AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Hele familien vet han er narsissist. For en empatiiløs og ufyselig kar. Han er i slutten av 20 årene og første gang sammen med ei jente han skal bli samboer med. Jeg har dilemmaet om jeg bør advare henne eller være stille? Jeg kan da ikke følge med på og også advare evt. neste jente? Samtidig føler jeg at jenta er snill og fortjener å vite. Anonymkode: a37cc...553
Silva Pluvialis Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Advare, men ikke la han få vite at det er deg. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Jeg har også en bror som er narsisist. Jeg er i samme situasjon som deg. Skal du advare? Anonymkode: 9958b...af9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hele familien vet han er narsissist. For en empatiiløs og ufyselig kar. Han er i slutten av 20 årene og første gang sammen med ei jente han skal bli samboer med. Jeg har dilemmaet om jeg bør advare henne eller være stille? Jeg kan da ikke følge med på og også advare evt. neste jente? Samtidig føler jeg at jenta er snill og fortjener å vite. Anonymkode: a37cc...553 Eksen familie forsøkte hele veien å advare meg, men det førte til store konflikter i hele familien. Jeg tok til meg alt de sa og prøvde vel å endre fyren. Fyren hadde gode forklaringer på hvorfor han hadde valgt som han hadde gjort. Du bør la være å være den stygge ulven, heller være der om du ser tegn på at hun ikke har det bra. Først da kan du ta opp noe, for da er hun mer mottagelig for at han kanskje ikke er helt god. I oppstartsfasen er hun for forelsket til å høre på deg. Anonymkode: 452c4...985 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Min svigerfar advarte den nye kjæresten til sønnen sin i begynnelsen av forholdet. Hun trodde hun var den som skulle klare å forandre ham og skjønte etter de fikk barn sammen at hun burde lyttet. Du bør tenke nøye igjennom hvordan du skal advare henne hvis du velger å gjøre det. Vær også klar over at hvis han får vite det så kan det gå utover deg. Anonymkode: 8254c...b4e
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Du må si ifrå, klekk ut en plan. Hun må ikke inn i dette. Det kan ødlegge hun for livet. Da vet du iallefall at du har prøvd, det vet hun også om noen år. Anonymkode: ef737...703
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Nei, det er ikke din jobb. Hvis han er narsissist og finner ut at du har advart, vet du ikke hva personen kan finne på. Min bror er narsissist/personlighetsforstyrra. Han har partner og jeg holdt på å falle av stolen da partneren sa ømt: han tenker jo alltid på alle andre enn seg selv og har sånn omtanke for alle andre» Og jeg vet det bare er en del av love-bombingen, og et falskt spill… Men jeg spilte bare med så godt jeg kunne. De er voksne mennesker og finner nok ut av realiteten raskt nok selv. Jeg har ingenting med det, og heldigvis er ikke det mitt ansvar. Man involverer seg ikke i narsissistens liv, om man skal ha et godt og trygt liv selv. Anonymkode: e175b...405 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå