AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 .. og det er veldig forvirrende. Vi er i slutten av 20 årene begge to og har holdt på i flere år. Han sier ikke direkte at vi er i et forhold, men det er sjargongen og ting han sier som får meg til å gruble. Dette har endret seg totalt det siste året. Tidligere var det ikke noe å misforstå, det var veldig tydelig at vi ikke var i et forhold og at det var et nært vennskap med sex. Det ble spesielt endret etter at han ble ferdig med studiene. F.eks er det ikke lenger greit at jeg treffer andre, det var greit før. Han snakker om å bygge opp forholdet til å bli enda nærere, og vil heller møtes vanlig mer isteden for sex og bruker ordet «forhold» mye. Selv om han mener jo ikke kjæresteforhold. så hva han legger i «forhold» begrepet er også forvirrende. Han har også begynt å gi mange flere komplimenter enn før. Jeg har sterke følelser for han, men har taklet det greit at jeg ikke «får han på kroken». Jeg har egentlig trivdes greit nok med tingenes tilstand. Tror dere han har begynt å få følelser? Anonymkode: 518d2...c24
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Det høres ut som om en seriøs samtale er innafor. Anonymkode: 3cef4...b85 6
Julia1 Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Hvis du egentlig vil ha han som kjæreste men likevel godtar fwb, så er egentlig det ganske trist? Du fortjener bedre. Du fortjener å være med noen som vil ha deg og står inne for det. Hvis jeg var deg så ville jeg ha avsluttet. Da viser du din verdi, menn liker det. Tro meg. Hvis han liker deg så vil han ha deg som kjæreste, hvis ikke så har du ikke tapt noe ved å gå. 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Dette bør vel avklares snarest. Finne ut hva han ønsker seg og hva du ønsker deg i livet. Ser han for seg å flytte sammen, stifte familie, osv.? Anonymkode: 0d481...ab3
Veggdyret Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Han føler du har blitt for selvstendig/at du har distansert deg fra ham, så han spiller litt ekstra interessert for å få deg hektet igjen, så han ikke mister deg som fwb. Kanskje han tilogmed er litt sjalu, eller synes det er ekkelt å tenke på at du roter med andre menn. Men om du foreslår å være kjærester så tipper jeg han "ikke er klar for et forhold". 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Veggdyret skrev (24 minutter siden): Han føler du har blitt for selvstendig/at du har distansert deg fra ham, så han spiller litt ekstra interessert for å få deg hektet igjen, så han ikke mister deg som fwb. Kanskje han tilogmed er litt sjalu, eller synes det er ekkelt å tenke på at du roter med andre menn. Men om du foreslår å være kjærester så tipper jeg han "ikke er klar for et forhold". Alltid så negative svar. Hvordan klarte du å tolke dette ut fra det hun skrev? Det høres mer ut som han begynner å få følelser for ts. Anonymkode: e9661...b42
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Veggdyret skrev (34 minutter siden): Han føler du har blitt for selvstendig/at du har distansert deg fra ham, så han spiller litt ekstra interessert for å få deg hektet igjen, så han ikke mister deg som fwb. Kanskje han tilogmed er litt sjalu, eller synes det er ekkelt å tenke på at du roter med andre menn. Men om du foreslår å være kjærester så tipper jeg han "ikke er klar for et forhold". Men det skal sies at jeg har kjent han lenge, og har derfor i mellomtiden hatt både kjæreste og datet seriøst- uten noen negativ reaksjon fra hans side og vi startet altså ikke som Fwb, det var kun vennskap først. Det er ingenting som skulle tilsi at jeg har blitt mer distansert nå altså, jeg er som vanlig og dater ingen nå heller. Jeg tror ikke han er redd for å miste meg mer nå enn før. Anonymkode: 518d2...c24
Jdz Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): .. og det er veldig forvirrende. Vi er i slutten av 20 årene begge to og har holdt på i flere år. Han sier ikke direkte at vi er i et forhold, men det er sjargongen og ting han sier som får meg til å gruble. Dette har endret seg totalt det siste året. Tidligere var det ikke noe å misforstå, det var veldig tydelig at vi ikke var i et forhold og at det var et nært vennskap med sex. Det ble spesielt endret etter at han ble ferdig med studiene. Anonymkode: 518d2...c24 Personlig tror jeg ikke det er så stor avstand mellom nære venner som har sex og et kjæresteforhold, som du kanskje tror. Nært vennskap og sex eller vel viktige fundamenter i et hvilket som helst kjæresteforhold? Jeg har ikke hatt så mange FWB-forhold, men det har alltid gått en av to veier. Enten har jeg ganske raskt innsett at jeg ikke liker vedkommende nok til at jeg er interessert i å være fwb, eller så liker jeg vedkommende så godt at jeg kunne tenkt meg at vi ble kjærester. Det finnes kanskje en middelvei mellom de to ytterpunktene, men jeg har i så fall ikke funnet den. Jeg kan forstå at det av mange grunner kan være krevende å ivareta et kjæresteforhold mens man er student, så kanskje er det ikke tilfeldig at det endret seg da han ble ferdig med studiene. Det kan selvfølgelig hende han driver med et eller annet kynisk spill, du kjenner han best, men magefølelsen min sier at han kanskje føler noe mer og er redd for å innrømme det, enten ovenfor deg eller ovenfor seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Julia1 skrev (40 minutter siden): Hvis du egentlig vil ha han som kjæreste men likevel godtar fwb, så er egentlig det ganske trist? Du fortjener bedre. Du fortjener å være med noen som vil ha deg og står inne for det. Hvis jeg var deg så ville jeg ha avsluttet. Da viser du din verdi, menn liker det. Tro meg. Hvis han liker deg så vil han ha deg som kjæreste, hvis ikke så har du ikke tapt noe ved å gå. Tja, jeg syntes det ikke var trist. Kanskje fordi vi alltid har hatt det nære vennskapet først og fremst. Anonymkode: 518d2...c24
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Jdz skrev (2 minutter siden): Personlig tror jeg ikke det er så stor avstand mellom nære venner som har sex og et kjæresteforhold, som du kanskje tror. Nært vennskap og sex eller vel viktige fundamenter i et hvilket som helst kjæresteforhold? Jeg har ikke hatt så mange FWB-forhold, men det har alltid gått en av to veier. Enten har jeg ganske raskt innsett at jeg ikke liker vedkommende nok til at jeg er interessert i å være fwb, eller så liker jeg vedkommende så godt at jeg kunne tenkt meg at vi ble kjærester. Det finnes kanskje en middelvei mellom de to ytterpunktene, men jeg har i så fall ikke funnet den. Jeg kan forstå at det av mange grunner kan være krevende å ivareta et kjæresteforhold mens man er student, så kanskje er det ikke tilfeldig at det endret seg da han ble ferdig med studiene. Det kan selvfølgelig hende han driver med et eller annet kynisk spill, du kjenner han best, men magefølelsen min sier at han kanskje føler noe mer og er redd for å innrømme det, enten ovenfor deg eller ovenfor seg selv. Jeg synes også det ikke er så enorm forskjell, det blir bare et definisjonsspørsmål, egentlig. Vi er nok hverandres nærmeste venner på mange måter, og startet ikke vennskapet med sex. Vennskapet kom først. en av aspektene med at det var problematisk med kjæresteforhold under studiene var at han var lite fysisk tilgjengelig fordi han studerte et stykke unna, og var sjeldenere hjemme i byen vi bor i. Han flyttet tilbake til byen vi bor i permanent for et år siden, det var da ting ble annerledes egentlig. Anonymkode: 518d2...c24
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Dette høres veldig trist ut, og du fortjener mer. Du kaster bort dine beste år på ham her 🤷♀️ Spør ham rett ut hva han konkret mener med disse utsagnene, og om han ønsker ha et kjæresteforhold. Anonymkode: e4846...6a4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Julia1 skrev (3 timer siden): Hvis du egentlig vil ha han som kjæreste men likevel godtar fwb, så er egentlig det ganske trist? Du fortjener bedre. Du fortjener å være med noen som vil ha deg og står inne for det. Hvis jeg var deg så ville jeg ha avsluttet. Da viser du din verdi, menn liker det. Tro meg. Hvis han liker deg så vil han ha deg som kjæreste, hvis ikke så har du ikke tapt noe ved å gå. Hvorfor er det trist? Det er, etter min mening, bedre å holde seg til en person å ha sex med fremfor å ligge rundt. Sex har man jo behov for selv om man ikke er i et forhold. Anonymkode: 39f2b...3ee
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva betyr fwb?🙈 Anonymkode: bf8eb...285 FWB= Friends with benifits. Altså venner med fordeler, knullekompiser elskere ol. Anonymkode: c32db...b79 1
Bos43 Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 Du bør være mer direkte nå. Ta det opp med han. Fortell at du gjerne vil at dere er kjærester og vil danne familie. Unnviker han å bekrefte det, da takker du for deilige knull og gå, der og da!
