AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Herregud jeg vet ikke hvor jeg skal starte.. Vi har tatt med en klassevenn av barnet vårt på ferietur en uke, og jeg holder nå på dag fire og bli gal. Barnet er snart 11 år og virker til å ha null folkeskikk. Spør frekke spørmål flere ganger om dagen, skal bestemme alt over de andre barna, blir sur for småting og er ikke forsikrig med noe. Barnet skal også alltid overkjøre andre sine historier/opplevelser og skryte av at den har. Det er også vanskelig å finne på noe som for eksempel brettspill osv, da barnet sitter og spiller i 5 minutter for så og ikke gidde mer til fortvilelse for alle de andre som er med å spille. Vi må da bare avbryte ellers furter dette barnet. Det verste er alle de frekke spørsmålene og at barnet blir sur ved tilsnakk. Det er alt fra spørmål om hvorfor ikke jeg dusjet akkurat den kvelden, og hvorfor andre på turen bæsjer så mye. For tredje dag på rad ved middagen spør barnet med nedlatende tone " drikker dere brus hver dag? Vi drikker bare vann". Ja på ferie til middagen gjør vi faktisk det, jeg skal ikke føle meg dårlig av den grunn. Jeg sa barnet kunne få vann, men nei det ville også ha brus. Igår satt jeg ut godteriskåler til dem alle med litt forkjellig og barnet spør nedlatende "får dere alltid godteri? Det er ikke bra" samtidig som barnet slukte store deler av godteriet selv. Og nei, barna mine får bare godteri lørdager og ferier, og nå er det nettopp ferie. Jeg føler jeg må forsvare meg ofte for beskjeder jeg gir, og barnet skal alltid kverulere og komme med masse tull som barnet ikke aner hva den snakker om. Barnet blir også sur for at mitt eldste barn som er mange år eldre ikke vil leke med de yngre, og egler seg innpå der og blir sur når jeg prøver å forklare dette med forkjellige kjønn og aldersforskjell. Barnet synes også at frokost blir servert alt for sent i forhold til hva barnet ønsker, men jeg må jo faktisk steke rundstykkene først, dekke på, koke egg som barnet ber om og få alle til bords. Hvis ikke jeg aktiviserer hele tiden så er barnet missfornøyd, og mitt barn prøver å gjøre alt for å please dette barnet ved å gi det viljen sin og jeg blir trist av å se det. Som sagt så prøver jeg å snakke med og forklare barnet ting ordentlig, men til ingen nytte. Alt er galt, stedet vi er på er ikke fint nok, tegnesakene jeg kjøpte idag for å være snill var feil tegneblokk, isen på stranda var ikke god nok. Men barnet har alltid en histore på lur om den fantastiske isen det spiste på tur i utlandet, eller alle de fine tegneblokkene på rommet sitt som bare barnet har. Det å snakke med foreldrene er ikke lett dessverre, og jeg angrer veldig på at vi tok med dette barnet når hele ferien for alle dreier seg liksom rundt dette barnet. I tillegg juger barnet mye, og jeg ser for meg at hun vil juge når hun kommer hjem om det ene og det andre og si at ingenting var godt nok- selvom jeg har løpt beina av meg i mange dager for at alle skal ha det bra til en hver tid. Hva gjør jeg her når man ikke kan snakke fornuft med foreldrene? Anonymkode: b086e...72f 2 11
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Å fy..føler med deg. Høres utrolig slitsomt ut. Nå vet ikke jeg egentlig hva som lønner seg, prate med barnet eller la det gå, men kanskje siste gang den ungen er med på tur? 😁 Anonymkode: dcba2...b66 20 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 21. juli 2022 Ah! «Dette» barnet ferierer jeg også meg! Helt sykt irriterende! Jeg har begynt å påpeke frekkheten. «Det er frekt når du sier at datteren min blir tykk av å spise godteri», «sånn sier vi ikke i vår familie.» Anonymkode: a4566...37f 53 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Ikke ta med ungen mer, og vurdere å korte ned ferien for barnet? Lyv på deg urolig mage og si at du dessverre må sende han hjem tidligere Anonymkode: cb79a...364 17 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Spørs hvor langt det er hjem da, men jeg hadde glatt kjørt barnet hjem... Anonymkode: 0e012...fb5 38 2
Populært innlegg Grandidosa83 Skrevet 21. juli 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud jeg vet ikke hvor jeg skal starte.. Vi har tatt med en klassevenn av barnet vårt på ferietur en uke, og jeg holder nå på dag fire og bli gal. Barnet er snart 11 år og virker til å ha null folkeskikk. Spør frekke spørmål flere ganger om dagen, skal bestemme alt over de andre barna, blir sur for småting og er ikke forsikrig med noe. Barnet skal også alltid overkjøre andre sine historier/opplevelser og skryte av at den har. Det er også vanskelig å finne på noe som for eksempel brettspill osv, da barnet sitter og spiller i 5 minutter for så og ikke gidde mer til fortvilelse for alle de andre som er med å spille. Vi må da bare avbryte ellers furter dette barnet. Det verste er alle de frekke spørsmålene og at barnet blir sur ved tilsnakk. Det er alt fra spørmål om hvorfor ikke jeg dusjet akkurat den kvelden, og hvorfor andre på turen bæsjer så mye. For tredje dag på rad ved middagen spør barnet med nedlatende tone " drikker dere brus hver dag? Vi drikker bare vann". Ja på ferie til middagen gjør vi faktisk det, jeg skal ikke føle meg dårlig av den grunn. Jeg sa barnet kunne få vann, men nei det ville også ha brus. Igår satt jeg ut godteriskåler til dem alle med litt forkjellig og barnet spør nedlatende "får dere alltid godteri? Det er ikke bra" samtidig som barnet slukte store deler av godteriet selv. Og nei, barna mine får bare godteri lørdager og ferier, og nå er det nettopp ferie. Jeg føler jeg må forsvare meg ofte for beskjeder jeg gir, og barnet skal alltid kverulere og komme med masse tull som barnet ikke aner hva den snakker om. Barnet blir også sur for at mitt eldste barn som er mange år eldre ikke vil leke med de yngre, og egler seg innpå der og blir sur når jeg prøver å forklare dette med forkjellige kjønn og aldersforskjell. Barnet synes også at frokost blir servert alt for sent i forhold til hva barnet ønsker, men jeg må jo faktisk steke rundstykkene først, dekke på, koke egg som barnet ber om og få alle til bords. Hvis ikke jeg aktiviserer hele tiden så er barnet missfornøyd, og mitt barn prøver å gjøre alt for å please dette barnet ved å gi det viljen sin og jeg blir trist av å se det. Som sagt så prøver jeg å snakke med og forklare barnet ting ordentlig, men til ingen nytte. Alt er galt, stedet vi er på er ikke fint nok, tegnesakene jeg kjøpte idag for å være snill var feil tegneblokk, isen på stranda var ikke god nok. Men barnet har alltid en histore på lur om den fantastiske isen det spiste på tur i utlandet, eller alle de fine tegneblokkene på rommet sitt som bare barnet har. Det å snakke med foreldrene er ikke lett dessverre, og jeg angrer veldig på at vi tok med dette barnet når hele ferien for alle dreier seg liksom rundt dette barnet. I tillegg juger barnet mye, og jeg ser for meg at hun vil juge når hun kommer hjem om det ene og det andre og si at ingenting var godt nok- selvom jeg har løpt beina av meg i mange dager for at alle skal ha det bra til en hver tid. Hva gjør jeg her når man ikke kan snakke fornuft med foreldrene? Anonymkode: b086e...72f Jeg hadde tatt barnet til side og fortalt at dersom dette fortsetter vil du kjøre henne hjem ved første anledning. Om det så tar deg 3 timer hver vei.. det er verdt det 61 11
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Bor dere langt unna? Var ikke barnet slik før dere reiste? Anonymkode: cf50c...b98 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 21. juli 2022 Men hvorfor lar du dette barnet herje sånn? På tide å sette ned foten! Du er den voksne her… eller? Anonymkode: ba9f4...1cd 48 4
Me for life Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Kjente dere ikke barnet fra før? Hadde uansett kjørt det hjem. 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Jeg syns ingen av eksemplene på de veldig frekke tingene barnet sier er særlig frekke. Det er da ikke så rart at barnet spør om det feks er brus hver dag, siden det ikke er vant til det hjemme. Jeg hadde ikke tenkt at det var frekt. Tenker kanskje at det sier mer om deg at du føler at du må forsvare valgene dine som voksen overfor dette barnet. Anonymkode: 6cce5...1e4 37 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Vi er en time unna hjemme og tro meg jeg var vurdert å kjøre barnet hjem- bare samvittighet min har stoppet meg selvom det egentlig ikke er jeg som skal ha dårlig samvittighet her. Foten har jeg satt ned tusen ganger, men det bryr ikke barnet seg om i det hele tatt. Vi har opplevd barnet småfrekt på besøk før også, men vi visste ikke at ting skulle bli i denne ligaen 🤷♀️ Anonymkode: b086e...72f 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ah! «Dette» barnet ferierer jeg også meg! Helt sykt irriterende! Jeg har begynt å påpeke frekkheten. «Det er frekt når du sier at datteren min blir tykk av å spise godteri», «sånn sier vi ikke i vår familie.» Anonymkode: a4566...37f Huff sender deg en trøsteklem ❤ Sånn snakker dette barnet også 😣 Anonymkode: b086e...72f 3
GammelKaktus Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Haha, for en ubehagelig unge... Tror ikke jeg hadde tatt dette barnet så seriøst og hadde bare svart i hytt og pine. Og så hadde jeg sagt at man kommenterer ikke ting som dobesøk, andre kropp eller matinntak. Hva slags foreldre har denne ungen slike som gnåler og kommenterer alt og ingenting, ungen tar det jo fra et sted... 16
Hulderen Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Ikke gjør alt for å please dette barnet. Deres ferie, deres regler. La barnet innrette seg. Du har lov til å irettesette barnet når det er under ditt ansvar. Du trenger ikke å kontakte foreldrene. Vil ikke barnet spille lenger, så la barnet avslutte, og spill videre dere andre. Ikke forsvar dine regler, bare si at sånn er det her. 30 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns ingen av eksemplene på de veldig frekke tingene barnet sier er særlig frekke. Det er da ikke så rart at barnet spør om det feks er brus hver dag, siden det ikke er vant til det hjemme. Jeg hadde ikke tenkt at det var frekt. Tenker kanskje at det sier mer om deg at du føler at du må forsvare valgene dine som voksen overfor dette barnet. Anonymkode: 6cce5...1e4 Det er tonefallet som gjør det frekt. Og når barnet spør om det for tredje dagen på rad, og alle andre på tur reagerer så er det noe i det altså. Anonymkode: b086e...72f 23 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 Barnet er 11 år, og eier ikke folkeskikk. Jeg er en tålmodig person, men i dette tilfellet hadde det tatt slutt. Har vært borti barn som er ganske like. Spurte et søskenbarn om hvorfor han hadde så stor nese, spurte tante om hvorfor hun hadde bart! Dette var et barn på 12 år. Jeg syns du burde forklare ungen at oppførselen ikke blir godtatt hos dere, og at de voksne bestemmer. Anonymkode: 3229a...0c1 11 2
Kratt_ Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er en time unna hjemme og tro meg jeg var vurdert å kjøre barnet hjem- bare samvittighet min har stoppet meg selvom det egentlig ikke er jeg som skal ha dårlig samvittighet her. Foten har jeg satt ned tusen ganger, men det bryr ikke barnet seg om i det hele tatt. Vi har opplevd barnet småfrekt på besøk før også, men vi visste ikke at ting skulle bli i denne ligaen 🤷♀️ Anonymkode: b086e...72f Om du skal ha dårlig samvittighet så er det ovenfor barna dine. Enten får du slutt på drittoppførselen eller så kjører du ungen hjem. Stakkars ungene dine! 18 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er en time unna hjemme og tro meg jeg var vurdert å kjøre barnet hjem- bare samvittighet min har stoppet meg selvom det egentlig ikke er jeg som skal ha dårlig samvittighet her. Foten har jeg satt ned tusen ganger, men det bryr ikke barnet seg om i det hele tatt. Vi har opplevd barnet småfrekt på besøk før også, men vi visste ikke at ting skulle bli i denne ligaen 🤷♀️ Anonymkode: b086e...72f Den timen hadde jeg gladelig kjørt. Anonymkode: 0b1bb...c88 33 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er en time unna hjemme og tro meg jeg var vurdert å kjøre barnet hjem- bare samvittighet min har stoppet meg selvom det egentlig ikke er jeg som skal ha dårlig samvittighet her. Foten har jeg satt ned tusen ganger, men det bryr ikke barnet seg om i det hele tatt. Vi har opplevd barnet småfrekt på besøk før også, men vi visste ikke at ting skulle bli i denne ligaen 🤷♀️ Anonymkode: b086e...72f Hvorfor samvittigheten? Barnet mistrives jo når alt er så fælt, bedre at det dår komme hjem da 🤷🏼♀️ Jeg hadde ringt foreldrene for flere dager siden og sagt at siden X mistrives så voldsomt og derfor dessverre gjør ferien ganske utrivelig for alle andre også så kjører jeg ham/henne hjem, er dere hjemme og kan ta i mot om en time? Anonymkode: a106d...673 16 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå