Gå til innhold

Lommepenger cup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten skal på Norway cup. På foreldremøte ble vi enige om at de skal ha med seg 1000 kr i lommepenger. Mat får de og busskort.Ble bestemt en sum pga at noen har bedre råd enn andre. Vi betaler ikke noe for cupen. Det har guttene betalt gjennom dugnader. 

Noen foreldre blir med og noen trenere. Gutten min sier at noen skal ha med mere penger for å kjøpe sko og klær i teltet på Ekeberg. Eller at de som har med foreldre får kjøpt sko og klær der av de. Blir dette rett? Ikke alle har penger til å kjøpe f eks sko. Eller må de bare godta at sånn er det. 

Min gutt får ikke mer enn lommepenger som ble bestemt. Sko og klær kan vi kjøpe ellers i året og ikke den uken på cup 

Anonymkode: 3ae29...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Halve gleden på Norway Cup var jo å få kjøpt seg noen nye kule klær i teltene på Ekeberg. Om dere ikke sender med mer lommepenger enn avtalt kan dere jo ha en avtale om å feks vippse noe om han finner noe spesielt han vil ha? 

Anonymkode: 9a0a2...687

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Halve gleden på Norway Cup var jo å få kjøpt seg noen nye kule klær i teltene på Ekeberg. Om dere ikke sender med mer lommepenger enn avtalt kan dere jo ha en avtale om å feks vippse noe om han finner noe spesielt han vil ha? 

Jo, det kan vi gjøre 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det, ville vært for dumt om Ole ikke får kjøpe en t-skjorte fordi Lars ikke får.

Hadde sendt med lommepenger som avtalt til brus og moro + bankkort til klær/utstyr som er godkjent av dere utenom.

Anonymkode: 762be...6b0

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke helt hvorfor man skal kjøpe sko/klær der, og uten foreldrene. Hva slags sko/klær og priser snakker vi? Bare fremstår som en dårlig idé. 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Ser ikke helt hvorfor man skal kjøpe sko/klær der, og uten foreldrene. Hva slags sko/klær og priser snakker vi? Bare fremstår som en dårlig idé. 

Tror det er fleste av de som har med seg foreldre som har sagt at de skal shoppe der. Er vel mest sports klær og sko som selges der 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det er fleste av de som har med seg foreldre som har sagt at de skal shoppe der. Er vel mest sports klær og sko som selges der 

Bare ser for meg høyere priser og dårlig utvalg. Er vel ikke noe outlet akkurat 🤔

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (13 timer siden):

Bare ser for meg høyere priser og dårlig utvalg. Er vel ikke noe outlet akkurat 🤔

Det kan være riktig ja 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det høres veldig rart ut å sette en fast sum som alle skal ha med i lommepenger. Det må da alle familiene kunne styre selv.

Anonymkode: e334c...e48

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal være med til Norway Cup. Gutten skal få kjøpe seg noe, men ikke rådyre ting som er overpriset kun pga dette arrangementet. Tenker at det er greit med en viss sum lommepenger og heller vippse dersom det er noe spesielt👍🏼

Anonymkode: 391b9...73d

Gjest Crimson123
Skrevet

Nå har ikke jeg greie på kostnader på Norway cup, men 1000 kroner hørtes ekstremt mye ut, når de får mat, buss og klær/sko utenom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nettop

Anonymkode: aa4e4...f5d

AnonymBruker
Skrevet
Crimson123 skrev (1 time siden):

Nå har ikke jeg greie på kostnader på Norway cup, men 1000 kroner hørtes ekstremt mye ut, når de får mat, buss og klær/sko utenom. 

Det er absolutt ikke mye

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke mye

1000 på en uke er mye jo....vi gir 400 kr pr mnd til vår 12 åring.  Bet mobilen for barnet. 

Anonymkode: 7f00b...f9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Halve morroa å kjøpe klær? Hæ? Er det noe jeg har gått glipp av i livet? 

Anonymkode: 03593...d73

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke mye

1000 er mye 😅 Jeg bruker ikke en gang så mye på en hel uke. 

Anonymkode: dd41a...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...