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #16 Skrevet 22. juli 2022 Bos43 skrev (1 time siden): Du bør være mer direkte nå. Ta det opp med han. Fortell at du gjerne vil at dere er kjærester og vil danne familie. Unnviker han å bekrefte det, da takker du for deilige knull og gå, der og da! Jeg har ikke en sterk trang til å stille ultimatum om å etablere fast forhold. Akkurat det bekymrer meg ikke så mye. Studietiden er nylig over og man må få landet litt. Det var egentlig ikke helt det jeg spurte om, men om det virker som følelsene hans har endret seg? Å dumpe han er ganske uaktuelt, dette startet som et langvarig nært vennskap uten sex men utviklet seg til noe seksuelt i de siste årene etter at jeg ble singel sist. Ville føltes fjernt å dumpe en av mine nærmeste venner over noe slikt. Anonymkode: 518d2...c24
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #17 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har ikke en sterk trang til å stille ultimatum om å etablere fast forhold. Akkurat det bekymrer meg ikke så mye. Studietiden er nylig over og man må få landet litt. Det var egentlig ikke helt det jeg spurte om, men om det virker som følelsene hans har endret seg? Å dumpe han er ganske uaktuelt, dette startet som et langvarig nært vennskap uten sex men utviklet seg til noe seksuelt i de siste årene etter at jeg ble singel sist. Ville føltes fjernt å dumpe en av mine nærmeste venner over noe slikt. Anonymkode: 518d2...c24 Oppførselen har i hvertfall endret seg. Følelsene er vanskelig å si noe om. Hvis du ikke tør å grave i dette selv, så kan du kanskje få en hans beste venner til å spørre hva dette er for noe? Dere begynner å komme i etableringsalder, og det er greit å ha det avklart, før en av dere virkelig er på partnerjakt. Anonymkode: 3cef4...b85
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #18 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Oppførselen har i hvertfall endret seg. Følelsene er vanskelig å si noe om. Hvis du ikke tør å grave i dette selv, så kan du kanskje få en hans beste venner til å spørre hva dette er for noe? Dere begynner å komme i etableringsalder, og det er greit å ha det avklart, før en av dere virkelig er på partnerjakt. Anonymkode: 3cef4...b85 Joda, jeg tør å grave i det. 🙂 Jeg er også den eneste vennen han egentlig snakker om slike ting med, han er en lukket type generelt. Må også sies at han var jomfru før meg, så jeg er den eneste han har hatt en seksuell relasjon til. Han har ingen erfaring med andre damer. Som sagt har studiene vært et stort fokus, i begges liv. Det var en krevende tid. Det er bare dårlig timing å grave akkurat nå ettersom begge er på ferie til midten av august, og jeg ble nysgjerrig på hva andre tenker. Skal jeg ta opp dette må det være ansikt til ansikt. Anonymkode: 518d2...c24
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #19 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er bare dårlig timing å grave akkurat nå ettersom begge er på ferie til midten av august, og jeg ble nysgjerrig på hva andre tenker. Skal jeg ta opp dette må det være ansikt til ansikt. Da så. Du får sende noen skikkelig klissete meldinger, og se på responsen. Anonymkode: 3cef4...b85
mjaus Skrevet 22. juli 2022 #20 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke en sterk trang til å stille ultimatum om å etablere fast forhold. Akkurat det bekymrer meg ikke så mye. Studietiden er nylig over og man må få landet litt. Det var egentlig ikke helt det jeg spurte om, men om det virker som følelsene hans har endret seg? Å dumpe han er ganske uaktuelt, dette startet som et langvarig nært vennskap uten sex men utviklet seg til noe seksuelt i de siste årene etter at jeg ble singel sist. Ville føltes fjernt å dumpe en av mine nærmeste venner over noe slikt. Anonymkode: 518d2...c24 Ser den, men om han har begynt å få sterke følelser for deg i tillegg til at han ikke liker at du er med andre osv, er det ikke lenger bare et nært vennskap for han. Ser du selv sier du har følelser for han også, men du kan ikke holde han på gli på den måten om han vil mer med deg, det er stygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå