AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Hvor åpne er dere om nakenhet i familien? Her i huset har vi et åpent og avslappet forhold til det. Det er ingen som låser badet og vi kan gjerne være flere på badet samtidig, helt eller delvis nakne. Vi kan alle gå nakne fra bad til soverom. Barn i tidlig pubertet har vist litt beskjedenhet akkurat når ting begynner vokse her og der, men har falt naturlig tilbake etter kort tid. Men det er viktig at det er et valg barna (i allefall ungdommen) selv kan ta. Nakenhet skal ikke påprakkes eller kreves. Derfor er det alltid mulig å låse døren til badet. Og det er greit å snakke om det med jevne mellomrom. Med dagens fokus på kropp og utseende tror jeg barn og unge har godt av å få se hvordan en helt vanlig mamma- og pappakropp ser ut. At en mamma med litt stor rumpe og små pupper faktisk har fått seg kjæreste, funnet lykken og fått flotte barn med en pappa, som ikke har verdens største tiss eller six-pack. Vi var litt usikre en periode hvordan vi skulle forklare dette med intimbarbering, men det har gått seg til... Anonymkode: f7e4b...25c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Helt åpent, men faren er ikke på badet sammen med døtrene lengre nå, hvis han eller noen av dem dusjer eller er naken. Jeg er av og til (de er over 10 år). Anonymkode: 666e7...033
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Vi er ikke nakne foran hverandre. Vi lærer barna å skifte på badet eller soverommet. Fordi kroppen er privat og din egen. Men de er barn, så det glipper 😅 Anonymkode: eb22e...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Jeg liker å være i fred på badet. Men det er jo mer fordi det er det eneste rommet i huset jeg kan låse - og dermed være helt alene på i løpet av dagen. Det er liksom et pusterom fra "Mamma Mamma Mamma Mamma". Og det samme gjelder for mannen. Det er ikke blyghetens skyld hver av oss låser døra, men for å få være litt alene. Vår unger er fra 10 og ned, og eldstemann har begynt å bli litt sjenert innimellom nå. Men jeg føler vi har et temmelig avslappet forhold til nakenhet innad i familien. Jeg mistrives i egen kropp, ikke så mye pga fett og cellulitter og strekkmerker, men pga pcos og kroppshår som en gorilla. Og jeg synes det er vanskelig å lære ungene at kropp er topp, når jeg selv bruker så mye tid på å fjerne hår bare fordi samfunnet mener det ikke er normalt. (En del av meg reagerer selv på dette. Hvorfor skal mitt hår være mer unormalt enn mannens liksom? -heldigvis bryr ikke mannen seg, så på vinteren får pelsen slippe fri) Anonymkode: 0e7e1...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor åpne er dere om nakenhet i familien? Her i huset har vi et åpent og avslappet forhold til det. Det er ingen som låser badet og vi kan gjerne være flere på badet samtidig, helt eller delvis nakne. Vi kan alle gå nakne fra bad til soverom. Barn i tidlig pubertet har vist litt beskjedenhet akkurat når ting begynner vokse her og der, men har falt naturlig tilbake etter kort tid. Men det er viktig at det er et valg barna (i allefall ungdommen) selv kan ta. Nakenhet skal ikke påprakkes eller kreves. Derfor er det alltid mulig å låse døren til badet. Og det er greit å snakke om det med jevne mellomrom. Med dagens fokus på kropp og utseende tror jeg barn og unge har godt av å få se hvordan en helt vanlig mamma- og pappakropp ser ut. At en mamma med litt stor rumpe og små pupper faktisk har fått seg kjæreste, funnet lykken og fått flotte barn med en pappa, som ikke har verdens største tiss eller six-pack. Vi var litt usikre en periode hvordan vi skulle forklare dette med intimbarbering, men det har gått seg til... Anonymkode: f7e4b...25c Jeg låser døra når jeg er på do, det foretrekker jeg å gjøre alene. Men jeg er den eneste her som gjør det. 😛 Sønnen er 11, og jeg sluttet å gå inn på badet når han var der (med mindre han roper på meg) for et par år siden, bare i tilfelle han skulle begynne å synes det var ubehagelig. Jeg låser ikke når jeg dusjer med mindre vi har besøk, men han vet når jeg er i dusjen, så han har mulighet til å velge å ikke gå inn. Og jeg tar håndkle rundt meg når jeg går mellom badet og soverommet, men låser jo ikke der heller. Jeg syntes det var veldig ubehagelig å se foreldrene mine nakne da jeg var på samme alder, så det er viktig for meg at han har muligheten til å unngå det hvis han vil. Men foreløpig ser det ikke ut som han bryr seg i det hele tatt. Anonymkode: 19c91...e94
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Jeg ser i spåkulen min at dette kommer til å ende med at alle de hysteriske som aldri kunne finne på å vise en liten pupp til barna sine straks de har passert skolealder skal slenge ut idiotiske pedofilirelaterte argumenter til de som har et naturlig og avslappet forhold til kropp og nakenhet. Jeg venter i åndeløs spenning. Anonymkode: 55fa1...f81 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ser i spåkulen min at dette kommer til å ende med at alle de hysteriske som aldri kunne finne på å vise en liten pupp til barna sine straks de har passert skolealder skal slenge ut idiotiske pedofilirelaterte argumenter til de som har et naturlig og avslappet forhold til kropp og nakenhet. Jeg venter i åndeløs spenning. Anonymkode: 55fa1...f81 Man kan ha et naturlig forhold til kropp selvom man dekker seg til fra badet til soverommet 😊 Anonymkode: eb22e...cbe
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Jeg har et avslappet forhold til nakenhet, det er egentlig ikke noe jeg tenker spesielt mye over. Nå er mine såpass små at det er ikke noe tema heller, men av naturlige årsaker ser de meg ikke så ofte kliss naken- men de kommer gjerne inn på do når jeg sitter der. Men jeg ble hardt skadet i en ulykke for mange år siden, og bodde under rekonvalensen med faren min for å få praktisk hjelp til absolutt alt. Av praktiske årsaker måtte han da hjelpe meg ut og inn av dusjen og av og på toalettet. Men jeg var ikke brydd over at han så meg naken eller på do heller, det er tross alt faren min og han var der for å hjelpe meg. Anonymkode: 6eb1e...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå