Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser rundt omkring at det diskuteres hvordan man gjør det med amming rundt leggetid. Noen legger babyene tidlig på kvelden og tar de deretter opp for amming (i søvne) når foreldrene selv skal legge seg. 

Har noen erfaring med at dette er lurt? Er så redd for at baby bare våkner til, og at jeg ødelegger døgnrytmen på sikt. 

Anonymkode: e9428...330

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis baby våkner, gi pupp. Hvis ikke, la den sove var mitt motto så lenge jeg ikke hadde brystspreng. Da ga jeg uansett. Men babyer er forskjellige og krever forskjellige løsninger 🤷‍♀️ Hvis babyen din er under 3 mnd har den ikke døgnrytme enda i særlig stor grad og ingenting vil ødelegges sånn sett. Hva som funker for dere er vel det du skal gå for. 

Anonymkode: a8e7a...b2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med posteren over. Amma når babyen våkna. Nokon ganger vakna han når vi la oss, andre ganger vakna han 30 min etter eg hadde sovna. Då angra eg på at eg ikkje amma når vi la oss, men men. Men dei første månadane var alt så uforutsigbart at det er best på berre følgje baby sitt behov. Det vart meir forutsigbart etter 4-5 mnd, då kan du begynne å tenke på vaner/uvaner. :)

Anonymkode: 88b49...f8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når min var veldig liten så vakna han ikkje hverken av amming eller bleieskift, så lenge det var på natta. 

Anonymkode: 88b49...f8c

AnonymBruker
Skrevet

Frem til hun fikk en real grøt porsjon ammet jeg når jeg la meg. Lagde bare litt lyd så hun beveget på seg før jeg løftet henne opp. Det funket for meg hvertfall, jeg fikk ikke sove om jeg droppet det da jeg bare lå å ventet på å amme 😂

Nå som hun får grøt sover hun tyngre og mm gjør at grøten bli lettere å fordøye(og da våkner hun mer på natten) så da har jeg sluttet å amme når jeg legger meg 😊

Anonymkode: b0ebd...915

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

min på 8 mnd har alltid våknet for mat flere ganger om natten, men etter at jeg begynte å gi et «drømmemåltid» når jeg legger meg så våkner han bare en gang for mat. Så kommer sikkert an på ungen hvordan det funker. Men min våkner ikke ordentlig, bare spiser seg mett og så legger jeg han ned igjen.

Anonymkode: 59bd9...e3a

AnonymBruker
Skrevet

min på 8 mnd har alltid våknet for mat flere ganger om natten, men etter at jeg begynte å gi et «drømmemåltid» når jeg legger meg så våkner han bare en gang for mat. Så kommer sikkert an på ungen hvordan det funker. Men min våkner ikke ordentlig, bare spiser seg mett og så legger jeg han ned igjen.

Anonymkode: 59bd9...e3a

Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 1.06):

Leser rundt omkring at det diskuteres hvordan man gjør det med amming rundt leggetid. Noen legger babyene tidlig på kvelden og tar de deretter opp for amming (i søvne) når foreldrene selv skal legge seg. 

Har noen erfaring med at dette er lurt? Er så redd for at baby bare våkner til, og at jeg ødelegger døgnrytmen på sikt. 

Anonymkode: e9428...330

Hvordan hadde du likt at noen hadde vekket deg mens du sov og presset på deg mat?

La babyen sove hvis den er trøtt,  den sier tydelig ifra når den er sulten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...