AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Han og kompisgjengen har hørt på David Sinclair sin podcast om hvordan leve til man blir 150 år, så nå planlegger de alle å spise etter fastemetoden hvor man spiser totalt ett måltid i løpet av dagen. Dette måltidet planlegger samboeren min å ta i lunsjtiden på jobb. Det vil altså si at vi ikke kommer til å spise noe felles middag, felles frokost i helgene, og all eventuell bakst må spises opp av meg alene eller fryses ned. Vi skal på et helgebesøk hos familien min om et par uker og da er samboer fast bestemt på å ikke "knekke" denne fasten selv da. Er vi flere som lever med denne frustrasjonen for øyeblikket? 😭 Er bare glad for at det foreløpig ikke er noen barn i bildet for det ville gjort det hele bare enda vanskeligere Anonymkode: bca5e...fc5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Du får fortelle han at fasten skal innrettes etter livet, ikke omvendt Man må ha balanse mellom spising og fasting. Mat er en sosial greie, det er gjerne slitsomt i lengden om han aldri skal justere noe. Det er best å variere fasten litt, ikke spise ett måltid til samme tid hver dag. Kroppen har godt av variasjon. Du får kreve at et par ganger i uka så er OMAD middag hjemme Anonymkode: d0b6d...048 6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 21. juli 2022 Han kommer ikke til å klare det, slapp av. Anonymkode: 805d2...358 53
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 La han kjøre på. På et tidspunkt, så gidder han ikke mer da han ser at han må gå på kompromiss med så mye annet Anonymkode: 62aa2...133 12
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): all eventuell bakst må spises opp av meg alene eller fryses ned Hvor mye bakst kan det være snakk om når dere er kun to stykker i husholdningen? Sjelden jeg baker noe. Skjønner ikke helt hvorfor bakst er et stort problem her. Anonymkode: 80bd9...121 23 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Jeg gjør dette selv ofte (er kvinne), og det går fint så lenge man setter seg godt inn i det. Men jeg tar måltidet til middag, så samboer bryr seg ikke. Han er jo bare glad for at jeg har gått ned noen kg jeg hadde ekstra, og at jeg får mer energi. Men dette er ikke for alle. Har man en veldig fysisk jobb, høy forbrenning, og sensitivt blodsukker - glem det! Jeg er skapt for dette, har aldri klart frokost, og såvidt lunsj. Kan glemme å spise fordi jeg har så stabilt blodsukker og kroppen min passer til faste. Anonymkode: 57db7...a0e 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Dette bestemmer han jo helt selv. Ligg unna Anonymkode: 9b60d...ff8 7 1
Istinde Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mye bakst kan det være snakk om når dere er kun to stykker i husholdningen? Sjelden jeg baker noe. Skjønner ikke helt hvorfor bakst er et stort problem her. Anonymkode: 80bd9...121 Ikke alle er som deig. Det finnes faktisk folk som baker brød, kaker og div gjærbakst selv ☺ Her skal det bakes 6 storbrød i morgen, og dem blir kjekke å finne igjen i fryseren. 8 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 21. juli 2022 1 minutt siden, Istinde said: Ikke alle er som deig. Det finnes faktisk folk som baker brød, kaker og div gjærbakst selv ☺ Her skal det bakes 6 storbrød i morgen, og dem blir kjekke å finne igjen i fryseren. Anonymkode: e4517...447 44 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gjør dette selv ofte (er kvinne), og det går fint så lenge man setter seg godt inn i det. Men jeg tar måltidet til middag, så samboer bryr seg ikke. Han er jo bare glad for at jeg har gått ned noen kg jeg hadde ekstra, og at jeg får mer energi. Men dette er ikke for alle. Har man en veldig fysisk jobb, høy forbrenning, og sensitivt blodsukker - glem det! Jeg er skapt for dette, har aldri klart frokost, og såvidt lunsj. Kan glemme å spise fordi jeg har så stabilt blodsukker og kroppen min passer til faste. Anonymkode: 57db7...a0e Noe av poenget med faste er vel nettopp at det stabiliserer blodsukkeret? Jeg trodde egentlig ikke at det var noe for meg, men både samboer og jeg kjører 16:8, spiser mellom 11-19. Sååå mye mindre pes enn jeg trodde! Men det er ikke hugget i stein, hvis vi en dag får veldig lyst på frokost, så tar vi det. Og når vi reiser, spiser vi hotellfrokost. På besøk tilpasser vi oss. Så ja, vi faster, med mange unntak. Det tror jeg er det som skal til for å klare og ha det som «livsstil». Ett måltid blir for ekstremt for min del, og såpass breialt å begynne rett på, at jeg tipper han gir opp ganske fort. Anonymkode: e1bb0...ad3 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Uff alltid irriterende med folk som skal kjøre slike ekstrem dietter. Mat er en så stor del av det sosiale, å hygge seg, sammenkomster. Jeg ELSKER å lage mat med kjæresten min og spise sammen med han. Det er så kos. Vi tenner sterinlys og setter på musikk og koser oss glugg ihjel i helgene. Men på det andre siden. Hans kropp, hans liv. Han må jo bare få lov til å bestemme selv. Som regel pleier ikke slike ekstreme dietter å vare så veldig lenge. Stort sett går folk lei etterhvert. Med mindre de virkelig oppdager noen ordentlige helsegevinster. Men det tviler jeg på at han vil gjøre. Du får bare holde ut til han er lei. 😕 Men er for faste altså. Jeg faster selv av og til men kjæresten min gjør det regelmessig. En eller to dager i uka. Synes mere synd på min søster. Hun er sammen med en fyr som har gått på carnivore-dietten i et halvt år nå. Han spiser kun kjøtt. Hun sier hun er så dritalei kjøttos og baconlukt til alle døgnets tider at hun får lyst til å bli veganer. Anonymkode: 4bc90...a70 7
Gjest Athena Catalina Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 La han nå prøve, du kan uansett ikke bestemme det. Og du kan da spise flere måltider selv om han bare spiser ett.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Jaja. Kan du ikke fryse baksten da? Og deilig å bare lage mat til deg selv? Så får du se hvor lenge han holder ut. Du får lage noe skikkelig digg som du vet han blir SKIKKELIG misunnelig på 😂 Anonymkode: 5504b...7d2 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Istinde skrev (31 minutter siden): Ikke alle er som deig. Det finnes faktisk folk som baker brød, kaker og div gjærbakst selv ☺ Her skal det bakes 6 storbrød i morgen, og dem blir kjekke å finne igjen i fryseren. Jeg baker både brød og gjærbakst. Men for to stykker begrenser det seg jo naturlig. Brød er det uansett naturlig å fryse ned. Anonymkode: 80bd9...121 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du får fortelle han at fasten skal innrettes etter livet, ikke omvendt Man må ha balanse mellom spising og fasting. Mat er en sosial greie, det er gjerne slitsomt i lengden om han aldri skal justere noe. Det er best å variere fasten litt, ikke spise ett måltid til samme tid hver dag. Kroppen har godt av variasjon. Du får kreve at et par ganger i uka så er OMAD middag hjemme Anonymkode: d0b6d...048 Jeg skal selvsagt la ham for holde på, men synes det blir litt leit å droppe koselig helgefrokost og middager om kvelden fordi hans daglige måltid skal være en stor lunsj kl 11. Er vel mer oppgitt om noe annet over hva denne kompisgjengen driver med. De skal prøve å leve til de blir 150 år, så derfor skal de begynne med faste og diverse supplementer. Solkrem, redusere kjøttkonsum (som David Sinclair også påstår er viktig), spise mer belgfrukter, redusere alkoholinntak, ikke røyke, og drive med mosjon? Nei, det var de ikke like interessert i 🙄 ts Anonymkode: bca5e...fc5 11
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #16 Skrevet 22. juli 2022 Hahaha artig. Be han dokumentere hvem som har blitt 150 år med denne dietten. Anonymkode: 8b2ca...0cb 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #17 Skrevet 22. juli 2022 Dette kommer neppe til å vare resten av livet, så bare la han kose seg med denne morroa mens det varer. Støtt han og hjelp han. Frys ned bakevarene. Anonymkode: 64aad...a98
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #18 Skrevet 22. juli 2022 Han burde vel høre på alt Sinclair sier da, om at han anbefaler spise måltidet senere på dagen og heller ta seg en liten yoghurt til lunsj. Det Sinclair anbefaler man spiser kan jeg heller ikke se for meg er praktisk å lage i arbeidstiden. Anonymkode: 6e071...23a 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #19 Skrevet 22. juli 2022 Dette eksperimentet kommer til å feile så snart de blir sugen på «guttastemning» som ikke skjer klokken 12 på dagen. Men lykke til til samboeren din. Anonymkode: 66ce7...f21 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #20 Skrevet 22. juli 2022 Ehhh, tror han at han blir 150 år?? Det er en større bekymring enn et måltid for dagen😂😂 Anonymkode: 03544...c37 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå