Gå til innhold

Hvor ofte bytte skolesekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en til første klasse, men den er jo så liten så det ble en ny i 2/3 klasse og så fikk han ny i 5. Den han har nå holder nok ut barneskolen, må nesten kjøpe sekk som passer når han vokser. Nå trenger han nok ikke en ny før til ungdomsskolen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Når den er ødelagt 

Anonymkode: b29cd...3d8

Gjest tullerikke
Skrevet

Har en som begynner i 4.klasse som har fått ny sekk nå. Den han fikk til 1.klasse er veldig barnslig for han nå. Den nye skal brukes til ungdomsskolen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde min fra førskole til ut vgs. 

Anonymkode: 7bd76...461

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke mange sekker husker jeg. Siste var ungdom skole sekk i 7 til 9 klasse

Anonymkode: 0f126...331

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 14.52):

Datter skal opp i 5.trinn. Hun er ikke så høy, så sekken fra 1.trinn passer enda(nøytral i farge). Vurderer å bytte sekken men tenker det blir  viktigere på ungdomsskolen? Datter selv er lite opptatt av hvilken sekk hun bruker. 

Hvor ofte er det vanlig å  bytte skolesekk?   Da jeg gikk på skolen på 80-tallet fikk jeg ny sekk pp ungdomsskolen. Den på barneskolen var arvet fra min kusine , noe som var helt vanlig der jeg kommer fra. Hadde samme sekk fra ungdomsskolen og ut studietiden faktisk.  

Anonymkode: c9fb7...a13

min bytter for første gang nå, skal opp i 4 klasse og da holder denne ut barneskolen, så får barnet ny når hn begynner på u.skole og videregående

Anonymkode: 15ebc...ff0

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk de sekk av kommunen i første klasse, den er ødelagt nå som han skal begynne i 3., dermed blir det ny sekk nå. Så får vi se om den er stor nok til å vare ut barneskolen, eller om han må ha ny etterhvert.

Anonymkode: 9a36c...ee7

AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er kanskje å ha ca 3 sekker i løpet av grunnskolen? Noen får en 1-klassesekk av kommunen.

Bortsett fra den første sekken, så byttet vi sekker midt i skoleåret, enten fordi sekken de hadde var utslitt /ødelagt eller fordi vi kjøpte ny på salg eller brukt. Midt på vinteren er det ofte salg på Beckmannsekkene, før skolestart er de til fullpris. 

Loppemarkedene har ofte pent brukte sekker. 

Anonymkode: 39fa0...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...