Gå til innhold

Har en to-årig jente som er litt kraftig. Innenfor å spøke med det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt nærmest en «sjargong», både onkler, tanter, besteforeldre omtaler henne som «sumobrytere», «kulestøteren», «diskoskasteren» eller «sleggekasteren» nå i disse friidretts-VM-dager. Hun er ikke diger, men ganske kompakt i lår/rumpe, men ikke mer enn 1 kg tyngre enn kusinen som er like gammel. Nå har samboeren min også begynt å bruke disse begrepene, men er det virkelig greit overfor er barn på 2,5 år? Jeg var visst også litt fyldig i den alderen, men ble så tynn som en strek da jeg ble litt eldre, så det ligger vel litt i familien i den alderen.

Anonymkode: 2b19d...62e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit. 

Anonymkode: 3ac31...222

• Liker 41
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Synes kanskje man skal være litt forsiktig med å spøke om andres kropp.

Nå tror jeg ikke at barnet forstår hva en sumobryter eller sleggekaster er og det er nok ikke vondt ment fra familien. Men jeg hadde ikke likt at noen fleipet med mitt barn sin kropp.

Hadde en kjæreste som var tynn, han ble kalt spikeren av sin familie, og egentlig er jo ikke det noe bedre😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

NEI! Si ifra!

Anonymkode: 0fcf1...7bc

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei!! Jeg hadde gitt beskjed om at slike kallenavn er noe en ikke skal bruke. 

Anonymkode: f7c96...db7

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Overhode ikke greit. 

Anonymkode: 37a8c...2e4

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte greit. Jeg vokste opp med sånne «uskyldige» kallenavn, å det har satt sine spor. 

Anonymkode: b8277...598

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har blitt nærmest en «sjargong», både onkler, tanter, besteforeldre omtaler henne som «sumobrytere», «kulestøteren», «diskoskasteren» eller «sleggekasteren» nå i disse friidretts-VM-dager. Hun er ikke diger, men ganske kompakt i lår/rumpe, men ikke mer enn 1 kg tyngre enn kusinen som er like gammel. Nå har samboeren min også begynt å bruke disse begrepene, men er det virkelig greit overfor er barn på 2,5 år? Jeg var visst også litt fyldig i den alderen, men ble så tynn som en strek da jeg ble litt eldre, så det ligger vel litt i familien i den alderen.

Overhodet ikke greit, barnet hører hva dere sier. Totalt uakseptabelt, kjenner jeg blir forbanna - håper dette er en spøk, ingen oppegående mennesker bruker slike navn til et uskyldig lite barn. 

Dette kan potensielt skade barnet følelsesmessig og selvbildet til barnet, for resten av livet, skam dere!

Anonymkode: c6396...1dc

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

SLUTT MED DET!!!!

Anonymkode: 9d0f4...2b5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde glatt brukt de tilbake. «Nå lille venn skal du til tante-kalkunhals og pappa-ølmage». 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Gjest Adobyen
Skrevet
fru Alving skrev (14 minutter siden):

Synes kanskje man skal være litt forsiktig med å spøke om andres kropp.

Nå tror jeg ikke at barnet forstår hva en sumobryter eller sleggekaster er og det er nok ikke vondt ment fra familien. Men jeg hadde ikke likt at noen fleipet med mitt barn sin kropp.

Hadde en kjæreste som var tynn, han ble kalt spikeren av sin familie, og egentlig er jo ikke det noe bedre😂

Vi får også høre det om vi er for tynne, og jeg ble selv kalt alt fra rusten spiker, pinne, stilk, rækel og mye annet, men ikke av familien. Vi var like lange og tynne alle sammen, så det lå helt opplagt i genene. Vi manglet ikke mat og heller ikke kalorier.

Jeg tror likevel at min merkelige fremtoning slipper mye lettere unna enn de stakkarne som har fått noen kilo ekstra å bære på, og jeg blir rasende på deres vegne for all den stygge hetsen de utsettes for.

AnonymBruker
Skrevet

Det er uakseptabelt.

Hun plukker opp ord nå og har språk, og man kommenterer ikke kropp og utseende på barn.

Stakkars jente 🤷‍♀️

Anonymkode: 7b691...4b8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, en i klassen min utviklet anorexia i 2. klasse og døde nesten.... 

AnonymBruker
Skrevet

Vil du merke ditt datter for livet så kjør på. At en ikke har evne til å forstå hvordan dette kan påvirke hun resten av livet. Helt ubegripelig. 

Anonymkode: 95869...54e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh💔 Dette gjorde vondt å lese. Risikerer at hun vokser opp og tror hun er den styggeste og minst feminine jenta noensinne, det er jævlig kjipt skal jeg si deg.

Anonymkode: 3fd2b...e09

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å kalle min yngste for lille Buddha fordi han var så rund som baby.. Men da var han bare en baby! En 2-åring skjønner jo hva man sier. 

Det ville jeg satt en stopper for. 

"slekter på deg, dine lår. Akkurat som ølmagen til onkel! 

Anonymkode: 1b32c...237

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfar kommenterte at vår 1 åring på 6 kg hadde så stor mage, at vi måtte passe på kosten. Svarte da at hen hadde arvet det fra han.. Viste seg at lille hadde cøliaki

Anonymkode: 9b751...7cd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Og nei, ikke innafor å kommentere andre menneskers krop

Anonymkode: 9b751...7cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så gammeldags familue du har 😩

Anonymkode: 8731b...199

Gjest Crimson123
Skrevet

Det er aldri greit å spøke om andres kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...