AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Mannen i huset har et problem med nattesvette, noe som selvfølgelig går utover puten hans og putetrekkene. Jeg tenker å kjøpe beskyttelsestrekk på Kid slik at ikke puten blir mer ødelagt, men ønsker tips til å få bort svetteflekker fra putetrekkene. Nå vasker jeg trekkene på 90 grader men det er vel ikke det mest skånsomme. Dere som har lignende problem, hva gjør dere? Tips? Anonymkode: 24acb...e9c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Jeg bruker gamle utvaskede håndduker, er veldig komfortabelt siden de puster mye bedre enn putetrekk og beskyttelsestrekk. Når det gjelder vasking av putetrekk så må det gjøres ofte. Anonymkode: 6e123...c3f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 8.58): Mannen i huset har et problem med nattesvette, noe som selvfølgelig går utover puten hans og putetrekkene. Jeg tenker å kjøpe beskyttelsestrekk på Kid slik at ikke puten blir mer ødelagt, men ønsker tips til å få bort svetteflekker fra putetrekkene. Nå vasker jeg trekkene på 90 grader men det er vel ikke det mest skånsomme. Dere som har lignende problem, hva gjør dere? Tips? Anonymkode: 24acb...e9c Bomullssengetøy av normalt bra kvalitet tåler jevnlig kokevask. Jeg har et sengesett her som fremdeles er fullt presentabelt etter 10-15 år med jevnlig kokevask. Riktignok et Høie-sett, men litt rimeligere kvaliteter tåler mye de også. Men det er sikkert greit å gi hele settet samme behandling, da, så ikke det blir fargeforskjell over tid. Anonymkode: b56ba...aad
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 8.58): Mannen i huset har et problem med nattesvette, noe som selvfølgelig går utover puten hans og putetrekkene. Jeg tenker å kjøpe beskyttelsestrekk på Kid slik at ikke puten blir mer ødelagt, men ønsker tips til å få bort svetteflekker fra putetrekkene. Nå vasker jeg trekkene på 90 grader men det er vel ikke det mest skånsomme. Dere som har lignende problem, hva gjør dere? Tips? Anonymkode: 24acb...e9c Vasker alltid sengetøyet på 90 grader jeg. Holder i årevis… Helt vanlig bomullstrekk. Anonymkode: ab420...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Kokevask på sengetøy går helt fint 👍 Putene tåler også 60 grader. Anonymkode: d7e58...512
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kokevask på sengetøy går helt fint 👍 Putene tåler også 60 grader. Anonymkode: d7e58...512 Han har Tempur-pute, den kan dessverre ikke vaskes i maskin. Men den luftes så ofte jeg kan 😊 Ts. Anonymkode: 24acb...e9c
Gjest Ramona1970 Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 Jeg hørte et tips fra en som pleide å svette i hodet om natta. Hun legger et håndkle på puta og sier at da blir hun ikke så svett.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #8 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 8.58): Mannen i huset har et problem med nattesvette, noe som selvfølgelig går utover puten hans og putetrekkene. Jeg tenker å kjøpe beskyttelsestrekk på Kid slik at ikke puten blir mer ødelagt, men ønsker tips til å få bort svetteflekker fra putetrekkene. Nå vasker jeg trekkene på 90 grader men det er vel ikke det mest skånsomme. Dere som har lignende problem, hva gjør dere? Tips? Anonymkode: 24acb...e9c høres ikke helt "normalt" ut å svette så mye. mulig å få undersøkt dette, en eller annen plass? Anonymkode: f229f...1ab
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 Her blir også mannens pute gul og sammentrykt, men tror også det er pga sikkel, ikke bare svette😅 så jeg har sydd ekstra enkle putetrekk av gamle laken som brukes under vanlig putetrekk, men å bruke gamle håndklær var en god ide! Puta må likevel vaskes ofte, men den blir jo aldri like fluffy igjen, og har vel byttet ut hans pute i alle fall 1 gang i året. Nå med ekstra trekk så blir de ikke så ille, men før vi startet med det, så måtte den vaskes 1-2 ganger i måneden. Nå holder det med ca annenhver måned, men må nok vaskes nå igjen etter varmeperiode. Dvs bare etter 3 uker. Har da to puter som veksles mellom. Hvite stretchlaken kan vi ikke ha, da de ikke kan kokvaskes. Vi har bare ett sengesett med mye hvitt i seg som har holdt seg veldig br, men siden det ikke er helhvitt, så blekes fargen litt ekstra når det brukes vaskemiddel for hvitt tøy + kokvask innimellom. Nå skal det sies at min svette også kan gjøre sengetøyet gult, men ikke på langt nær så ille som mannens. Anonymkode: 76a72...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå