AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Har fått brannsår på toppen av all uflaksen min i det siste 🤪 har hatt det i rennende lunket vann i 20 min å tatt på bacimycin å fant kompress i bilen jeg slang over. Er det normalt at det gjør vondere med kompress? Husker da jeg brant hånda i fjor så var det mindre vondt når jeg fikk på kompress men det ble gjort hos legen å hun brukte salve som var til brannsår. Føler jeg maser på legen i så håper å sleppe å ringe igjen men kompress burde vell ha lindret ikke gjort det værre? Anonymkode: 677e3...454
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Hva kan jeg gjøre får å lindre? Tok av kompressene å bruker bare vaselin frem til i morgen da jeg så at de kompressene jeg hadde brukt ikke var gode. Så må handle kompress da er det noe annet jeg burde ha som behandling og lindring? Burde jeg kjøpe alovera? Anonymkode: 677e3...454
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Innafor med vaselin på? Anonymkode: 677e3...454
Blåjojo Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Kommer ann på hvor alvorlig brannsår du har fått. Er mulig du trenger å kjøle det ned mer. Så lenge huden er hel, så ville jeg ikke smurt på vaselin eller hatt på kompress om det ble mer ubehag.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Blåjojo skrev (5 minutter siden): Kommer ann på hvor alvorlig brannsår du har fått. Er mulig du trenger å kjøle det ned mer. Så lenge huden er hel, så ville jeg ikke smurt på vaselin eller hatt på kompress om det ble mer ubehag. Huden er ikke hel nei… fikk beskjed når jeg ringte å ha kompress å holde fuktig til i morgen men hadde bare noen gamle i bilen å de var laget med gass de som det sto på nett at var sluttet med på får mange år siden pga de ikke var helt gode. Anonymkode: 677e3...454
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Kan jeg la være å bruke kompress til i morgen å bruke vaselin? Er noe sår men har brukt så mye vaselin så er ikke så synelig 😊 dårlig mobil så ble det bilde det ble😂 Anonymkode: 677e3...454
Blåjojo Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 Kan du legge kompress på uten å feste den så hardt at det blir ubehagelig?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Blåjojo skrev (Akkurat nå): Kan du legge kompress på uten å feste den så hardt at det blir ubehagelig? Har ikke flere det jeg hadde måtte jeg bare kaste. Men er det sånn at jeg er nødt til å ha det? I såfall må jeg labbe te stallen å inn i førstehjelpskrinet å det er 20 min en vei å jeg er syyyykt mørkeredd😂 kommer jo litt oppi det mår jeg sover uten men har det så mye å si en natt bare? Anonymkode: 677e3...454
Blåjojo Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Om du har et gammelt laken eller putevar el.l så kan du kanskje rive en remse/bit av det å legge på? Om huden ikke er hel bør du holde det rent.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Blåjojo skrev (Akkurat nå): Om du har et gammelt laken eller putevar el.l så kan du kanskje rive en remse/bit av det å legge på? Om huden ikke er hel bør du holde det rent. Ja men kommer ikke deg til å legge seg inni den ødelagte huden da? Å leste at vaselin egentlig ikke skal brukes så tidlig stemmer det? Trodde vaselin på brannsår var helt vanelig rett etter å kjølt det Anonymkode: 677e3...454
Blåjojo Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 Nå har du allerede lagt på den vaselinen, så da kan den bare være der. Men ville lagt noe over. Har aldri brukt vaselin på brannsår selv.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Blåjojo skrev (12 minutter siden): Nå har du allerede lagt på den vaselinen, så da kan den bare være der. Men ville lagt noe over. Har aldri brukt vaselin på brannsår selv. Ringte legen igjen å maste 😂 fikk beskjed om å dekke det å avdelingen var grei 😊 slang på noe av den antiseptisk salva også i samme sleng 😊 svir som kula så tar meg ettpar Paracet i håp om å sovne 😊 Anonymkode: 677e3...454
Blåjojo Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Høres ut som en god plan. Håper du får sove da👌🏻 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 Har blitt betent stikker på butikken i morgen. Noe som hjelper mot betennelse ? Burde jeg kjøpe alovera? Anonymkode: 677e3...454
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #16 Skrevet 22. juli 2022 Ser du har lagt deg, men kjøp inn Jelonet, det er alltid kjekt å ha liggende Bruk det de første dagene, så når det begynner å hele kan du bruke hvit/medisinsk vaselin (må ikke forveksles med vanlig kløver vaselin). Ser nå det har blitt betent??? Når det er blitt betent bør du virkelig dra på legevakten og få de til å rense det! Anonymkode: b1525...2ee
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #17 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser du har lagt deg, men kjøp inn Jelonet, det er alltid kjekt å ha liggende Bruk det de første dagene, så når det begynner å hele kan du bruke hvit/medisinsk vaselin (må ikke forveksles med vanlig kløver vaselin). Ser nå det har blitt betent??? Når det er blitt betent bør du virkelig dra på legevakten og få de til å rense det! Anonymkode: b1525...2ee Prøvd å rense selv går til legen i morgen😊 har brukt vanelig kløver vaselin kanskje derfer jeg er betent 😂 Anonymkode: 677e3...454
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #18 Skrevet 22. juli 2022 Svir helt jævlig 😳 det brune som er over er betennelse eller? Så vidt noe hvitt også men det ser ut som død hud. Føles ut som det enda brenner 😂 gikk is shorts å fikk en bånd rundt beinet så løp hunden med slitt flatt tynt bånd så ikke rart det kommer betennelse sånn sett Anonymkode: 677e3...454
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #19 Skrevet 23. juli 2022 Noen som vet hvor lenge det skal holdes sterilt å fuktig? Fikk beskjed om å gjøre det men ikke hvor lenge. Er betent å har ikke råd til kompress å salve hele tiden det er svindyrt. Anonymkode: 677e3...454
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #20 Skrevet 26. juli 2022 Ble satte på den sterkeste pencelinen man får hjemme etter det jeg leste meg opp på 😅 så håper virkelig den funker! Står også at jeg burde merke bedring allerede i morgen så håper det 🤩❤️ Burde nokk gått til legen får lenge sia Anonymkode: 677e3...454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå