Gå til innhold

Samtaletime og IVF som uforklarlig barnløs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er et par på 34 år som har vært prøvere i 2 år. Vi har uforklarlig barnløshet - de finner ikke noe galt med noen av oss. Vi har fått brev fra OUS om at vi vil få time i uke 39 (september) og at vi har rett til utredning innen 26.10. Jeg forstår ikke helt om det betyr at vi faktisk skal til samtale i uke 39 eller om det er da de kaller oss inn til samtale?

Jeg begynner å bli ganske stresset og lei meg over at dette ikke fungerer. Og det har blitt helt altoppslukende for meg. Etter å ha lest på dette forumet de siste dagene har jeg forstått det slik at det tar lang tid før man kommer i gang med selve prosessen etter den første samtalen. Jeg vurderer derfor sterkt å gå privat mens vi venter. Min kjære har på nåværende tidspunkt ikke råd til dette. Og det kommer til å bli stramt økonomisk for meg dersom jeg velger det. Men barn er mitt høyeste ønske, og jeg har alltid drømt om 3. Nå er jeg stresset for at vi kanskje får ett hvis vi er heldige.

Jeg lurer også på om det er vanskeligere å lykkes med IVF når man er uforklarlig barnløs enn om man vet hva feilen er?

Anonymkode: 7d1d4...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått privat mens du venter!

Endret av paraplyprinsessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilis skrev (30 minutter siden):

Mange blir gravide etter endring av kosthold. Hvis dere er villige til å prøve noe annet så ville jeg prøvd Thor Foseid sitt opplegg. Han har hjulpet mange. Er et helsefremmende lavkarbo kosthold med fokus på mat med næring. Spisdegfriskogslank.no eller send mail til [email protected] direkte. Koster ca 450,- for en plan mener jeg. Finnes også en facebookside "spør thor" man kan sjekke for info og spørsmål til planene. Verdt å teste 

Du er rapportert for reklame.

Du blr også komme med kilder når du fremmer påstander som at mange blir gravide ved hjelp av kosthold.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

paraplyprinsessa skrev (2 timer siden):

Jeg ville gått privat mens du venter!

Ikke alle har penger til det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

Vi er et par på 34 år som har vært prøvere i 2 år. Vi har uforklarlig barnløshet - de finner ikke noe galt med noen av oss. Vi har fått brev fra OUS om at vi vil få time i uke 39 (september) og at vi har rett til utredning innen 26.10. Jeg forstår ikke helt om det betyr at vi faktisk skal til samtale i uke 39 eller om det er da de kaller oss inn til samtale?

Jeg begynner å bli ganske stresset og lei meg over at dette ikke fungerer. Og det har blitt helt altoppslukende for meg. Etter å ha lest på dette forumet de siste dagene har jeg forstått det slik at det tar lang tid før man kommer i gang med selve prosessen etter den første samtalen. Jeg vurderer derfor sterkt å gå privat mens vi venter. Min kjære har på nåværende tidspunkt ikke råd til dette. Og det kommer til å bli stramt økonomisk for meg dersom jeg velger det. Men barn er mitt høyeste ønske, og jeg har alltid drømt om 3. Nå er jeg stresset for at vi kanskje får ett hvis vi er heldige.

Jeg lurer også på om det er vanskeligere å lykkes med IVF når man er uforklarlig barnløs enn om man vet hva feilen er?

Vi fikk beskjed at IVF var et veldig usikkert kort. Fikk ut flere egg, på frys, og er gravide på første forsøk. Følte det og gå privat var verdt det :) selv om det var dyrt. 

Anonymkode: a8f16...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi fikk beskjed at IVF var et veldig usikkert kort. Fikk ut flere egg, på frys, og er gravide på første forsøk. Følte det og gå privat var verdt det :) selv om det var dyrt. 

Anonymkode: a8f16...8be

Gratulerer så mye 🥰 kan jeg spørre hvor dere gikk og hvor mye dere betalte totalt? Hadde dere også uforklarlig barnløshet? Jeg står mellom fertilitetssenteret og Hausken. Har brukt fertilitetssenteret under "utredning " og er egentlig veldig fornøyd med dem. Men ser at Hausken er størst i Norge og det ligger litt lettere tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gratulerer så mye 🥰 kan jeg spørre hvor dere gikk og hvor mye dere betalte totalt? Hadde dere også uforklarlig barnløshet? Jeg står mellom fertilitetssenteret og Hausken. Har brukt fertilitetssenteret under "utredning " og er egentlig veldig fornøyd med dem. Men ser at Hausken er størst i Norge og det ligger litt lettere tilgjengelig.

Vi var uforklarlig infertile. Vårt eldste barn ble til hos fertilitetssenteret. Så vi er naturlig nok veldig glade i dem. Men jeg har egentlig bare hørt positivt om alle de private klinikkene i Oslo, og et vennepar som gjennomførte IVF på Riksen var også fornøyde. 

Sjansene ved uforklarlig infertilitet er det nok litt vanskelig å si noe om da en ikke vet hva som er galt. Men samtidig vet en at det er mye som ikke er galt, og det er positivt. 

Anonymkode: 209eb...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...