AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Jeg er sikker på at min mor overvåker meg over trådløst nettverk. Jeg så på PC-en hennes at hun hadde vært inne på noen av nettsidene jeg har besøkt på gjennom det trådløse nettet. Jeg har lest at vanlige routere ikke lagrer trafikk men det er kanskje de gamle typene? Har nå en 5G ZTE fra Telia men hadde tidligere Orbien. Noen som vet om ZTE eller Orbi lagrer trafikk eller om moren min har evnet å lede trafikken fra routeren inn i et annet program? Anonymkode: ff154...1b8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er sikker på at min mor overvåker meg over trådløst nettverk. Jeg så på PC-en hennes at hun hadde vært inne på noen av nettsidene jeg har besøkt på gjennom det trådløse nettet. Jeg har lest at vanlige routere ikke lagrer trafikk men det er kanskje de gamle typene? Har nå en 5G ZTE fra Telia men hadde tidligere Orbien. Noen som vet om ZTE eller Orbi lagrer trafikk eller om moren min har evnet å lede trafikken fra routeren inn i et annet program? Anonymkode: ff154...1b8 Hvis du har en bruker på nettleseren du bruker så kan hun følge deg der. Kan være at hun kan logge inn på din bruker i sin nettleser og da ser hun der du har vært? Eller så kan det være at dere har samme interesser og derfor er på samme nettsider? Anonymkode: afde3...267
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Det skal et vel komplisert oppsett til får å se trafikken din - i hvert fall innholdet av den. Vi bruker i all hovedsak HTTPS, som er kryptert trafikk. Selv om mor imot all formodning har lagt inn ny programvare eller byttet router, samt fått seg en god dose teknisk kunnskap, vil det likevel være vanskelig å dekyprtere trafikken. Da må dere ha et SSL-inspect-oppsett hjemme, og da har man som oftest en router til mer enn noen hundrelapper, samt man har et omfattende oppsett de fleste mødre (og fedre) ikke vil forstå seg på. Jeg vil påstå at det er lite sannsynlig. MEN, det er lett å se DNS-oppslag i en router. Man kommer ikke langt med det, men kan få et visst inntrykk av hvilke sider man går på. Løsning: sett DNS statisk på din maskin, til f.eks. 8.8.8.8 (google åpen DNS-server). Anonymkode: 8f16f...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå