AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Det er jo noen år siden "strong is the new skinny" trenden blomstret frem.. Men begynner ikke denne skjønnhetstrenden nå å gå mot det ekstreme? Jeg har ei venninne som trener masse, mange ganger i uka. Er totalt opphengt i proteiner og nok restituering osv.. lårene ser jo litt ut som hos en skøyteløper, rumpa er diger og armene like så. Overkroppen har fått V formen man tidligere assosierte med veltrente muskelmenn.. Jeg personlig er en halvfet slappfisk og kunne definitivt trengt litt mer muskler, både for helse og utseende. Men likevel så synes jeg virkelig ikke min venninne sin kropp er noe å trakte etter heller, min mann har også kommentert at det er utiltrekkende med sånn kropp på damer. Men vi er kanskje gammeldagse? Jeg synes det er litt ufeminint. Er det stas med skøyteløper ben og digre muskelrumper på damer nå om dagen? Er det det som er status? Anonymkode: 179de...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men likevel så synes jeg virkelig ikke min venninne sin kropp er noe å trakte etter heller, min mann har også kommentert at det er utiltrekkende med sånn kropp på damer. Men vi er kanskje gammeldagse? Jeg synes det er litt ufeminint. Spiller det noen rolle om du og mannen din ikke synes hun er attraktivt da? Det er jo ikke dere som skal bli sammen med henne, eller? Jeg trener også masse. For min del handler treningen om å bli sterkere for å kompensere for dobbelt handikap, slik at det blir lettere for meg å drive med friluftsliv som jeg elsker. I tillegg er det viktig for å få bedre psykisk helse (har en alvorlig psyk. diagnose). Er litt lei av at folk tror at trening kun handler om utseende og kropp, men for mange så handler det om langt mer enn det. Såfremt det ikke overdrives slik at det går ut over livskvalitet og helse, og det er lystbetont, så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: b449a...563 13 2
Kratt_ Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Trenger ikke være gammeldags selvom man syns en viss kroppstype er fint eller ikke, bare en personlig mening og smak 😊
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Kroppsidealet har endret seg mye. Det er mye mer akseptert i dag å være sterk og ganske muskuløs som dame. Særlig å være kraftig i underkroppen, men også definerte rygg og skuldre er det mange som trakter etter. Jeg kjenner også en del jenter som har begynt å trene ganake tungt på armer osv, så jeg tror at en definert biceps og triceps er i ferd med å bli mer populært. Å trene bryst/benk er kanskje det som henger mest igjen. Anonymkode: 67c2f...6b2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Spiller det noen rolle om du og mannen din ikke synes hun er attraktivt da? Det er jo ikke dere som skal bli sammen med henne, eller? Jeg trener også masse. For min del handler treningen om å bli sterkere for å kompensere for dobbelt handikap, slik at det blir lettere for meg å drive med friluftsliv som jeg elsker. I tillegg er det viktig for å få bedre psykisk helse (har en alvorlig psyk. diagnose). Er litt lei av at folk tror at trening kun handler om utseende og kropp, men for mange så handler det om langt mer enn det. Såfremt det ikke overdrives slik at det går ut over livskvalitet og helse, og det er lystbetont, så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: b449a...563 Du svarer ikke på spørsmålet mitt.. Jeg lurte på om det ansees som pent å være så muskuløs? For kvinner å ha maskuline kroppstrekk. De fleste har ikke handicap, de fleste trener for utseende skyld og legger ut 20 bilder av rumpa si på instagram! Anonymkode: 179de...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du svarer ikke på spørsmålet mitt.. Jeg lurte på om det ansees som pent å være så muskuløs? For kvinner å ha maskuline kroppstrekk. De fleste har ikke handicap, de fleste trener for utseende skyld og legger ut 20 bilder av rumpa si på instagram! Anonymkode: 179de...6bf Hvordan vet du det? Anonymkode: b449a...563 3
Jdz Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du svarer ikke på spørsmålet mitt.. Jeg lurte på om det ansees som pent å være så muskuløs? For kvinner å ha maskuline kroppstrekk. De fleste har ikke handicap, de fleste trener for utseende skyld og legger ut 20 bilder av rumpa si på instagram! Anonymkode: 179de...6bf Jeg er ikke så opptatt av at mine partnere skal være muskuløse, men en partner som ikke er aktiv/trener hadde fungert dårlig for min del. Jeg synes heller ikke det er sånn at muskler på kvinner nødvendigvis gir maskuline kroppstrekk. De fleste veltrente damer jeg kjenner er både pene og feminine. Dersom du hadde kommet deg på trening selv tror jeg du hadde fått et annet bilde av "hvorfor de fleste trener". Det finnes sikkert noen sånne Instagram-kontoer, men de stedene jeg trener, så trener 90%+ seriøst, ikke for å legge ut bilder av rumpa si. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 Jeg synes ikke veltrenthet på kvinner er et maskulint trekk. En veltrent overkropp (ikke bulende, men godt definerte muskler) synes jeg er vakkert. Mye finere en slaskete overarmer med grevinneheng. En veltrent rygg er også supersexy. Hvis en kvinne trener musklene sine så de synes, er hun da plutselig maskulin? Det er jeg ikke enig i. Er forbeholdt begge kjønn å være veltrent. Er kvinne selv og trener mye, og vil mye heller ha en godt trent kropp med definerte muskler enn f.eks, å være "bare tynn" og lubben/feit er vertfall ikke noe alternativ. Anonymkode: 3c3cf...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Jdz skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke så opptatt av at mine partnere skal være muskuløse, men en partner som ikke er aktiv/trener hadde fungert dårlig for min del. Jeg synes heller ikke det er sånn at muskler på kvinner nødvendigvis gir maskuline kroppstrekk. De fleste veltrente damer jeg kjenner er både pene og feminine. Dersom du hadde kommet deg på trening selv tror jeg du hadde fått et annet bilde av "hvorfor de fleste trener". Det finnes sikkert noen sånne Instagram-kontoer, men de stedene jeg trener, så trener 90%+ seriøst, ikke for å legge ut bilder av rumpa si. Hva vil det si å trene seriøst da? Dere tror virkelig ikke at folk trener mye pga utseende? Anonymkode: 179de...6bf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke veltrenthet på kvinner er et maskulint trekk. En veltrent overkropp (ikke bulende, men godt definerte muskler) synes jeg er vakkert. Mye finere en slaskete overarmer med grevinneheng. En veltrent rygg er også supersexy. Hvis en kvinne trener musklene sine så de synes, er hun da plutselig maskulin? Det er jeg ikke enig i. Er forbeholdt begge kjønn å være veltrent. Er kvinne selv og trener mye, og vil mye heller ha en godt trent kropp med definerte muskler enn f.eks, å være "bare tynn" og lubben/feit er vertfall ikke noe alternativ. Anonymkode: 3c3cf...0bf Ja, du er kvinne selv. Men hva synes menn om kvinner med store bulende lår? Det er jo ikke feminint! Anonymkode: 179de...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Til en viss grad er veltrent og noe synlige muskler fint på kvinner. Når de derimot begynner å gå bredbeint som en okse og se ut som boleOlga fra Russland - da er det ikke fint lenger. Anonymkode: 29730...769 1
Jdz Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva vil det si å trene seriøst da? Dere tror virkelig ikke at folk trener mye pga utseende? Anonymkode: 179de...6bf Det er nok langt mer sammensatt enn som så. Hva som motiverer er nok individuelt og er sjelden bare èn ting. Det starter kanskje primært med et ønske om en strammere kropp, mindre kroppsfett eller større muskler, men det alene er ikke nok for opprettholde motivasjonen som trengs for at treningen skal gi synlige resultater. Når man først er kommet i gang med treningen så hoper det seg gjerne opp med gode grunner til å fortsatt trene. Det blir raskt gøy å trene, se hvordan man etter hvert er i stand til å løfte mer/løpe raskere, kroppen virker friskere og mer opplagt, den psykiske helsen blir bedre osv. De som utelukkende trener for utseende faller som regel raskt av og gir opp, lenge før treningen gir synlige resultater. Det finnes mange andre ting man gjøre for å fikse på utseende som er langt enklere og mer effektivt enn trening. Når jeg sier trener seriøst etter mine observasjoner, så mener jeg folk som åpenbart vet hva de holder på med og virker erfarne, som oppnår resultater med treningen og pisker seg på trening på både gode og dårlige dager. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, du er kvinne selv. Men hva synes menn om kvinner med store bulende lår? Det er jo ikke feminint! Anonymkode: 179de...6bf Det kommer an på hvor ille det er da 😄 Ett sted går selvfølgelig en grense. Veltrente lår på kvinner er i utgangspunktet fint synes jeg. Jeg vet mange menn som synes det også, men sikkert ikke alle. Bare for å ta et eksempel så synes jeg Funkygine har akkurat passe veltrente lår. Anonymkode: 3c3cf...0bf
Ipomoea Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Hva er det med denne trangen enkelte folk har til å si hva de mener om andres kropper? Kan dere ikke bare holde tankene deres for dere selv? 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 Grunnene til at jeg trener er sammensatte ja. En av grunnene er at jeg ønsker å holde vekta og se fresh ut. En annen grunn er at jeg LIKER det, har venninner som trener og det har blitt en sosial greie. Den viktigste grunnen er imidlertid dette: når jeg blir eldre har jeg lyst til å reise mye og gå på fjellturer i diverse land, generelt være aktiv og i god form, ha god balanse og motorikk så lenge som mulig, slik at jeg ikke bare blir sittende i en stol fra jeg er 70 til 90, slik jeg ser en god del blir. Anonymkode: 3c3cf...0bf 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 Ipomoea skrev (18 minutter siden): Hva er det med denne trangen enkelte folk har til å si hva de mener om andres kropper? Kan dere ikke bare holde tankene deres for dere selv? Nå er dette et anonymt innlegg da, ingen vet hvem dama er. Temaet er på generelb basis, er det stas med svære muskler på damer? Anonymkode: 179de...6bf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Grunnene til at jeg trener er sammensatte ja. En av grunnene er at jeg ønsker å holde vekta og se fresh ut. En annen grunn er at jeg LIKER det, har venninner som trener og det har blitt en sosial greie. Den viktigste grunnen er imidlertid dette: når jeg blir eldre har jeg lyst til å reise mye og gå på fjellturer i diverse land, generelt være aktiv og i god form, ha god balanse og motorikk så lenge som mulig, slik at jeg ikke bare blir sittende i en stol fra jeg er 70 til 90, slik jeg ser en god del blir. Anonymkode: 3c3cf...0bf Men man trenger ikke trene 6 ganger i uka og telle proteiner hele dagen for å være sprek som 70 åring. Ikke trenger man store bulende muskler heller Anonymkode: 179de...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det kommer an på hvor ille det er da 😄 Ett sted går selvfølgelig en grense. Veltrente lår på kvinner er i utgangspunktet fint synes jeg. Jeg vet mange menn som synes det også, men sikkert ikke alle. Bare for å ta et eksempel så synes jeg Funkygine har akkurat passe veltrente lår. Anonymkode: 3c3cf...0bf Ja, etter å ha google funckygine så vil jeg si at hun er på samme nivå. Jeg synes funckygine har tendenser til maskulin kropp. Anonymkode: 179de...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du svarer ikke på spørsmålet mitt.. Jeg lurte på om det ansees som pent å være så muskuløs? For kvinner å ha maskuline kroppstrekk. De fleste har ikke handicap, de fleste trener for utseende skyld og legger ut 20 bilder av rumpa si på instagram! Anonymkode: 179de...6bf De fleste jeg kjenner trener ikke for utseende. Jeg trener for helse og funksjonalitet. Og for at jeg skal bli sterkere og bedre. Og sånn er det med alle de jeg trener med. Innenfor CrossFit er det mange damer som har den kroppsfasongen du nevner. Gift med verdens beste mann som både likte meg før som utrent og nå med store lår og v form på overkroppen. Anonymkode: 9f540...a07 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men man trenger ikke trene 6 ganger i uka og telle proteiner hele dagen for å være sprek som 70 åring. Ikke trenger man store bulende muskler heller Anonymkode: 179de...6bf Det går vel litt sport i det da, jeg trener styrke 3-4 dager i uka. Tar forskjellige kroppsdeler hver dag (overkropp, kjerne, rumpe/ben). Så har jeg gjerne et par kardioøkter + en lang løpetur og vipps så har uka gått. Teller vel ikke proteiner hele tiden, men passer på at jeg spiser nok av det ja, passer generelt på kostholdet. Tror det er bra for kroppen og psyken generelt. Og for å være sprek som 70-åring så anbefales det å trene en god del ja. Det anbefales jo å trene litt for å kunne ha en ok alderdom: "Alle voksne og eldre anbefales å være moderat fysisk aktive i minst 2,5 til 5 timer i løpet av uken. Dette vil si omtrent 20-40 minutter hver dag." Jeg synes det er fint at folk trener og passer på hva de spiser, uansett hvorfor de gjør det, så kommer det både dem selv og resten av samfunnet til gode i det lange løp... om menn liker fasongen det gir lårene deres er kanskje ikke så interessant 😄 Det er altfor mange som er overvektige i Norge, og kritikken burde vel kanskje heller rettes i den retningen, enn mot dem som trener. Anonymkode: 3c3cf...0bf 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå