AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Du blir sårer for noe personen har gjort/sagt og er tydlig lei deg. Personen sier: Det er bare du som er for sensetiv! Hva svarer du på en slik kommentar? Anonymkode: 3f45a...21f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Det kommer jo an på hva som er fakta. Hvis dette er noe som alle ville blitt såret over, kan du jo f eks påpeke det. Hvis du vet at det er noe mange ville parert med en skarp replikk eler bare ledd av eller avfeid, kan du jo innrømme at vedkommende har et poeng. Eller du kan benekte det. Du kan også ignorere kommentaren, og skifte tema til noe helt annet. Anonymkode: b5ec6...722 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Jeg har fått en slik kommentar en håndfull ganger i livet og jeg pleier å svare noe sånt som Er det du som dikterer hva jeg skal føle og ikke? Eller Dette er mine følelser. De forandrer seg ikke om du mener jeg skulle følt noe annet. Eller Idiot! Anonymkode: 1bfd7...55b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Kanskje du tar alt for sensitivt? Det er en hårfin balanse mellom å være sensitiv og å bli litt selvhøytidelig. Anonymkode: 4fbb7...e39 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Det er ikke du som bestemmer hva jeg skal føle eller ikke.
Stuebordet Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Det er klassisk gasligtning. Si til personen, nei jeg er ikke for sensitiv. Dette er fakta. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Stuebordet skrev (4 timer siden): Det er klassisk gasligtning. Si til personen, nei jeg er ikke for sensitiv. Dette er fakta. Ja, de gangene jeg har hørt det, så er det fra personer som ikke er helt frisk. Så jeg tar det ikke til meg, men lurer på hva andre svarer til noe så dumt. Jeg ville aldri sagt noe sånt til en person som var lei seg, jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Men det er mange folk uten samvittighet fordi de bare ser seg selv og sine psykiske problemer. Mange gode svar her. Takk😊 Anonymkode: 3f45a...21f
RC Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Usikker på hva som ble sagt i denne situasjonen, men hadde noen sagt det til meg og jeg syntes det var urettferdig hadde jeg sikkert svart noe slik som "eller kanskje du er for ufølsom?".
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 "Hvor kommer ditt behov for å være nedlatende mot meg fra?" Og avhengig av hvor, hvem, hva forlatt situasjonen så godt det lot seg gjøre. Anonymkode: bb943...bb2 1
Helene Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 I ungdommen. Fikk servert. Du er feit. Men helt fantastisk.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #11 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 3.51): Du blir sårer for noe personen har gjort/sagt og er tydlig lei deg. Personen sier: Det er bare du som er for sensetiv! Hva svarer du på en slik kommentar? Anonymkode: 3f45a...21f Ja det kan hende jeg er sensitiv, men jeg ble faktisk lei meg. Å ha såret noen slik at de blir lei seg, og attpå til si: du er sensitiv er å legge ansvar på deg som ble lei seg, framfor å be om unnskyldning for at en selv har såret. men form for hersketeknikk eller ikke evner å ta på seg skylden for noe en selv har gjort. mange trekker fram koret: du er sensitiv.. Anonymkode: ad544...84e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #12 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja det kan hende jeg er sensitiv, men jeg ble faktisk lei meg. Å ha såret noen slik at de blir lei seg, og attpå til si: du er sensitiv er å legge ansvar på deg som ble lei seg, framfor å be om unnskyldning for at en selv har såret. men form for hersketeknikk eller ikke evner å ta på seg skylden for noe en selv har gjort. mange trekker fram koret: du er sensitiv.. Anonymkode: ad544...84e Min mor var ofte slik mot meg som ung da jeg bodde hjemme. Det var alltid noe meg det var galt med. Det var alltid meg som var hårsår, sensitiv, vanskelig osv osv i følge henne Det var først da jeg ble voksen og tatt en del psykologi fag jeg skjønte at det var egentlig hun som var problemet og ikke bare meg. Jeg selv har to barn som nå er 17 - 18 år, og jeg har aldri snakket slik til dem som min mor snakket til meg. Jeg har dog bedre forhold og bedre kommunikasjon med mine barn enn det jeg har med min mor. Anonymkode: 2dd50...443
Spiren Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 Har fått den mange ganger. Pleier å svare med et spørsmål "kanskje det bare er du som er drittsekk?"
Anonymbruker*** Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 Vet ikke, har aldri fått en slik kommentar faktisk. Men hadde garantert stått på mitt, for viss det har gått så langt at jeg har en slik samtale med noen har de virkelig tråkket i salaten.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 3.51): Du blir sårer for noe personen har gjort/sagt og er tydlig lei deg. Personen sier: Det er bare du som er for sensetiv! Hva svarer du på en slik kommentar? Anonymkode: 3f45a...21f Dette er typisk min mor å si, at jeg er så «nærtagen». Fysj så sint og skuffa jeg blir! Anonymkode: ad7d7...4e4
PetterKanin Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 3.51): Du blir sårer for noe personen har gjort/sagt og er tydlig lei deg. Personen sier: Det er bare du som er for sensetiv! Hva svarer du på en slik kommentar? Anonymkode: 3f45a...21f "Ja".
Gjest Ghostface Skrevet 31. juli 2022 #17 Skrevet 31. juli 2022 Jeg fnyser. Man kan ikke noe for hva man føler og andre har ikke rett til å bestemme det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå