Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du blir sårer for noe personen har gjort/sagt og er tydlig lei deg.

Personen sier: Det er bare du som er for sensetiv!

Hva svarer du på en slik kommentar?

Anonymkode: 3f45a...21f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hva som er fakta.

Hvis dette er noe som alle ville blitt såret over, kan du jo f eks påpeke det.

Hvis du vet at det er noe mange ville parert med en skarp replikk eler bare ledd av eller avfeid, kan du jo innrømme at vedkommende har et poeng. Eller du kan benekte det.

Du kan også ignorere kommentaren, og skifte tema til noe helt annet. 

Anonymkode: b5ec6...722

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en slik kommentar en håndfull ganger i livet og jeg pleier å svare noe sånt som

Er det du som dikterer hva jeg skal føle og ikke? 

Eller

Dette er mine følelser. De forandrer seg ikke om du mener jeg skulle følt noe annet. 

Eller

Idiot! 

Anonymkode: 1bfd7...55b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du tar alt for sensitivt? Det er en hårfin balanse mellom å være sensitiv og å bli litt selvhøytidelig. 

Anonymkode: 4fbb7...e39

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Det er ikke du som bestemmer hva jeg skal føle eller ikke.

Skrevet

Det er klassisk gasligtning. Si til personen, nei jeg er ikke for sensitiv. Dette er fakta. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stuebordet skrev (4 timer siden):

Det er klassisk gasligtning. Si til personen, nei jeg er ikke for sensitiv. Dette er fakta. 

Ja, de gangene jeg har hørt det, så er det fra personer som ikke er helt frisk. Så jeg tar det ikke til meg, men lurer på hva andre svarer til noe så dumt.

Jeg ville aldri sagt noe sånt til en person som var lei seg, jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Men det er mange folk uten samvittighet fordi de bare ser seg selv og sine psykiske problemer. 

Mange gode svar her. Takk😊

Skrevet

Usikker på hva som ble sagt i denne situasjonen, men hadde noen sagt det til meg og jeg syntes det var urettferdig hadde jeg sikkert svart noe slik som "eller kanskje du er for ufølsom?".

AnonymBruker
Skrevet

"Hvor kommer ditt behov for å være nedlatende mot meg fra?" Og avhengig av hvor, hvem, hva forlatt situasjonen så godt det lot seg gjøre.

Anonymkode: bb943...bb2

• Liker 1
Skrevet

I ungdommen. Fikk servert. Du er feit. Men helt fantastisk.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 3.51):

Ja det kan hende jeg er sensitiv, men jeg ble faktisk lei meg. 

Å ha såret noen slik at de blir lei seg, og attpå til si: du er sensitiv er å legge ansvar på deg som ble lei seg, framfor å be om unnskyldning for at en selv har såret. 
men form for hersketeknikk eller ikke evner å ta på seg skylden for noe en selv har gjort. 
mange trekker fram koret:  du er sensitiv.. 

Anonymkode: ad544...84e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja det kan hende jeg er sensitiv, men jeg ble faktisk lei meg. 

Å ha såret noen slik at de blir lei seg, og attpå til si: du er sensitiv er å legge ansvar på deg som ble lei seg, framfor å be om unnskyldning for at en selv har såret. 
men form for hersketeknikk eller ikke evner å ta på seg skylden for noe en selv har gjort. 
mange trekker fram koret:  du er sensitiv.. 

Anonymkode: ad544...84e

Min mor var ofte slik mot meg som ung da jeg bodde hjemme. Det var alltid noe meg det var galt med. Det var alltid meg som var hårsår, sensitiv, vanskelig osv osv i følge henne

Det var først da jeg ble voksen og tatt en del psykologi fag jeg skjønte at det var egentlig hun som var problemet og ikke bare meg. Jeg selv har to barn som nå er 17 - 18 år, og jeg har aldri snakket slik til dem som min mor snakket til meg. Jeg har dog bedre forhold og bedre kommunikasjon med mine barn enn det jeg har med min mor. 

Anonymkode: 2dd50...443

Skrevet

Har fått den mange ganger. Pleier å svare med et spørsmål "kanskje det bare er du som er drittsekk?"

Skrevet

Vet ikke, har aldri fått en slik kommentar faktisk. Men hadde garantert stått på mitt, for viss det har gått så langt at jeg har en slik samtale med noen har de virkelig tråkket i salaten. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk min mor å si, at jeg er så «nærtagen». Fysj så sint og skuffa jeg blir!

Anonymkode: ad7d7...4e4

Skrevet

"Ja".

Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg fnyser. Man kan ikke noe for hva man føler og andre har ikke rett til å bestemme det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...