AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Kjæresten min og jeg kranglet så busta føtl og plutselig sier han at jeg kan stikke i skogen å dø, og at han håpte jeg døde også! Hadde dere tilgitt eller gått fra? Anonymkode: e4a8d...422 1
Ulven Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Nei det hadde jeg ikke tilgitt. Noe så alvorlig slenger man bare ikke ut av seg. Finito kjæreste. 13
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Selvfølgelig en tåpelig ting å si, han mener det jo ikke. Når kranglene deres har kommet til det nivået at dere blir som to drittunger som sier det slemmeste de kommer på til hverandre, så er det på tide å tenke seg om litt. Ta en alvorlig prat når dere har roet dere. Vil dere egentlig fortsette det her? Hvordan kan dere i såfall bryte det mønsteret dere er i nå? Finn ut av det sammen. Kanskje dere finner ut at dere skal bryte opp. Anonymkode: 397c0...971 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Nei, der hadde jeg ikke fortsatt. Det er en ekstremt dysfunksjonell måte å snakke på, og snur ikke med det første. Det får være grenser. Anonymkode: 468f2...aae 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Ulven skrev (9 minutter siden): Nei det hadde jeg ikke tilgitt. Noe så alvorlig slenger man bare ikke ut av seg. Finito kjæreste. Ja, huff og huff - tenk å måtte tilgi en slik overdramatisering sagt i affeksjon. Det beste ville kanskje vært å anmelde personen for vold, psykisk og verbal vold? Anonymkode: 9200a...de1
Ulven Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, huff og huff - tenk å måtte tilgi en slik overdramatisering sagt i affeksjon. Det beste ville kanskje vært å anmelde personen for vold, psykisk og verbal vold? Anonymkode: 9200a...de1 Nei det trengs ikke. Jeg hadde bare stille og rolig forlatt forholdet. Det er mye rart man kan si i affeksjon som er innafor tålegrensen, men å ønske partneren sin død er forbi greit. 13 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, huff og huff - tenk å måtte tilgi en slik overdramatisering sagt i affeksjon. Det beste ville kanskje vært å anmelde personen for vold, psykisk og verbal vold? Anonymkode: 9200a...de1 Jeg hadde heller ikke giddet å fortsette et forhold til folk som kommer med dødstrusler fordi de er sinte. Går da virkelig ikke ut dra at det er en plan de kommer med, men har bedre å gjøre med livet mitt enn å henge med folk som tar ting ut på det barnslige nivået. Minner om den gamle eksen som skrek jeg hater deg og sånt i krangel, livet er bedre uten sånt tull. Anonymkode: 8a06a...b7c 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig en tåpelig ting å si, han mener det jo ikke. Anonymkode: 397c0...971 Ingen her vet hva han mener og ikke mener, men det er en veldig fiendtlig måte å snakke til noen på. Jeg har hatt mer enn en krangel selv og vært så rasende, men jeg har aldri, aldri sagt til noen at de skulle gå og dø. Anonymkode: 0e748...aaf 5 1
Anononyma Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Er dere veldig unge? Hørtes ut som noen av kranglene med diverse ekser fra slutten av tenårene/tidlig 20-årene. Det ble jo sagt i affekt så synes ikke det er noen grunn til brudd, men ville satt meg ned og tatt en skikkelig prat om hvordan dere snakker til hverandre og ikke minst hvordan dere krangler. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 For en dritting å si! Har han sagt noe lignende tidligere? Har du spurt han nå om han mente det? Anonymkode: 89c14...b49 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 En sier ikke at en skal dø til folk da uansett. uff a meg nei slikt vil jeg ikke ha. Anonymkode: 66512...b68 3
ClausSaus Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kjæresten min og jeg kranglet så busta føtl og plutselig sier han at jeg kan stikke i skogen å dø, og at han håpte jeg døde også! Hadde dere tilgitt eller gått fra? Anonymkode: e4a8d...422 Da ville det vært sayonara. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Når ting er rolig, spør du han hva han mente. Da jeg var yngre var det en periode alle brukte ord og uttrykk rundt døden som slang i diverse sammenhenger. For eksempel "Stikk å dø", "nå døde jeg", "drep meg" eller "heng deg". Det er en grunn til at de fleste tospråklige vil bruke sitt morsmål hvis de blir skikkelig forbannet. Tenker du bør avklare om det kan vært en uttalemåte han falt tilbake til. Uansett bør han beklage dette utsagnet. Nå sier du ikke hva dette handler om eller din rolle i det. Men for meg virker det som ord i desperasjon, at han har følt seg maktesløs og misforstått. Synes ikke det finnes et svart-hvitt svar på dette, men dere bør jobbe med hvordan dere begge oppfører dere under krangler. Anonymkode: ad910...c05
herzeleid Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjæresten min og jeg kranglet så busta føtl og plutselig sier han at jeg kan stikke i skogen å dø, og at han håpte jeg døde også! Hadde dere tilgitt eller gått fra? Anonymkode: e4a8d...422 Når en diskuterer slike spørsmål virker det som en del av de som svarer er (veldig) enslige eller konstruerer en ramme rundt hendelsen og personen. Derfor blir nok en i overkant "tøffe" og skråsikre når de svarer. Sannheten er nok heller at ingen kan svare, fordi det vil være helt avhengig av situasjonen, forholdet, personen, osv. Er dette en helt utypisk ting for personen å si, utløst av en ekstrem påkjenning eller urett en har gjort og som der en angrer på å ha sakt det i ettertid tror jeg de fleste vil kunne bli. Er det derimot en person som pleier å oppføre seg slik og det ikke er noen formildende omstendigheter blir det noe annet. Med andre ord; De fleste skråsikre svarene er antagelig ureflekterte "bullshit-svar" du ikke kan stole på. Ikke bruk noen av disse til å gjøre deg opp en mening men snakk med kjæresten og eventuelt noen du stoler på. Endret 22. juli 2022 av herzeleid 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #17 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Busta føtl? Anonymkode: 41657...dfb Busta føyk, sikkert. Anonymkode: 8a06a...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #18 Skrevet 22. juli 2022 herzeleid skrev (7 minutter siden): Er dette en helt utypisk ting for personen å si, utløst av en ekstrem påkjenning eller urett en har gjort og som der en angrer på å ha sakt det i ettertid tror jeg de fleste vil kunne bli. Ts vet nok selv om hun har vært utro, spist hamsteret hans, stjålet innholdet på sparekontoen eller laget "Ole har liten kuk"- meme og sendt til alle kollegene hans, eller noe annet som er i nærheten av å fungere som en provokasjon det er naturlig å svare på med en drapstrussel. Anonymkode: 8a06a...b7c 3 1
Adrenalina1 Skrevet 22. juli 2022 #20 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Selvfølgelig en tåpelig ting å si, han mener det jo ikke. Når kranglene deres har kommet til det nivået at dere blir som to drittunger som sier det slemmeste de kommer på til hverandre, så er det på tide å tenke seg om litt. Ta en alvorlig prat når dere har roet dere. Vil dere egentlig fortsette det her? Hvordan kan dere i såfall bryte det mønsteret dere er i nå? Finn ut av det sammen. Kanskje dere finner ut at dere skal bryte opp. Anonymkode: 397c0...971 Du vet ikke noe om han mener det eller ikke. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå