AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Jeg har en datter på 16 som nylig selv valgte å flytte / reise til Norge.. jeg har gledet meg så mye. Men familien min har tatt helt overstyr, de har kontakt med faren fordi han blokkerte meg, men han har nektet meg kontakt med hun i flere år og flørter helt med meg nå. Men jeg ønsker ikke mer kontakt med han enn datteren min.. 1. Jeg har dårlig økonomi og 2 barn til. Familien ville jeg skulle møte uten barna og 3 timer fra mitt hjem, på min ferie... Min mor og søster mente jeg måtte priotere møtet... 2. Jeg har dårlig økonomi. De booker ossinn på dyreste restaurantene og vi må betale både for far og diverse 3.jeg inviterer meg og min mann med etter noen dager,da er det dårlig plass og passer ikke hennes ønsker i følge min mor. Selv avklarer jeg og beklager at ikke min datter får bli med... 4. De blir invitert på hytten.. ikke plass til meg og mine unger .... 5. Jeg er bare så utelukket.. tok opp med min datter om å ha litt egentid. hun var enig Anonymkode: 5f61f...b00 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Jeg forstår ingen ting om familiedynamikken ut fra hva op skriver. Jeg opplever hi som noe rotete. Men generelt tenker jeg at datteren er 16 år - hvis viljen til å ha kontakt var der hadde dere funnet ut av det. Økonomi, reisetid, whatever. Vil du virkelig møte ditt barn, og tilbringe tid med henne, så kjører du så langt du trenger og sover i bilen hvis det er det som skal til tenker jeg. Viser du henne at du er villig til å gjøre en innsats for å ha kontakt så lønner det seg i det lange løp. Om det er i din ferie, so what? Du kan vel ofre litt av ferien din for å møte ditt eget barn? Anonymkode: c88f5...5a3 11
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Så din familie overstyrer og har all kontakten med din eks, legger alle planer over hode på deg? mens du sitter igjen uten følelsen av få tid sammen med din datter eller ha kontroll på hva som skjer? Anonymkode: 67718...506 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har en datter på 16 som nylig selv valgte å flytte / reise til Norge.. jeg har gledet meg så mye. Men familien min har tatt helt overstyr, de har kontakt med faren fordi han blokkerte meg, men han har nektet meg kontakt med hun i flere år og flørter helt med meg nå. Men jeg ønsker ikke mer kontakt med han enn datteren min.. 1. Jeg har dårlig økonomi og 2 barn til. Familien ville jeg skulle møte uten barna og 3 timer fra mitt hjem, på min ferie... Min mor og søster mente jeg måtte priotere møtet... 2. Jeg har dårlig økonomi. De booker ossinn på dyreste restaurantene og vi må betale både for far og diverse 3.jeg inviterer meg og min mann med etter noen dager,da er det dårlig plass og passer ikke hennes ønsker i følge min mor. Selv avklarer jeg og beklager at ikke min datter får bli med... 4. De blir invitert på hytten.. ikke plass til meg og mine unger .... 5. Jeg er bare så utelukket.. tok opp med min datter om å ha litt egentid. hun var enig Anonymkode: 5f61f...b00 Jeg skjønte ingenting av dette her jeg 😳 Anonymkode: eb9c1...d53 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forstår ingen ting om familiedynamikken ut fra hva op skriver. Jeg opplever hi som noe rotete. Men generelt tenker jeg at datteren er 16 år - hvis viljen til å ha kontakt var der hadde dere funnet ut av det. Økonomi, reisetid, whatever. Vil du virkelig møte ditt barn, og tilbringe tid med henne, så kjører du så langt du trenger og sover i bilen hvis det er det som skal til tenker jeg. Viser du henne at du er villig til å gjøre en innsats for å ha kontakt så lønner det seg i det lange løp. Om det er i din ferie, so what? Du kan vel ofre litt av ferien din for å møte ditt eget barn? Anonymkode: c88f5...5a3 Der er ikke bare å ofre noe når man ikke har penger... Anonymkode: 5bc8b...927
got2go Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en datter på 16 som nylig selv valgte å flytte / reise til Norge.. jeg har gledet meg så mye. Men familien min har tatt helt overstyr, de har kontakt med faren fordi han blokkerte meg, men han har nektet meg kontakt med hun i flere år og flørter helt med meg nå. Men jeg ønsker ikke mer kontakt med han enn datteren min.. 1. Jeg har dårlig økonomi og 2 barn til. Familien ville jeg skulle møte uten barna og 3 timer fra mitt hjem, på min ferie... Min mor og søster mente jeg måtte priotere møtet... 2. Jeg har dårlig økonomi. De booker ossinn på dyreste restaurantene og vi må betale både for far og diverse 3.jeg inviterer meg og min mann med etter noen dager,da er det dårlig plass og passer ikke hennes ønsker i følge min mor. Selv avklarer jeg og beklager at ikke min datter får bli med... 4. De blir invitert på hytten.. ikke plass til meg og mine unger .... 5. Jeg er bare så utelukket.. tok opp med min datter om å ha litt egentid. hun var enig Anonymkode: 5f61f...b00 Dette forstod jeg lite av? 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Du virker som en kaotisk mor det kan være vanskelig å forholde seg til. Som en skriver over her; Hun er 16 år! Ingen som kan stå i mellom dere hvis begge ønsker kontakt med hverandre uten diverse mellomledd. Anonymkode: 7dbf7...d2f 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: Du virker som en kaotisk mor det kan være vanskelig å forholde seg til. Som en skriver over her; Hun er 16 år! Ingen som kan stå i mellom dere hvis begge ønsker kontakt med hverandre uten diverse mellomledd. Anonymkode: 7dbf7...d2f Ja dette var skrevet i emosjonell tilstand. Jeg får bare prøve å omformulere meg, jeg bor langt fra min familie og faren til min datter har egentlig beholdt hun igjen ulovlig i flere år etter hun dro på ferie der, vært mye fram og tilbake med rettshjelp både i Norge og hans hjemland. Hun er da norsk men med duo statsborgerskap, nå kontaktet faren min familie siden hun er 16 år... De ville hit... Han har i år blokkert både meg og familien og hun har ikke fått lov å snakke med oss. De kom hit, og min familie tok veldig mye styr, de er jo flinke å organisere men jeg bor ikke i samme by som min familie. De hadde store forventninger og vi avtalte at alle skulle besøke meg som er 2-3 unna der de bor. Jeg har to barn og mann, familien min ville jeg skulle møte hun alene, familien er min søster og mor. Min søster har to barn og mann .. jeg får beskjed hva jeg må gjøre og ikke, var ikke aktuelt å ta med mine barn og mann på første møte. Men jeg valgte å ta med en av mine barn så min mann kunne bli igjen og passe yngste. Vi møtes på restaurant og min søster har med både sin mann og to barn.. og min mor er tilstede... Med min eks og datter... De styrte på og la alle planer for alle, og jeg endte opp med å sitte der og ikke fikk delta i planleggingen. Min datter synes tydeligvis det var ukomfortabelt, og faren hennes sitter der og prøver å sjarmere hele familien inkl meg... Jeg ender opp å bo hos min mor noen dager , jeg og min mor har alltid hatt et dårlig forhold men vi kommer overens men hun kan klikke for de minste ting og kreve ditt og datt av meg. Jeg måtte sove på en liten seng med datteren min fullt i kattehår. Det gikk greit så lenge jeg får se min datter... Men Dagene går og de styrer på og bestemmer restauranter og shopping, til noe jeg ikke har mye råd til. En rett til 400 kr per person og vi må betale for også eksmannen min.. De har bil men vi må ta bussen overalt pga de kjører min datter og eksmannen. Det er greit det og. Men så sier min mor at det er bedre vær på hytten så de tar dem med på hytten enn å dra hjem til meg. Min yngste ligger syk med feber og jeg måtte tilslutt fra hjem.. nå vil ikke de besøke meg pga de har det så fint som de har. Jeg fikk pratet med min datter alene i 5 minutter og beklaget hele styret og skulle helst vært litt alene med hun.. hun var enig... Hun har ikke mulighet å bestemme selv. Det er mellom min eksmann og min familie. Hadde jeg hatt bil kunne det blitt enklere kanskje... Men nå er jeg hjemme med syk datter og mann som må på jobb i morgen mens de koser seg utrolig uten meg. Jeg høres nok egoistisk ut men jeg føler ikke jeg får muligheten å være mor til min datter... Anonymkode: 5f61f...b00 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 Hvilket land bor dere i..? Det du forteller er så vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: f3849...907 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja dette var skrevet i emosjonell tilstand. Jeg får bare prøve å omformulere meg, jeg bor langt fra min familie og faren til min datter har egentlig beholdt hun igjen ulovlig i flere år etter hun dro på ferie der, vært mye fram og tilbake med rettshjelp både i Norge og hans hjemland. Hun er da norsk men med duo statsborgerskap, nå kontaktet faren min familie siden hun er 16 år... De ville hit... Han har i år blokkert både meg og familien og hun har ikke fått lov å snakke med oss. De kom hit, og min familie tok veldig mye styr, de er jo flinke å organisere men jeg bor ikke i samme by som min familie. De hadde store forventninger og vi avtalte at alle skulle besøke meg som er 2-3 unna der de bor. Jeg har to barn og mann, familien min ville jeg skulle møte hun alene, familien er min søster og mor. Min søster har to barn og mann .. jeg får beskjed hva jeg må gjøre og ikke, var ikke aktuelt å ta med mine barn og mann på første møte. Men jeg valgte å ta med en av mine barn så min mann kunne bli igjen og passe yngste. Vi møtes på restaurant og min søster har med både sin mann og to barn.. og min mor er tilstede... Med min eks og datter... De styrte på og la alle planer for alle, og jeg endte opp med å sitte der og ikke fikk delta i planleggingen. Min datter synes tydeligvis det var ukomfortabelt, og faren hennes sitter der og prøver å sjarmere hele familien inkl meg... Jeg ender opp å bo hos min mor noen dager , jeg og min mor har alltid hatt et dårlig forhold men vi kommer overens men hun kan klikke for de minste ting og kreve ditt og datt av meg. Jeg måtte sove på en liten seng med datteren min fullt i kattehår. Det gikk greit så lenge jeg får se min datter... Men Dagene går og de styrer på og bestemmer restauranter og shopping, til noe jeg ikke har mye råd til. En rett til 400 kr per person og vi må betale for også eksmannen min.. De har bil men vi må ta bussen overalt pga de kjører min datter og eksmannen. Det er greit det og. Men så sier min mor at det er bedre vær på hytten så de tar dem med på hytten enn å dra hjem til meg. Min yngste ligger syk med feber og jeg måtte tilslutt fra hjem.. nå vil ikke de besøke meg pga de har det så fint som de har. Jeg fikk pratet med min datter alene i 5 minutter og beklaget hele styret og skulle helst vært litt alene med hun.. hun var enig... Hun har ikke mulighet å bestemme selv. Det er mellom min eksmann og min familie. Hadde jeg hatt bil kunne det blitt enklere kanskje... Men nå er jeg hjemme med syk datter og mann som må på jobb i morgen mens de koser seg utrolig uten meg. Jeg høres nok egoistisk ut men jeg føler ikke jeg får muligheten å være mor til min datter... Anonymkode: 5f61f...b00 Herregud, du må sette grenser! Du må slutte å høre på din familie, jeg skjønner ikke hvorfor de var der i det hele tatt? Datter og far er på besøk i Norge? Kan du avtale å møte henne, alene? Om så bare for noen timer. Jeg syns hele opplegget høres helt sjukt ut. Alt jeg tenker er at du må gro deg litt ryggrad, sette mor og søster på plass og ta opp kontakt med din datter. Anonymkode: 90bf1...3a8 4
Gjest tullerikke Skrevet 22. juli 2022 #11 Skrevet 22. juli 2022 Er dere muslimer? Hvorfor har du flere barn hvis du ikke har penger?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Skrevet 22. juli 2022 4 minutter siden, tullerikke said: Er dere muslimer? Hvorfor har du flere barn hvis du ikke har penger? Er du rasist? Rapportert... Anonymkode: 5f61f...b00
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #13 Skrevet 22. juli 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, du må sette grenser! Du må slutte å høre på din familie, jeg skjønner ikke hvorfor de var der i det hele tatt? Datter og far er på besøk i Norge? Kan du avtale å møte henne, alene? Om så bare for noen timer. Jeg syns hele opplegget høres helt sjukt ut. Alt jeg tenker er at du må gro deg litt ryggrad, sette mor og søster på plass og ta opp kontakt med din datter. Anonymkode: 90bf1...3a8 Enig. Har lenge slitt med dette og et slags Stockholm syndrom med min mor.. Jeg skrev nå til henne at jeg synes de kunne besøke oss i morgen. Og uten hele familien . Fikk til svar at de hadde planlagt escape land i morgen og omjeg ikke kunne komme var det trist... Men neste gang kunne de besøke meg og hun skulle ta med hagemøbler jeg skulle få "arve" som hun har utsatt i lang periode... Anonymkode: 5f61f...b00 1
Gjest tullerikke Skrevet 22. juli 2022 #14 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du rasist? Rapportert... Anonymkode: 5f61f...b00 Hva har dette med rasisme å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 Om jeg forstår deg riktig så forsøker far til din datter å oppnå opphold i Norge pga hun er mindreårig, men samtidig vil både far, din søster og mor at du skal ha minst mulig med din datter gjøre? Jeg tror jeg ville fortalt UDI eller riktig instans hva far forsøker på, og siden han tydelig har "kidnappet" henne og forhindret din datter å få norsk skolegang, så har han såpass mye negativt ved seg at han ikke burde få oppholdstillatelse. Din datter er gammel nok til å bestemme selv, men slik jeg ser det skulle hun fått tilbud om å flytte hjem til deg, din nye mann og dine andre barn og funnet roen og samtidig fått tilrettelagt skole for å ta igjen det tapte. Din datter må få vite hvilke rettigheter hun har så hun kan ta et eget valg. Har du advokat som kan hjelpe? (Virkelig trist at dette har hendt med deg og din datter. Noen mennesker er bare så utrolig egoistiske.) Anonymkode: 718bc...c3f 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #16 Skrevet 22. juli 2022 5 minutter siden, tullerikke said: Hva har dette med rasisme å gjøre? Du påpeker at dette dreier seg om muslimer. Det er krenkende.. kan fint finne paragrafen som forklarer deg hva rasisme betyr .? Eller forstår du nok selv? Anonymkode: 5f61f...b00
Gjest tullerikke Skrevet 22. juli 2022 #17 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du påpeker at dette dreier seg om muslimer. Det er krenkende.. kan fint finne paragrafen som forklarer deg hva rasisme betyr .? Eller forstår du nok selv? Anonymkode: 5f61f...b00 Har ikke påpekt noe som helst. Det var er spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #18 Skrevet 22. juli 2022 9 minutter siden, tullerikke said: Har ikke påpekt noe som helst. Det var er spørsmål. Du påpekte at muslimske familier er fattige? Anonymkode: 5f61f...b00 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #19 Skrevet 22. juli 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Om jeg forstår deg riktig så forsøker far til din datter å oppnå opphold i Norge pga hun er mindreårig, men samtidig vil både far, din søster og mor at du skal ha minst mulig med din datter gjøre? Jeg tror jeg ville fortalt UDI eller riktig instans hva far forsøker på, og siden han tydelig har "kidnappet" henne og forhindret din datter å få norsk skolegang, så har han såpass mye negativt ved seg at han ikke burde få oppholdstillatelse. Din datter er gammel nok til å bestemme selv, men slik jeg ser det skulle hun fått tilbud om å flytte hjem til deg, din nye mann og dine andre barn og funnet roen og samtidig fått tilrettelagt skole for å ta igjen det tapte. Din datter må få vite hvilke rettigheter hun har så hun kan ta et eget valg. Har du advokat som kan hjelpe? (Virkelig trist at dette har hendt med deg og din datter. Noen mennesker er bare så utrolig egoistiske.) Anonymkode: 718bc...c3f Takk .. jeg vil helst at viljen skjer hos henne. Hun kan bestemme selv og ingen kan tvinge hun å flytte fra sin skole osv. Det er helt opp til henne. Jeg ønsket å gjøre et godt inntrykk og jeg har gjort mitt beste. Anonymkode: 5f61f...b00 1
Gjest tullerikke Skrevet 22. juli 2022 #20 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du påpekte at muslimske familier er fattige? Anonymkode: 5f61f...b00 Hvor har jeg påpekt det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå