Gå til innhold

Hvor var du 22 juli -2011 ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I bilen på vei til kurs i Sverige.. Hørte på radioen at det hadde vært en eksplosjon, tok lang tid før de bekreftet bombe... Først sa de en islamistisk organisasjon hadde tatt på seg skylden som hevn for Libya. Kom fram, ingen grensesjekk, alle snakket om bomben, etter første runde på kurset fikk vi høre om skytingen, alle trodde det var ett gjeng-oppgjør... Ikke i vår villeste fantasi trodde noen at det var sammenheng mellom hendelsene, og at omfanget var så stort. 

Anonymkode: dc7b2...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Fabienne skrev (På 21.7.2022 den 23.56):

Hjemme. 

Jeg husker dagen som om det var i går. 

Helt ufattelig at han kunne slakte så mange mennesker, og barn attpåtil. Det er bare ikke til å forstå. 🌹💔

Endret av Tvillingsjel
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var på danskebåten. Flere fulgte med på nyhetene på TV-en

Anonymkode: fe030...ded

Da var vi nok på samme båt. Husker godt den tunge stemningen ombord. 

Anonymkode: 5838e...12d

• Liker 2
Skrevet

Jeg lå på sykehus dagen det skjedde. Sendte melding til alle jeg kjente som hadde tilknytning til AUF som kanskje skulle på leir, og til familie og andre venner jeg hadde i Oslo.

Skrevet

Var på vei til å runde av på jobb når jeg klikket meg inn på Dagbladet og så det var en "eksplosjon" i Oslo og så ballet det på seg. Meg og samboeren skulle ut å spise men jeg ble mer opphengt i telefonen så det endte opp med at han kjøpte mat og så ble vi  sittende hjemme å glo på skjerm og sjekke opp de jeg kjente som var i Oslo.

Husker en venn av meg kommenterte at han håpet det var en norsk en for hvis ikke kom alle "brune" til å få kjenne på det. Han er delvis amerikansk så han husket hvordan det var etter 11 september 2001. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det finnes allerede minst en tråd til her på forumet med spørsmålet i overskriften. 

Anonymkode: 9887c...35b

Takk for info som ingen spurte om 👍🏼

Anonymkode: 977ec...3e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde akkurat gjort i stand badekaret og skulle til å senke ned kroppen, på servanten lå mobilen og plinget. Mannen sendte melding eller så ringte han. Vagt minne nå etter mange år. Han fortalte om terroren mens ABB fortsatt holdt på. Jeg fikk helt sjokk. Tenkte på familien min og vennene mine. Ba til Gud om at det ikke skulle bli store skader og folk i hopetall ikke ble drept. Men nei, utrolig trist at så mange liv gikk tapt. Skremmende dag. Jeg var langt i fra terroren, men kjente det på kroppen. Broren min som er synlig muslim fikk høre litt av hvert av folk. Han skulle besøke søster som fikk barn også var det en kar i heisen som begynte å banne og slenge dritt. En vekter roet ned situasjonen og tok han i forsvar, mens andre bare var stille. Ekkelt hvordan ting plutselig endret seg. 

Anonymkode: 6762b...ead

AnonymBruker
Skrevet

Gladmat i Stavanger 

Anonymkode: 414da...8ce

AnonymBruker
Skrevet

Var på Ikea da.

Anonymkode: 1da7d...821

AnonymBruker
Skrevet

På Grünerløkka da det smalt i regjeringskvartalet… 

Anonymkode: 99bfc...8cd

Skrevet (endret)

På sommerferie i Spania. Var 10 år gammel da det skjedde. Lå og solte meg med foreldrene da en annen nordmann som vi kjente kom bort til oss i telefonen og sa det hadde vært bombe i Oslo. Da skyndtet vi oss tilbake til leiligheten og skrudde på TV’en. Husker fortsatt alarmen og hvor rasert regjeringskvartalet var da vi skrudde på nyhetene. Sjekket også nyheter på PC’en vår, og ringte hjemme, og Utøya senere på dagen. Dagen der og tiden etter har satt seg i minnet selv om jeg var ung.

Endret av Nilb
AnonymBruker
Skrevet

På jobb, i ambulansen, stasjonert ikke så langt unna. En vakt jeg vil huske for alltid, samt vaktene dagene etter. De var heller ikke «normale». 

Anonymkode: a83a4...24d

• Hjerte 3
Skrevet

Vi var på ferie, i sør Spania.  Skulle hjem dagen etter. Hørte på CNN på kvelden. Og det var væpnede politi overalt på flyplassen når vi landet. Sprøtt og skummelt. 

AnonymBruker
Skrevet

På jobb i Oslo sentrum. Hørte og kjente lyden av bomben i magen. Jeg turte ikke ta t-banen for alt var så kaotisk, så jeg gikk ut av sentrum og fant en buss etterhvert. 

Anonymkode: 056d9...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Satt på bussen og prompet. 

Anonymkode: f8ca9...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Var på Malakoff-festival. Hadde drukket litt, så fikk ikke med meg omfanget i alt skrålet. Var en trist stemning i morgensola når folk satt og leste aviser dagen etter ❤️ Glemmer det aldri, og hender at jeg fortsatt ber for ofrene, og de pårørte. Og jeg er ikke kristen engang.

Anonymkode: ff6e9...baf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var ikke langt unna Yougstorget da det smalt.Vi skulle ha en "miniferie"i Oslo og det ble et opphold jeg aldri glemmer.

Anonymkode: 383d6...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig regjeringskvartalet.Er litt trøtt..

Anonymkode: 383d6...0b8

AnonymBruker
Skrevet

var hjemme. 

0g kikket innom ett par nettaviser i løpet av dagen...         

Anonymkode: cfb3c...9e5

Skrevet

På besøk hos min mamma. Forferdelig å se ungdom svømme for livet. Satt i sofaen og gråt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...