Gå til innhold

Hvor lenge vokste deres jenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi er rundt 1.40 nå og starter på mellomtrinnet. 

Jeg hadde håpet at hun ikke ble så liten, det er jeg nemlig selv og har alltid ønsket meg høyde😄Selv vokste jeg kun litt på ungdomskolen, var snakk om et par cm bare. Så jeg var mer eller mindre utvokst i løpet av barneskolen. Og ja jeg skjønner at høyde handler mye om arv.

Nå ser det ut som om hun er helt i startfasen av puberteten.

Er det sånn at jenter vokser mest de siste årene på barneskolen, mens gutta får vekstspurten på ungdomskolen?

Når sluttet deres jenter å vokse i høyden?

Anonymkode: 203aa...262

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var på ungdomsskolen jeg startet å vokse ivertfall, fikk mensen når jeg var 14. Så håper frøkna her blir som meg. Hun starter i 4.kl nå og er kun 130 cm..

Anonymkode: 5fb97...b62

AnonymBruker
Skrevet

Min som begynner i 5. er 135 og hun som begynner i 4. er 1.28. Selv er jeg 1.75, var 1.73 ved konfirmasjon. Unge e vil neppe ta meg igjen på høyde vil jeg tro, jeg var blant de høyeste i klassen på barneskolen.

Anonymkode: e8bae...55d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 174 cm da jeg var 13, og er det fortsatt. Min eldste datter har holdt seg på 165 cm siden hun var 12 (16 nå). Hun har hatt samme skostørrelse siden hun var 11, så tipper hun er ferdig utvokst. Sønnen min som er er 13 nå, har vokst godt forbi henne. 

Anonymkode: 47a48...390

AnonymBruker
Skrevet

Følger denne tråden. Min 11-åring, starter i 6. klasse til høsten, er 1.60 høy og fikk akkurat første menstruasjon. Spent på å se hvor mye høyere hun blir. Selv er jeg 1.80 så hun blir neppe like høy som meg. 

Lillesøster er 9 år, starter i 5. klasse og er ca 1.35 høy. 

Anonymkode: 8daf8...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv var ferdig utvokst da jeg var 13. Har vært 1,65 siden da. Fikk mensen som 12-åring og vokste ikke så mye etter det. 

Anonymkode: 70aa3...c99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vokst siden jeg var 11, da fikk jeg mensen. Rakk å bli "hele" 157 cm.

Anonymkode: 16373...b1d

Skrevet

Jeg selv var 169cm som 12 åring, fikk mensen ved c 13 års alder,  vokste til 180 cm fram til måling da jeg var ca 15 år. Er i dag 184 cm, så vokste litt til før stans rundt 18 år. 

Datter skal opp I 5.kl. er 152 cm nå, sko str 36, noen få kviser som eneste tegn på pubertet så langt. Håper hun ender opp rundt 180cm, jeg synes jeg selv er litt for høy og har slitt med å finne mange non busker i oppveksten...

AnonymBruker
Skrevet
Mozart73 skrev (25 minutter siden):

Jeg selv var 169cm som 12 åring, fikk mensen ved c 13 års alder,  vokste til 180 cm fram til måling da jeg var ca 15 år. Er i dag 184 cm, så vokste litt til før stans rundt 18 år. 

Datter skal opp I 5.kl. er 152 cm nå, sko str 36, noen få kviser som eneste tegn på pubertet så langt. Håper hun ender opp rundt 180cm, jeg synes jeg selv er litt for høy og har slitt med å finne mange non busker i oppveksten...

Vanskelig å være både lav og høy tror jeg. Min datter blir nok rundt 160 og det er helt ok det altså, men jeg hadde som sagt håpet at hun ble ti cm høyere enn det(og meg...) Men det tror jeg ikke. TS

Anonymkode: 203aa...262

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...