AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Har en hjemmeboende sønn på 18 som ofte er borte i middagstider og ikke kommer hjem før 21-22 tiden. Har pleid å lage middag og sette i kjøleskapet til han. Har begynt å tenke på å slutte å lage mat sålenge han ikke er hjemme til middag. Hva pleier du gjøre når barna ikke er hjemme til middag? Anonymkode: c027a...549
Gjest Crimson123 Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Jeg lager middag, så kan de varme den opp når de kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Han får lage seg selv om han ikke er hjemme til middag. Jeg er mye alene, og lager ikke til flere om jeg allikevel skal spise alene. Anonymkode: 792da...593 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han får lage seg selv om han ikke er hjemme til middag. Jeg er mye alene, og lager ikke til flere om jeg allikevel skal spise alene. Anonymkode: 792da...593 Mye alene her også. Ofte blir det mye unødvendige rester når jeg lager mat også da jeg tror han vil ha mer enn han egentlig spiser, fordi han spiste ute eller hos andre uten å gi beskjed. Tenker også at det er fin læring å lage middagsretter til seg selv, og maten smaker mye bedre nylaget. Men føler jeg blir en dårlig mamma om jeg dropper å lage middag til han.. Anonymkode: c027a...549
Olaug Olsen Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Vi avtaler på forhånd. Hvis de voksne barna sier de vil ha mat, setter jeg til side i kjøleskap. 2
Amossa Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Nei, det har vi aldri gjort. Hos oss er det middag kl 16. Kan man ikke komme så sier man i fra. Det har med mengden middag man skal lage. Når middagen er ferdig ryddes og vaskes det opp. Evt. rester av kjøtt, fisk går i fryser. Rester av poteter og grønnsaker settes i bokser i kjøleskapet. Når den forsinkede kommer hjem kan han/hun ta av det som er i kjøleskapet. Men nei, her er det ingen spesialservering. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 Amossa skrev (24 minutter siden): Nei, det har vi aldri gjort. Hos oss er det middag kl 16. Kan man ikke komme så sier man i fra. Det har med mengden middag man skal lage. Når middagen er ferdig ryddes og vaskes det opp. Evt. rester av kjøtt, fisk går i fryser. Rester av poteter og grønnsaker settes i bokser i kjøleskapet. Når den forsinkede kommer hjem kan han/hun ta av det som er i kjøleskapet. Men nei, her er det ingen spesialservering. Det er litt sånn jeg tenker jeg vil ha det også. Matprisene har økt så voldsomt at jeg har begynt å tenkt mer over alle restene som blir stående. Tror vi skal innføre det hos oss også. Kan egentlig ikke huske det sto middag klart i kjøleskapet hvis jeg ikke var hjemme igjen til middag når jeg bodde hjemme.. Anonymkode: c027a...549 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Ja, selvfølgelig lager jeg mat til han. Han spiser pm kvelden når han kommer fra jobb eller trening Anonymkode: 06eff...ead 2
Mooza Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Ja, jeg lager mat til dem. Den eldste er ofte på jobb på kveldene nå i sommerferien, og er skrubbsulten når hun kommer hjem. Vi lager mat til alle som bor her i huset, og at de er ute med venner og koser seg, jobber eller annet- det setter jeg veldig pris på. Det motsatte hadde vært trist... Mat trenger de uansett! Ungdommen din flytter snart ut. Ta vare på han/henne mens de bor hjemme. 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 kjenner en som er 50 år som bor hjemme og får middag av sin mor som er 75 år. Anonymkode: 65a56...486 4
Furstina Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 Jag lagar ofta för mycket mat och sätter av i matlådor i kyl eller frys. Ibland betyder ju det att det finns rester att värma. Är inga barn, eller man, hemma när jag lagar midddg kan det bli att jag bara lagar något till mig. De vet allesammans hur köket fungerar Icha kan laga något själv av det som finns i skåpen.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Ja det gjør jeg. Og de lager til meg om det er jeg som er ute, f.eks har kveldsvakt. Utrolig deilig å komme hjem til når man er sliten ❤️ Anonymkode: 46606...e01 2
Ulrikke Skrevet 22. juli 2022 #14 Skrevet 22. juli 2022 Ja, jeg lager mat. Vi er to som skal ha middag uansett, så jeg lager normalt til tre. Hvis hun ikke spiser det senere (hvis hun har spist ute/borte feks), så tar mannen min det til lunsj dagen etter, eller vi samler opp rester og har restemiddag en dag. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har en hjemmeboende sønn på 18 som ofte er borte i middagstider og ikke kommer hjem før 21-22 tiden. Har pleid å lage middag og sette i kjøleskapet til han. Har begynt å tenke på å slutte å lage mat sålenge han ikke er hjemme til middag. Hva pleier du gjøre når barna ikke er hjemme til middag? Anonymkode: c027a...549 Kan du ikke høre med sønnen hva han syns? Er det viktig for han? Kan dere avtale om det skal være middag alle dager, etc etc, også må jo du tenke om du har tenkt å fortsette å ha middag hver dag. Anonymkode: d7bf2...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #16 Skrevet 22. juli 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: kjenner en som er 50 år som bor hjemme og får middag av sin mor som er 75 år. Anonymkode: 65a56...486 Er det noe feil med det? Anonymkode: 227fe...075
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #17 Skrevet 22. juli 2022 Nei, vi lager middag til de som er hjemme til middag. (Med mindre det er avtalt noe annet med den som kommer senere.) Noen ganger er det rester. Andre ganger er det ikke rester. Hvis ungdommen vil ha mat når den kommer hjem, er det, som alltid, mulig å lage seg mat av det vi har hjemme. Men her er det samme greia hvis jeg jobber sent og ikke er hjemme til middag. Da spiser de andre, og så får jeg lage mitt eget eller spise evt. rester, når jeg kommer meg hjem. Oftest benyttes sjansen til å lage ting den som kommer senere ikke liker. Anonymkode: 00bc8...970 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 20.48): Har en hjemmeboende sønn på 18 som ofte er borte i middagstider og ikke kommer hjem før 21-22 tiden. Har pleid å lage middag og sette i kjøleskapet til han. Har begynt å tenke på å slutte å lage mat sålenge han ikke er hjemme til middag. Hva pleier du gjøre når barna ikke er hjemme til middag? Anonymkode: c027a...549 ja ,alle mine er ute fra morgen til kveld på sommeren, de har penger så de kjøper mat løpet av dagen da, de er 11,13,16 og 18 Anonymkode: b936b...87e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 Jeg gjorde det til min de årene han hadde sommerjobb og kom sent hjem. Var ikke noe ekstra bry å sette en tallerken med middagsmat i kjøleskapet. Anonymkode: 0c0cc...216
Amossa Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 8.19): Er det noe feil med det? Anonymkode: 227fe...075 Ja, jeg synes det er noe feil med det. Tror du at den mannen har store muligheter på datingmarkedet f.eks.? Jeg tror de fleste unge kvinner vil rygge raskt når de oppdater sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå