Gå til innhold

Hvor var du 22 juli -2011 ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Festival, veldig mange forsto ikke alvoret før neste dag. 

Anonymkode: 1cc2e...f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdrikningslag i Oslo. Vi skulle egentlig være i Oslo sentrum, men ble flyttet til Kringsjå pga dette. Jeg satt på bussen mot Oslo da jeg fikk beskjed om en bombe. Husker at det var knuste bilglass i Oslo sentrum da jeg kom fram.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme. Skulle på jobb senere den dagen. Husker jeg satt på PCen og en bekjent skrev at det kanskje var en gass eksplosjon i Oslo (han bodde der da). Jeg tenkte ikke så mye over det akkurat da men slo på NRK likevel og det var uvirkelig resten av dagen. Var som limt til TVen i flere dager. 

Anonymkode: 3ecb8...d6b

Gjest lurven
Skrevet

Hjemme, men hadde vært i Oslo tidligere på dagen 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke langt unna, hørte smellet.  Var på vei hjem fra jobb og siden jeg har PSTD etter å ha overlevd krig som barn så ble jeg ganske stresset av lyden. Men antok at det kunne være noe helt uskyldig også siden det er tross alt i fredelige Norge. 

Da jeg først fikk anelse om noe annet så reagerte jeg med å finne ut hvor foreldrene og søskene  mine befant seg. 

Anonymkode: 4c34f...9d0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Var på jobb i en butikk, satte på nyhetene i bakgrunnen og akkurat da det smalt sto jeg sammen med en kollega og så på nyhetene. Flere kunder stoppet også opp og så nyhetene med oss. Kollegaen min mistet ei venninne den dagen, men det tok tid før hun fikk vite det. Forferdelig dag.

Anonymkode: 889bc...27c

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var på konsert, og bandet (norskt) avbrøt konserten, på konsertstedet, like før de skulle begynne, og sa de ikke kunne spille pga det som hadde skjedd i Oslo. På det tidspunktet hadde jeg kun hørt om bomben, og jeg husker jeg ble oppgitt over at de ville avlyse pga en bombe i Oslo. Denne konserten var på en annen kant av landet. 

Dro hjem, så på nyhetene, og var helt sjokkert. Skjønte godt hvorfor de avlyste, for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke. Hvorfor skulle jeg vite det?

Anonymkode: e581e...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Var på jobb i et bibliotek da jeg så på en nyhetsside at regjeringskvartalet var i ruiner. Jeg informerte kundene om at «Norge er i krig». Litt teit å tenke på nå - men det var det jeg trodde. Så ble vi sittende og scrolle og oppdatere til jeg stengte. Rett før jeg dro hjem så jeg på Twitter at det var skyting på Utøya. 
Da jeg kom hjem og fikk sett på nyhetene ble det bare mer og mer uvirkelig… 

Husker jeg ble sjokkert morgenen etter da jeg våknet og så antall døde og sårede! 

Anonymkode: 553ca...883

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørte på radio. 

Jeg reagerte med sjokk, og kom meg ikke i seng før pressekonferansen tidlig neste morgen. Kastet opp av redsel og var i tillegg gravid. 

Ble alvorlig deprimert ved fødsel og husker første tiden etterpå som helt uvirkelig.

Synes det er smertefullt å tenke på all lidelsen og sorgen. Å miste barna sine, venner og det å måtte velge hvilken begravelse man skal gå i. 

Den nyhetsvignetten, gir meg fortsatt frysninger. Dessverre ligger altfor mye ute på YouTube. Hele nyhetssendinger. Da ser man hvor grusomt ukritiske media var. Sjokkerte og lamslåtte vitner som får mikrofoner i fjeset.

Er nok en og annen journalist/mediehus som skulle ønske de håndterte dette annerledes. 

Skrikende, iskalde barn...brutal skildring. 

Anonymkode: 9817d...614

AnonymBruker
Skrevet

På vei ut av Oslo, i retning Lillehammer.

Anonymkode: 0e397...a95

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme i Oslo. Vinduene ristet av bomben. Og så hørte vi om skyting på en øy, men veldig lite detaljer.

Det var en fredag, så vi dro ut på byen og festet hele natten. Det var ikke før vi kom på nachspiel i 05-tiden at vi fikk vite omfanget og hvor mange som var døde.

Anonymkode: a2f01...5ab

AnonymBruker
Skrevet

I Nepal. Så det på nyhetene i Kathmandu.

Anonymkode: cb609...956

Skrevet

Jeg tror jeg var på jobb. Nettopp ferdig med videregående og jobba stort sett.

Skrevet
BuffyTheVampire skrev (12 timer siden):

Jeg var på konsert, og bandet (norskt) avbrøt konserten, på konsertstedet, like før de skulle begynne, og sa de ikke kunne spille pga det som hadde skjedd i Oslo. På det tidspunktet hadde jeg kun hørt om bomben, og jeg husker jeg ble oppgitt over at de ville avlyse pga en bombe i Oslo. Denne konserten var på en annen kant av landet. 

Dro hjem, så på nyhetene, og var helt sjokkert. Skjønte godt hvorfor de avlyste, for å si det sånn. 

Ja, gladmat i Stavanger ble ikke noe av det året husker jeg. Eller om det var i gang, men stengte før tiden. Av sikkerhetsmessige årsaker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble drukket ut. Gikk nedover Karl Johan i en slags brudekjole laget av kondomer. Var på utested på Aker Brygge ettermiddag/kveld, før vi fikk beskjed om at de skulle stenge tidlig.

Anonymkode: 613b9...d8a

Skrevet

Ute på tunet og skrudde Pajero  var 23 år den gangen 

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme, hørte smellet, trodde det var torden. Vi satt og så på TV til langt på natt, husker det som det var i går. 

Anonymkode: f77ab...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...