Gå til innhold

Hvor mye i lommepenger på sommerleir?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen er 15 år og skal på sommerleir i 4 dager til Sverige, der skal de en av dagene til Liseberg. Inngang og åkpass i Liseberg er inkludert i prisen som er betalt for leiren, men han trenger lommepenger til snacks og drikke i parken. De tar sverigebåten over til Sverige alle deltakerne, og kommet nok mulig å handle seg noe godteri ombord. De har også en del timer fritid på kveldene hvor de sikkert kommer til å kjøpe litt ekstra snacks, drikke og sånt. Alle hovedmåltid er dekket i prisen som er betalt for leiren. Jeg tenkte 1500 kroner i lommepenger, er det greit for en sånn tur? Dere må tenke på hva som skal dekkes på turen og hva de skal.  

Anonymkode: 8fbbe...f4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En på 15 har vel kort, og da er det vel bare å sette over mer hvis det er kritisk. Utenom det høres 1500 greit ut. Men pengene går fort på Liseberg hvis de skal kjøpe mat også

Anonymkode: 64044...39c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En på 15 har vel kort, og da er det vel bare å sette over mer hvis det er kritisk. Utenom det høres 1500 greit ut. Men pengene går fort på Liseberg hvis de skal kjøpe mat også

Anonymkode: 64044...39c

Han har kort ja, og såklart vippser vi mer hvis det trengs. Men greit å vite hva vi skal gå ut ifra 😊

Anonymkode: 8fbbe...f4b

Skrevet

16-åringen min har alltid hatt penger på konto (bursdagspenger osv, hun bruker sjelden på dill), så vi har gjort det sånn at hun betaler selv, også vippser vi når vi vet hva hun har brukt. Det funker fordi hun ikke sløser, og fordi det er utrolig vanskelig å si hvor mye de trenger på sånne turer (hun har vært mye på cuper feks)

Men jeg synes 1500 høres ut som et bra utgangspunkt! Gi ham beskjed om at han må holde styring på hvor mye han bruker sånn at han har kontroll, og at det selvfølgelig vil gå mer på Liseberg enn de andre dagene. Og at dere vippser hvis det blir krise, men at den vippsingen ikke er uendelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...