AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Og hvor gamle er de? I hvilke sammenhenger sier du det? Jeg er vokst opp i en familie hvor man ikke sa disse ordene, og har ikke noe å sammenligne med. Har hatt det fint, altså, vi har bare aldri sagt sånne ting til hverandre. 🙂 Men, nå har jeg små barn selv, og er veldig obs på å si disse tingene ofte, slik at ikke de skal føle på det samme! Selvfølgelig bare en bagatell, men allikevel. Så, for å finne ut av hva som er "normalt" rundt omkring; Hvor gamle barn, hvor ofte, og er det i spesielle settinger? Anonymkode: 7d5fb...712
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Hver dag. Han er 18 år Anonymkode: 29a0f...6e3 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Hun er 4 ,jeg sier det hver eneste dag. Anonymkode: 1c9e2...5c7 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Hver dag. De er 10 og 12. Har sagt det hver dag siden de ble født. Ofte når de legger seg eller når vi sier hadet til hverandre. Anonymkode: 47886...d03 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Her sies det veldig ofte. Mannen og barna mer enn meg. Jeg er vokst opp i en lik familie som deg. jeg har aldri manglet på omsorg eller kjærlighet, men mine foreldre var nok ikke verbale på den måten. Har aldri tenkt at det er feil på noen måte, men har fått hint fra mannen om at jeg burde være flinkere til å si slike ting, og det er jeg blitt. Her i huset synes jeg det begynner å bli litt ute av kontroll. Han har en sønn fra før hvis mor er veldig opptatt av å si "glad i deg" eller "elsker deg" hele tiden (hun er ikke norsk). Og det er i og for seg bra, men nå er det litt slik at gutten oppfatter dette som en måte å innsmigre seg litt på, hver gang noen har vært strenge med ham må han reparere med "glad i deg", eller så sier han det i stedet for "takk". Jeg hører han rope GLAD I DEG ca. 8-9 ganger om dagen. En gang vi var ute spurte han en fremmed mann om å få klappe hunden hans og etterpå sa han "glad i deg!". Nå synes sikkert alle at det bare er søtt og jeg er skikkelig kjip, men jeg er litt skeptisk til at barn skal si slikt til fremmede. Så tror jeg i stor grad dette er en amerikanisering av språket, ettersom de fleste ser på amerikanske TV-serier og filmer, der det ropes "love you!" i alle retninger. Å kunne uttrykke affeksjon og følelser er veldig bra, men hvis det ikke lenger er et genuint uttrykk, så er det bare pjatt, og det mister sin mening. Jeg er nå også en slik handlinger-fremfor-ord-person. Hilsen Surpompen Anonymkode: 91dcd...da4 5 1 1
blåbærpai Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Hver kveld. Både til mann og barn. Elsker deg. 2
Amossa Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å kunne uttrykke affeksjon og følelser er veldig bra, men hvis det ikke lenger er et genuint uttrykk, så er det bare pjatt, og det mister sin mening. Jeg er nå også en slik handlinger-fremfor-ord-person. Hilsen Surpompen Anonymkode: 91dcd...da4 Jeg synes ikke at du er det minste Surpomp! Dette var fornuftig og godt sagt. Det har gått inflasjon i gla-i-deg og elsker-deg. Ordene sies uten innlevelse og uten å være gjennomtenkt. Kutt ut fjaset! 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 Sier det hver kveld etter vi har sunget natta sang Vil de skal høre at jeg elsker dem før de sovner. Men på dagtid så er jeg mer en kosete mamma, enn verbal. Jeg kan ofte holde rundt dem, sette meg ved siden av dem i sofaen imens jeg stryker dem i håret og slikt. Føler jeg viser mye kjærlighet uten å nødvendigvis si så mye Anonymkode: 87183...1d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 4 år. Sier det hver kveld, gjerne flere ganger daglig. Men viktigste er selvfølgelig å vise kjærlighet gjennom handling. Anonymkode: 8e847...12c 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sier det hver kveld etter vi har sunget natta sang Vil de skal høre at jeg elsker dem før de sovner. Men på dagtid så er jeg mer en kosete mamma, enn verbal. Jeg kan ofte holde rundt dem, sette meg ved siden av dem i sofaen imens jeg stryker dem i håret og slikt. Føler jeg viser mye kjærlighet uten å nødvendigvis si så mye Anonymkode: 87183...1d2 De er forresten 4 og 6 år Anonymkode: 87183...1d2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Sier det hver dag, og mange ganger om dagen til sønnen min på snart 3 år❤️ Anonymkode: 87893...ba1 1
Heln Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 2 år, sier det hver kveld. «Natta, mamma elsker deg»
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Hver dag, noen ganger flere ganger om dagen. Hørte det aldri selv da jeg vokste opp. Anonymkode: 1b75b...e31 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Hver dag, som regel flere ganger om dagen. Jeg sier jeg elsker dem når jeg sier hadet på morgenen, jeg kan også bare si det sånn plutselig fordi jeg kjenner det brenner i hjertet mitt av kjærlighet for dem,og jeg sier det hver kveld når jeg sier god natt. De er 12 og 15 år, og de sier av seg selv også at de elsker meg sånn plutselig. Jeg er så glad vi har det sånn, jeg selv vokste opp uten noe kjærlighet av mine foreldre og hørte derfor aldri disse ordene fra dem heller. Anonymkode: 007e9...46d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 Jeg er adoptert, og mine adoptivforeldre sa det aldri til meg, aldri. Min biologiske mor som jeg først møtte i voksen alder sier det hver gang jeg snakker med henne på telefon. Det er helt uvanlig for meg og jeg vet ikke hva jeg skal si tilbake. Anonymkode: 9b2cb...85c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 Foreldrene mine sa det en sjelden gang da jeg var rundt tenårene. Jeg sier det hver kveld til barna, 5 og 6 år. Gjort siden de var små babyer. Anonymkode: 14115...8ab
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 4 år of sier det sjelden. Faller seg ikke naturlig for meg, oppvokst som TS. Har kanskje sagt det 3 ganger? Anonymkode: a1bd7...873
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 Sier det minst en gang til dagen, ofte mer. Sønnen min er 7 år. Sier det alltid etter lesestund på kvelden ❤ Han sier det like ofte til oss 🥰 Anonymkode: 01868...d09
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hver dag, som regel flere ganger om dagen. Jeg sier jeg elsker dem når jeg sier hadet på morgenen, jeg kan også bare si det sånn plutselig fordi jeg kjenner det brenner i hjertet mitt av kjærlighet for dem,og jeg sier det hver kveld når jeg sier god natt. De er 12 og 15 år, og de sier av seg selv også at de elsker meg sånn plutselig. Jeg er så glad vi har det sånn, jeg selv vokste opp uten noe kjærlighet av mine foreldre og hørte derfor aldri disse ordene fra dem heller. Anonymkode: 007e9...46d Sånn var det her også. Jeg har aldri hørt de ordene. Jeg tror det er veldig viktig for barn, og jeg merker forskjell på hvor lett det er å snakke om følelser når jeg sammenligner dem som hadde et "kaldt" hjem og de som fikk høre at de var satt pris på av foreldrene sine... Anonymkode: 3c9fd...2fe
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 Hver dag. De er 5 og 6. Også til ikke-biologisk min på 21. Det ble sagt litt sjeldent i oppveksten min og jeg ønsker ikke det samme for dem. Anonymkode: 09ce0...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå