

Anonymkode: 7c24b...020

Utleier sa at jeg skulle bruke klor😯

AnonymBruker
Skrevet

Klor bleker!  så nei🧐

Anonymkode: 43481...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...