Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra generasjon x. Følte meg voksen når jeg var 16/17 år. Jeg syns det virker som millenials og generasjon z er barn fortsatt når de er 20. Begynner jeg å bli gammel eller blir folk voksne tregere? 

Anonymkode: f9926...e60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler også at vi ble voksne mye tidligere enn mange nå. Jeg har tilstrebet i oppdragelsen av mine barn at de skulle være voksne når de ble 18, og har lykkes med det. Men det er noe med at den som behandles som et barn, forblir et barn.

Anonymkode: a0cf8...c4f

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig, takket være vår velstand blir generasjonene mer og mer bortskjemte. Samtidig så er barn og unge mer utsatt for meningspåvirkning gjennom samfunnet og ikke minst på nettet, dermed får vi horder av virkelighetsfjerne nikkedukker som skal ta over verden. Selvfølgelig satt på spissen. Ellers er det ikke så voksent å kjase om hva som er voksent eller ei, selv er jeg temmelig uvoksen men godtar meg selv, på en voksen måte.

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt 

Anonymkode: adeb3...07b

• Liker 1
Skrevet

Hva legger du i "voksen"? Det kommer veldig ann på hvordan du vinkler spørsmålet.

Kan personer i dag like mye som personer fra tidligere generasjoner?
Så blir svaret fort nei ettersom vi har fått hjelpemidler for å gjøre hverdagen enklere og vi har ikke behovet for å lære samme ting.

Over generasjoner så har man sydd flere og flere puter under armene til personer. Dette har gjort dem veldig skjermet fra realiteten de lever i. Da tar det ofte lengre tid før det må gjøre ting på egenhånd og dermed bli "voksen".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...