Zoya Skrevet 18. november 2005 #1 Del Skrevet 18. november 2005 Finnes det noen forskningsresultater som kan belyse at spontanabort er overrepresentert i en spesiell uke i svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 21. november 2005 #2 Del Skrevet 21. november 2005 Tja...noen studier viser at det er vanligst å miste rundt uke 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 22. november 2005 #3 Del Skrevet 22. november 2005 Tja...noen studier viser at det er vanligst å miste rundt uke 8. ← Som i 7+0 - 7+6 (8. uke) eller 8+0 - 8+6? Hilsen 6+5.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 22. november 2005 #4 Del Skrevet 22. november 2005 Det vet jeg ikke, det eneste jeg har sett er et par studier som viste en liten opphopning av aborter rundt uke 8. (Men selv har jeg mistet tre ganger i uke 10-11, så jeg er tydligvis veldig lite statistisk...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoya Skrevet 23. november 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 23. november 2005 Ok, takk for svar. Du husker ikke tilfeldig hvor du så denne informasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. november 2005 #6 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg vet at jeg leste en statistikk som viste hvor stor sjansen er for abort i hver enkelt av svangerskapsukene, men klarer ikke å finne den igjen. Skal lete litt mer i loggen på pc'en og legge inn link her hvis jeg finner den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #7 Del Skrevet 23. november 2005 Det står litt her http://www.ammetaka.no/svangerskap/ufrivilligabort.php Det er en tabell på sida som sier litt om uker og fare for abort i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 24. november 2005 #8 Del Skrevet 24. november 2005 Det jeg har lest er to kliniske studier gjort i England. Husker ikke hvilke tidsskrifter de stod i, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 28. november 2005 #9 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg har hatt 2 spontanaborter, en i uke 8 og en i uke 13. Det mest vanlige er jo før det har gått 3 mnd. Kanskje du finner noe mer her: http://www.ssb.no/emner/03/01/20/abort/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Palmen i.i. Skrevet 28. november 2005 #10 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg har hatt 2 spontanaborter, en i uke 8 og en i uke 13. Det mest vanlige er jo før det har gått 3 mnd. Kanskje du finner noe mer her: http://www.ssb.no/emner/03/01/20/abort/ ← Naar en leser tallene fra ssb maa en huske at dette ikke gjelder spontanaborter, men framprovoserte aborter. Ganske stor forskjell i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 28. november 2005 #11 Del Skrevet 28. november 2005 Naar en leser tallene fra ssb maa en huske at dette ikke gjelder spontanaborter, men framprovoserte aborter. Ganske stor forskjell i denne sammenhengen. ← joda, jeg vet jo forskjellen på det da, spesielt fordi jeg selv har opplevd 2 spontanaborter!!!!! Jeg tenkte kanskje det sto noe om det på sidene hos Statistisk Sentralbyrå, om ikke akkurat på den siden jeg viste til da - lete selv kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoya Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 4. desember 2005 Takk for svar alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_KAIA_* Skrevet 15. juli 2008 #13 Del Skrevet 15. juli 2008 Hei, Jeg lurer på en sak. Er det mulig at man spontanaborterer uten å kjenne noe smerte og uten å blø? At man dermen ikke vet at man har spontanabortert før ultraklyd? Jeg er gravid for 1 gang og synes det er så merkelig for jeg har så innmari lite symptomer på gtaviditet, bortsett fra at graviditetstesten og blodprøven viste det. Skal nå være 8 uker på vei. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juli 2008 #14 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Jeg lurer på en sak. Er det mulig at man spontanaborterer uten å kjenne noe smerte og uten å blø? At man dermen ikke vet at man har spontanabortert før ultraklyd? Uten smerte er mulig (jeg kjente selv ingen verdens ting da jeg mistet), men uten å blø kan jeg ikke tenke meg at går. Det er jo et embryo/foster samt hele livmorslimhinnen som skal ut. Derimot er det jo mulig å ha en missed abortion, hvor fosteret dør, men ikke støtes ut. Men mangel på symptomer trenger ikke ha noe med det å gjøre, jeg har generelt hatt svært lite symptomer som gravid. Endret 15. juli 2008 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #15 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg mistet 5 ganger i uke 6-8....... Fikk høre at det var i disse ukene de fleste mistet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå