AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Kona mi (gift i 12 år) forlot meg for 8 mnd siden. Det føltes som om hun dro i hast, klarte ikke å snakke så mye med meg. Begrunnelsen hennes var at jeg har vært sint i 10 år (siden vi fikk unger) og vært voldelig mot henne og ungene. Jeg forstår at det var en kjip periode - jeg var deprimert, jobben kombinert med tre unger ble for mye og jeg var hissig og sur. Jeg slo dem aldri men forstår at det jeg gjorde ikke var greit. Hun sier hun og barna har vært redde for meg og etter hun sa det la jeg merke til at hun ofte skvatt til hvis jeg hevet stemmen eller beveget meg raskt. Hun sier hun har ptsd symptomer (trodde det kom av mer alvorlige hendelser som krig/drap/voldtekt men men) og det var derfor riktig å separeres. Hun kranglet ikke noe særlig gjennom skilsmisse. Og lot meg få delt foreldreansvar (jeg har lovet å skjerpe meg, er hos psykolog og skal gi beskjed til henne hvis jeg blir deppa igjen) Forøvrig mener jeg at det ikke har vært så ille men hun snakker om voldssyklus og at hun og ungene har endret adferd.. Jeg er fortsatt forelsket i henne og vil hun skal komme hjem. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå - det ble jo bedre det siste året (noe hun også sa men det var da hun følte det var trygt nok til å kjenne på følelser igjen sier hun). Jeg vet ikke hvordan jeg skal snakke med henne en gang nå.. Vi samarbeider greit om barna og hun har organisert terapi for dem. hva kan jeg gjøre for å få henne tilbake? Anonymkode: 9d793...386 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Håper du har begynt i terapi hvis du har vært "sint og sur i 10 år". Anonymkode: 16ecf...cc5 14 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Om du ikke har drevet med fysisk vold, har du utvilsom drevet med psykisk vold, noe som jo er nesten like ille og uten tvil like skadelig. Det er fullt mulig å få PTSD etter en psykisk voldelig forhold. Det er terror for både kvinne og barn ig leve med slik oppførsel. Godt hun koM seg unna, og godt du får hjelp Anonymkode: 0f5c6...c47 27 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Ingenting, du har gjort mer enn nok mot den dama og de ungene. Hvis du er glad i henne så lar du henne være i fred. Anonymkode: 30f83...f73 17 1 13
Lacy Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Min erfaring er at det finnes menn som ikke forstår hvor aggressive de kan fremstå for andre. Dersom familien din, faktisk hele familien din, går i terapi for å lære seg å leve med hvordan du har behandlet dem, er det beste du gjør å la dem være i fred, og forsøke å skape en fungerende ‘nå-situasjon’. 24 16
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Jeg har sagt at jeg er forferdelig lei for hvordan min oppførsel har påvirket dem (og jeg mener det) og jeg er villig til å reparere på all mulig måte. Hvor lenge bør jeg la henne være i fred før jeg spør om vi kan snakke sammen? Anonymkode: 9d793...386
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sagt at jeg er forferdelig lei for hvordan min oppførsel har påvirket dem (og jeg mener det) og jeg er villig til å reparere på all mulig måte. Hvor lenge bør jeg la henne være i fred før jeg spør om vi kan snakke sammen? Anonymkode: 9d793...386 Du kan starte med en 10 års tid. Anonymkode: e62b6...bf1 21 1 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har sagt at jeg er forferdelig lei for hvordan min oppførsel har påvirket dem (og jeg mener det) og jeg er villig til å reparere på all mulig måte. Hvor lenge bør jeg la henne være i fred før jeg spør om vi kan snakke sammen? Anonymkode: 9d793...386 For eksempel 10 år? Som er tiden du har brukt på å ødelegge forholdet ditt og hennes og dine barns liv. Anonymkode: a1f54...b55 11 1 5
Havspeil Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har sagt at jeg er forferdelig lei for hvordan min oppførsel har påvirket dem (og jeg mener det) og jeg er villig til å reparere på all mulig måte. Hvor lenge bør jeg la henne være i fred før jeg spør om vi kan snakke sammen? Anonymkode: 9d793...386 Du mener det ikke på den nødvendige måten. Fordi du fortsatt kun ser DEG SELV og viser dårlig forståelse for hva du har påført henne og barna. Overskriften din : Gikk jeg virkelig over streken- sier ALT om din mangel på både selvinnsikt og kunnskap om hva psykisk vold innebærer. Siden det tok henne så lang tid for å bryte, så kan du være sikker på at den beslutningen STÅR. Du må slippe. Det er det beste du kan gjøre for deg selv. Endret 21. juli 2022 av Havspeil 18 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Det er ikke alt som har gått i stykker som kan repareres, ts. Det beste du kan gjøre er å fokusere på å være en bra person nå, både for eksen og barna. Det betyr at du må la eksen få rom til å velge selv hvordan hun vil leve sitt liv, også uten at du er en del av det. Anonymkode: db91c...78e 11 5
ArchAngel Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Vel... du må begynne med å ta det hun sier på alvor. Du kan jo ikke snøfte og si at du ikke var så ille, at du trodde det måtte være noe mer alvorlig for å få ptsd osv. Hvis du ikke engang tar følelsene hennes på alvor nå, hvorfor skulle det liksom forandre seg hvis dere tar opp samlivet igjen? Hvis du virkelig elsker henne og tenker at du ville gjort hva som helst for henne så betyr det hun sier noe for deg. Du må tenke at den mannen som gjorde det der mot henne - han skal du bli kvitt. Gjør det til prioritet nr 1. Ta hver eneste time hos psykolog på alvor. Si at du vil lære å kjenne igjen de negative mønstrene og få verktøy til gjøre noe med dem før det begynner å gå utover deg selv og andre. Og hvis du føler deg klar for det så kan du jo spørre henne om dere kan møtes feks på familievernkontoret? At dere begge har uløste emosjonelle bånd som det kunne være godt å få snakket med en terapeut om slik at dere i hvertfall kan føle dere trygge på hverandre fremover. Det er en gave til barna ders også, slik at det ikke blir noe ubehag for dem når de feks skal konfirmeres, gifte seg eller få barn - så slipper de å tenke på at dere ikke kan være i samme rom osv. 6 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har sagt at jeg er forferdelig lei for hvordan min oppførsel har påvirket dem (og jeg mener det) og jeg er villig til å reparere på all mulig måte. Hvor lenge bør jeg la henne være i fred før jeg spør om vi kan snakke sammen? Anonymkode: 9d793...386 Du er bare lei deg for at hun endelig fikk nok av deg, og endelig sto opp for seg selv og barna, og endelig forlot deg!! Hadde du vært lei deg tidligere hadde du endret afterd tidligere! Istendefor skylder du på jobbeb og BARNA pga egen adferd! FY fy!! Håper du blir evig singel og ensom! Anonymkode: 3f817...15e 13 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Det har vært ille når dere alle må i terapi på grunn av din adferd. Stakkars unger! Håper du behandler barna bra nå og at du får veiledning på å gi god omsorg. Og ja, LA HENNNE VÆRE I FRED Anonymkode: c83f3...39b 8 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 La henne være i fred, herregud. Du har vel hatt nok tid på deg, hvor egoistisk kan man bli? Og jo, man kan få PTSD av sånne som deg. Anonymkode: 05b4f...556 4 1 3
milletrille2 Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har sagt at jeg er forferdelig lei for hvordan min oppførsel har påvirket dem (og jeg mener det) og jeg er villig til å reparere på all mulig måte. Hvor lenge bør jeg la henne være i fred før jeg spør om vi kan snakke sammen? Anonymkode: 9d793...386 Gå videre. Samarbeid om barna og la henne lever sitt liv. 1 3
Havspeil Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 (endret) Forstår du har det vanskelig og jeg synes innlegget ditt er et viktig innlegg. Det er av det sjeldne her på KG, da vi som oftest ser innlegg som kunne vært skrevet av slike som din ekskone. Fint du går til psykolog. Men du har en lang vei foran deg . Siden du ennå ikke har akseptert hennes valg, så tar det lengre tid for deg å forandre din atferd som førte til dette . Du aksepterer ikke,fordi du ikke forstår og har selvinnsikt . Derfor respekterer du ennå ikke hennes valg. På samme måte,som du ikke respekterte henne nok i ekteskapet. Du må snu skuta. Du må snu DEG. Jeg håper virkelig ikke hun går tilbake. Veien dit hun nå er ,har kostet for mye. Men jeg håper du tar grep, får profesjonell hjelp og etterhvert viser deg verdig til å ha en bedre rolle som pappa ,enn til nå. Du sier du har delt foreldreansvar. Vel,- det skal jævlig mye til å ikke få det. Så det er ingen bragd . Og det virker som at hun har full omsorg.? Det er ikke gitt i dagens 50/50- kultur. Om så er , så er det på grunnlag av " Barnets beste " Du er ikke offeret her. Du må starte med blanke ark og nye kapitler. Din oppførsel kommer garantert av traumer eller vilkår du har i bagasjen fra din barndom.Dette må psykologen din ta fatt i. Ellers vil du fortsette samme greia med nye partnere. Ekteskapet er vann under brua. Men du har fortsatt mulighet til å ta grep om deg selv. Endret 21. juli 2022 av Havspeil 13 4
ArchAngel Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du er bare lei deg for at hun endelig fikk nok av deg, og endelig sto opp for seg selv og barna, og endelig forlot deg!! Hadde du vært lei deg tidligere hadde du endret afterd tidligere! Istendefor skylder du på jobbe og BARNA pga egen adferd! FY fy!! Håper du blir evig singel og ensom! Anonymkode: 3f817...15e Vel, lett og tenke sånn... men hvordan skal han noen gang bli bedre hvis man bare skal avvise slike som han for alltid? Ikke alle mennesker er utstyrt med alle verktøyene de trenger for å stoppe seg selv i negativ atferd. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 Havspeil skrev (15 minutter siden): Forstår du har det vanskelig og jeg synes innlegget ditt er et viktig innlegg. Det er av det sjeldne her på KG, da vi som oftest ser innlegg som kunne vært skrevet av slike som din ekskone. Fint du går til psykolog. Men du har en lang foran deg . Siden du ennå ikke har akseptert hennes valg, så tar det lengre tid for deg å forandre din atferd som førte til dette . Du aksepterer ikke,fordi du ikke forstår og har selvinnsikt . Derfor respekterer du ennå ikke hennes valg. På samme måte,som du ikke respekterte henne nok i ekteskapet. Du må snu skuta. Du må snu DEG. Jeg håper virkelig ikke hun går tilbake. Veien dit hun nå er ,har kostet for mye. Men jeg håper du tar grep, får profesjonell hjelp og etterhvert viser deg verdig til å ha en bedre rolle som pappa ,enn til nå. Du sier du har delt foreldreansvar. Vel,- det skal jævlig mye til å ikke få det. Så det er ingen bragd . Og det virker som at hun har full omsorg.? Det er ikke gitt i dagens 50/50- kultur. Om så er , så er det på grunnlag av " Barnets beste " Du er ikke offeret her. Du må starte med blanke ark og nye kapitler. Din oppførsel kommer garantert av traumer eller vilkår du har i bagasjen fra din barndom.Dette må psykologen din ta fatt i. Ellers vil du fortsette samme greia med nye partnere. Ekteskapet er vann under brua. Men du har fortsatt mulighet til å ta grep om deg selv. Vi har delt omsorg. Jeg vet hun hadde en advokat som sa hun kunne få mer men at hun ikke gjorde det fordi hun håpet på bra samarbeid (fikk høre det av mannen til venninnen hennes). Vi har samarbeidsavtale og har vært på Familievernkontoret sammen. Anonymkode: 9d793...386
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 ArchAngel skrev (22 minutter siden): Hvordan skal han noen gang bli bedre hvis man bare skal avvise slike som han for alltid? Det er det terapi skal hjelpe med. Ikke kjærester. Anonymkode: 16ecf...cc5 14 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 Hvis du er riktig glad i denne kvinnen så lar du henne være. Selv om hun i et svakt øyeblikk skulle ville komme tilbake. Da skal du bestemt avvise henne. For hennes skyld. Du skal nå gå til psykolog, du skal få ryddet godt opp i alt som har plaget deg, du skal også bearbeide skilsmissen. Det beste du kan håpe på er at samarbeider godt med deg om barna, og ikke bruker fortiden i mot deg. Om du ikke syntes du var så ille, så har hun gått på nåler. Det kan føre til ptsd. Om det er kjeft eller bomber en går å passer seg for 24/7 har ingen betydning. Man kan bli like syk. Jeg måtte gjennom 2 år ptsd etter eksen. Han slo ikke. Men han var sint og sur i 10 år, slik som din. 10% blir aldri frisk fra ptsd, så det er alvorlig dette TS. Men jobb godt, så vil du kanskje være klar for et nytt og sunnere forhold en gang i fremtiden. Anonymkode: 9b5b6...7aa 11 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå