AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Jeg er ny student fra høsten av (hurra!!) jeg er over 30 år med hus, mann og små barn og har ikke gått på skole siden vgs. Trenger tips om hvor man kan få studentrabatt? Hvordan ta notater fra forelesninger? Hva trenger man av utstyr (sekk osv)? Hvor mye tid er det realistisk å bruke på studier i uken? Har forelesninger 8-12 4 dager i uken og vil prøve å jobbe med studier 8-16. og helst ikke etter 16 eller kveld. Jeg skal gå lærerutdanning Anonymkode: 8c76f...7d5
pia mater Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Når du begynner får du studentbevis, enten kort eller som app. De fleste steder så fremviser du den for å få rabatt. Google så ser du stedene de gir rabatter. Jeg tok notater av og til for hånd og av og til på pc. Meste av tiden tok jeg ingen notater men strikket istedet for å holde fokus (fikk presentasjonene i etterkant uansett av foreleser). Jeg lærte mest med å bare høre på og jobbe videre med pensum hjemme. Brukte noe kvelder men mest studiedager og helg for lesing. Av utstyr trenger du en brukbar pc, officepakke skal du få via studiet. Ellers er det greit med vanlige skrivesaker og notatbøker. Kjøp inn etter hvert som du ser behovet. Jeg brukte en fjellreven-sekk hele studiet mitt, tok med såpass lite bøker til studiestedet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå