Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var hos et vennepar sammen med et annet par (mannes venn, jeg kjenner kona litt, men ikke veldig godt..). Jeg leste en melding og la fra meg telefonen. Har sånn innstilling at den låser seg av seg selv etter 30 sek. Før den låste seg tok denne dama telefonen min og sa «jeg skal bare Google noe..». Jeg rakk ikke reagere engang før hun var inne på internett på min telefon… Jeg ble så paff og synes det var veldig ubehagelig..🙈

Er det sært eller er det jeg som er sær som reagerer på det?😅

Anonymkode: 7d68f...3b1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sært, jeg hadde blitt sur.

• Liker 3
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort på noens telefon, selv ikke de nærmeste venninner eller familie. Jeg hadde spurt sønnen min først om jeg fikk lov, for eksempel (han er voksen). 

AnonymBruker
Skrevet

Man gjør ikke det. Telefonen er privat, og man vet ikke hvor mye data folk har eller om de må betale ekstra for bruk. Går selvsagt an å spørre pent og mange vil sikkert si ja, men bare ta telefonen er som å åpne lommeboka eller veska på jakt etter noe man trenger. 

Anonymkode: dd84b...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg høres veldig frekt ut, jeg hadde aldri gjort det. 

Anonymkode: 3634a...884

Skrevet

Veldig sært, det hadde jeg ikke likt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man ikke har egen telefon tilgjengelig så spør man om den som eier mobilkran kan sjekke åpningstidene for det og det eller hva det er de skal sjekke kjapt på Google.

Anonymkode: 36501...3c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rører aldri noen andre sin telefon, synest det er respektløst.

Anonymkode: bbbb5...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Kunne hun ikke bare brukt sin egen telefon? Den eneste gangen jeg går inn på venninners telefon er for å legge noe i køen på Spotify. Går aldri inn på andre apper

Anonymkode: 3ca55...33c

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert litt ulik kultur på dette fra vennegjeng til vennegjeng. Personlig spør jeg alltid først. Jeg går ikke en gang inn på mannens telefon uten å spørre, noe han synes er teit :fnise:

Anonymkode: 88023...218

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri! 

Mest fordi den sikkert har masse bakterier og lenge siden blitt vasket. Hadde noen rørt min, hadde jeg klikket. Den blir vasket og skylt hver dag. 

Anonymkode: 54bd8...943

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Sikkert litt ulik kultur på dette fra vennegjeng til vennegjeng. Personlig spør jeg alltid først. Jeg går ikke en gang inn på mannens telefon uten å spørre, noe han synes er teit :fnise:

Anonymkode: 88023...218

Er det jeg lurte litt på, om det er ulik kultur.. Hun er 30 og jeg 10 år eldre, så følte mer litt «gammel og sær» som reagerte på at hun gjorde det. 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Selv samboeren min etter 11 år spør jeg om jeg kan låne telefonen hans til å Google noe hvis jeg trenger det, og venter pent på svar før jeg gjør noe.

Veldig merkelig, nærmest hersketeknikk 🤔

Anonymkode: 0cc01...769

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selv samboeren min etter 11 år spør jeg om jeg kan låne telefonen hans til å Google noe hvis jeg trenger det, og venter pent på svar før jeg gjør noe.

Veldig merkelig, nærmest hersketeknikk 🤔

Anonymkode: 0cc01...769

Denne skjønte jeg ikke helt?

Han vil du skal Google på hans telefon…fordi?! Han vil sjekke hva du søker etter da eller?😅

Anonymkode: 4d619...ca4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Denne skjønte jeg ikke helt?

Han vil du skal Google på hans telefon…fordi?! Han vil sjekke hva du søker etter da eller?😅

Anonymkode: 4d619...ca4

Du misforstod.. Hun spør til og med samboen sin før hun bruker hans telefon. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å ta andres tlf slik omg

Anonymkode: 9a4da...8ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...