Gå til innhold

Hvorfor orker folk å ta med en baby eller ettåring til Syden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tatt med barna våre i år til Syden for første gang. De er 7 og 10, og vi tenker at de endelig får litt utbytte av turen. 

På flyet på vei ned var det en eneste stor kakefoni av barnegråt, hyling og lukt av bæsjebleier. Foreldre som tar knebøy i midtgangen på flyet mens flyvertinner kommer med trilla og ber dem flytte seg. 

Hvorfor orker familier å dra til Syden med så små barn? Får barna utbytte av det, eller foreldre for den saks skyld? 

Gruer meg allerede til charterflyet hjem med masse overtrøtte barn🤣

Anonymkode: ca211...f00

• Liker 27
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de selv har lyst til varmere strøk. Er ikke mer mystisk enn som så.

Anonymkode: 65e10...7da

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi gjorde det tidligere i sommer. Angrer som faen, det var bare styr og pes. Blir MANGE år før vi reiser igjen. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har lyst? 😛 deilig å komme seg ut i verden. Fly er er nødvendig onde, men oftest går det helt fint. Unntaksvis så blir det litt gnål. (Med mine - kan ikke snakke for andre). 

Ildfakkel: Syntes ikke synd på medpassasjerer. Det er offentlig transport :P 

Anonymkode: 3307e...73b

• Liker 21
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Christina82 skrev (1 minutt siden):

Vi gjorde det tidligere i sommer. Angrer som faen, det var bare styr og pes. Blir MANGE år før vi reiser igjen. 

Huff! Jeg tipper dere foreldre ikke fikk slappet så mye av? 

• Liker 3
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Fordi foreldrene vil til varmere strøk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi vi har lyst? 😛 deilig å komme seg ut i verden. Fly er er nødvendig onde, men oftest går det helt fint. Unntaksvis så blir det litt gnål. (Med mine - kan ikke snakke for andre). 

Ildfakkel: Syntes ikke synd på medpassasjerer. Det er offentlig transport :P 

Anonymkode: 3307e...73b

Altså, jeg blir ikke så veldig plaget av barnegråt og hyling. Synes egentlig mest synd på foreldrene og forstår ikke helt hvorfor de orker. Ser så slitsomt ut😜

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff! Jeg tipper dere foreldre ikke fikk slappet så mye av? 

Ikke i det hele tatt, han skreik nesten hele veien ned, sov heldigvis hjem igjen da vi fløy hjem på natten. 

Måtte løpe etter han "hele" tiden og det var liksom ingen trygge steder. Jeg syns det bare var pes. Hadde vært lettere om det var før han begynte å gå. 

• Liker 5
Gjest fransine
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 17.52):

Endret av fransine
AnonymBruker
Skrevet

Fordi noen foreldre prioriterer seg selv ovenfor barna, og absolutt mååå til syden. Tviler på babyen eller 1-åringer synest det er så gøy å sitte på fly eller plutselig måtte tilpasse seg hetebølge og høy luftighet, i tillegg til å komme helt ut av rutiner. Foreldre bør tenke seg opp, og heller finne på noe annet i ferien til barna har blitt større. 

Anonymkode: e47a6...935

• Liker 27
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

🤷‍♀️

Anonymkode: c2685...7fd

Skrevet

Fordi vi foreldrene har lyst å kose oss sammen i varmt klima. 
Vi drar hvert år 2 uker, alle koser seg, hva er problemet?

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fordi noen foreldre prioriterer seg selv ovenfor barna, og absolutt mååå til syden. Tviler på babyen eller 1-åringer synest det er så gøy å sitte på fly eller plutselig måtte tilpasse seg hetebølge og høy luftighet, i tillegg til å komme helt ut av rutiner. Foreldre bør tenke seg opp, og heller finne på noe annet i ferien til barna har blitt større. 

Ja grusomt du...😂

har reist med 2 babier til frankrike. Begge barna har sovnet på fanget mitt innen kort tid og sovet nesten hele flyturen. 
Så har vi kost oss sammen i to uker med bading og kos. Alle rutiner ble opprettholdt. 
Du kan ikke ha peiling på hva du snakker om

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har lyst! Første gangen i varmere strøk med barna var de 5 og 7 mnd. Ene gangen helt til Thailand! Én gang på én flytur har ungene våre grått, og det var fra Tyrkia midt på natta. Sovnet dog allerede før flyet tok av, så det var ikke lange pina 😉

Anonymkode: 594c2...14e

• Liker 2
Skrevet

Vi vurderer det til vinteren, men kommer an på hva slags baby vi får som sistemann.  Men det er mest for de to barna vi har fra før av, som til vinteren er like gamle som dine TS. 😉 Og for oss som familie å komme oss litt bort når det er kaldt og ufyselig her hjemme.

Babyen blir evt ca 6 mnd når vi drar, hvis det blir noe.

Vi har dratt med de to andre også rett før de var to år. Er rimeligere å dra da. Men er jo mest mannen og meg som ønsker å reise bort en uke. 
Hvor slitsomt det blir kommer litt an på hva man gjør det til. Vi har tatt fly med de hvor det har gått ganske greit, selv om vi var gjennomsvette og slitne selv fordi gjorde alt vi kunne for at barnet ikke skulle hyle.

Men på ene hjemreisen da barn nr 2 var nesten to år fikk han feber kvelden før hjemreise. Den turen hjem var ikke spesielt gøy 🙈

Kall oss egoister om man vil. Man står på pinne for ungene hele tiden, synes vi fortjener en uke «ferie» om vi ønsker det 🙂

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nå har jeg erfaring, noe du tydeligvis ikke har 😉 Ungene storkoser seg i syden! Helt fantastisk med lite klær og bare bleie. Bading og kos.

Anonymkode: 594c2...14e

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Ren og skjær egoisme. Verste jeg ser, uansvarlige unge foreldre som egentlig heller vil dra på fylletur, nå med en stakkars baby på slep. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med eldste siden han var 6 uker (det var en høyst nødvendig flytur for å forflytte oss innad i Norge) og yngste var i Spania første gang da hun var 9 mnd. Da reiste vi til mine foreldre sitt hus der nede, og nå tror jeg de har hatt 15-20 turer nedover. Så har reist med de i all mulig småbarnsalder. Og det var aldri noe problem. 

Flyturer gikk knirkefritt. I huset hadde vi alt vi trengte, og hadde vogn, barnestol, seng etc stående fast der. Var det steikvarmt midt på dagen, gikk vi inn i AC. Vi brukte UV-klær, og var aldri på stranden på sommerstid, strandturene tok vi i jula, når det var 15-16 grader. Så lenge vi tilpasset vårt liv etter ungene, så var det uproblematisk.
Lagde de fleste middager hjemme. Dro vi ut og spiste var vi hjemme senest 20. Vi fulgte samme rutiner i Spania som hjemme.

Anonymkode: 2371e...61e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt enig. En 1-åring har null utbytte av en sydentur. De som velger å reise til sydenland med så små barn gjør det pga egne behov, i allefall ikke barnets. 

Lang flytur, gjerne på ugunstige tidspunkt ift soverutiner, smerter i ørene pga de klarer ikke utligne trykket, lite plass å bevege seg på ombord i flyet. 

Sterk varme og sol, og stor fare for dehydrering da små barn tåler mindre enn voksne. Ukjent mat. Glovarm sand på stranda. Slitsomt for foreldre som konstant på ha et øye på barnet da det er potensiell fare for skade overalt. Svinglatte, våte fliser ved bassenget. Drukningsfare. Tynn hud og stor fare for solbrenthet. Vil ikke ha på solbriller eller solhatt. Får ikke lagt seg i senga om kvelden til normal tid, for da skal de voksne ut å spise og satser på at barnet sovner i vogna. Blir vekket igjen når klokka er seint og foreldrene er tilbake på hotellet

Et så lite barn hverken husker eller har utbytte av å dra til syden. Det er ikke barnets behov eller ønske som blir dekket, men foreldrenes 

Nei; uansett hvor reiseglad jeg er så har vi ventet til 4-årsalderen med sydenturer. Selv det har vørt litt pes da man må følge med konstant og ha et ekstra øye i nakken, men i en alder på 4 år så kan man i det minste forklare og kommunisere med barnet, i tillegg til at barnet faktisk har utbytte av turen 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Å reise med små barn generelt er stress. Det er aller best hjemme der det er sikkert og de ikke må ikke fotfølges hver sekund. Her er det vaskemaskin, oppvaskmaskin, skift, klær, leker og trygt. Det aller verste er å være hos folk med masse nips som de er livredde for

Anonymkode: 47b37...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...