AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Datter skal opp i 5.trinn. Hun er ikke så høy, så sekken fra 1.trinn passer enda(nøytral i farge). Vurderer å bytte sekken men tenker det blir viktigere på ungdomsskolen? Datter selv er lite opptatt av hvilken sekk hun bruker. Hvor ofte er det vanlig å bytte skolesekk? Da jeg gikk på skolen på 80-tallet fikk jeg ny sekk pp ungdomsskolen. Den på barneskolen var arvet fra min kusine , noe som var helt vanlig der jeg kommer fra. Hadde samme sekk fra ungdomsskolen og ut studietiden faktisk. Anonymkode: c9fb7...a13
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Jeg vokste også opp på 80-tallet. Tror jeg hadde tre sekker gjennom hele grunnskolen. Fikk en ny da jeg var midt i barneskolen, siden den første sekken da var litt for barnslig. Også en ny til ungdomsskolen. Anonymkode: 37458...d88
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Her tror jeg det vanlige har vært: Ny sekk til 1. klasse. Behov for bytte av sekk til 4. klasse (Da hadde mange vokst fra sekken sin, eller trengte funksjoner 1. klasse sekken ikke hadde.) Ny sekk til ungdomsskolen. Tror ikke alle barna byttet samtidig, så dette blir sånn ca. Barna her laget lite oppstyr rundt det, og vi opplevde i liten grad at det var tema mellom dem. Men det kan også være fordi vi valgte å bytte når vi visste mange rundt oss byttet. Anonymkode: 179a0...1de
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 De fleste har vokst ut av 1.klasse sekken sin innen utgangen av 4.klasse og bytter da til en større sekk. Om sekken fremdeles passer og barnet liker sekken kan dere jo bare fortsette å bruke den? Anonymkode: b6e43...d29 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Er ikke sekken slitt av vind ,vær og bruk etter 4 år ? Uansett hyggelig og på tide med ny sekk i 5 klasse. 😊 Anonymkode: 2f5b8...f6d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Her går også barna over til PC i 5 klasse. Tidligere hadde de nettbrett. En 1.klassesekk blir kanskje litt liten da ? Anonymkode: 2f5b8...f6d
Gjest supernova_87 Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 Men hvorfor i alle dager skal hun bytte når den hun har funker fett? Bare for å bidra til å ødelegge planeten mer? Barnet vil ikke en gang ha ny sekk... gått av banen ...
Veggdyret Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Jeg vokste opp på 80-tallet og hadde samme sekk hele barneskolen, etterfulgt av samme sekk hele ungdomsskolen og hele videregående. Min datter derimot fikk en sånn knall oransje "vær forsiktig, små barn!"-sekk da hun begynte i første klasse, og fikk bytte den i en Beckman-sekk vi kjøpte på loppemarked da hun begynte i andre klasse. Den hadde motiv av enhjørninger eller regnbuer eller noe sånt og var knall rosa. Så da hun skulle begynne i tredje klasse hadde hun lyst på ny sekk, ble nok en loppemarkedsekk, med et litt mer "voksent" utseende. Den skal hun bruke neste år også, men den er bare akkurat stor nok. Så da får hun antagelig ny sekk til femte klasse også. Med tankte på å "ødelegge planeten" så har alle sekkene unntatt den hun fikk fra kommunen hatt minst én eier før datteren min, og kommer til å arves videre, så selv om hun bare bruker dem et år eller to så får de nok mange års brukstid totalt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Fikk av kommunen i 1.klasse så her fikk hun ny sekk i 2.klasse. Får ny igjen når hun begynner i 5.klasse neste år også blir det kanskje ny sekk til ungdomsskolen og vgs. Anonymkode: c67aa...311
tussi84 Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 vokste opp på 90 tallet. jeg hadde 3 sekker eller ransler som var mye i bruk den gang. Første sekk: første klasse andre sekk: 4 klasse (nå 5 klasse) tredje sekk: fra ungdomsskolen.
Rem Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 Gutten min fikk i 1 klasse, så i 3 klasse. Han begynner på ungdomsskolen nå. Men sekken er fin og helt svar. Tenker den holder ut ungdomsskolen.. Jenta mi fikk i 1 klasse og 4 klasse. Skal nå gå 5klasse...
Strange Doll Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Her kommer han til å få ny når han vokser ut av den han har. Tipper det blir i 3 klasse om han vokser i samme fart som nå.
fru Alving Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Min datter fikk sekk til 1. klasse med noe dill dall på. Fikk så en ny og større sekk til 4 klasse, siden den gamle var liten, barnslig og blitt stygg. Nå tenker jeg at hun bruker den sekken ut barneskolen og så kjøper vi ny til ungdomskolen.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 Det er veldig vanlig å få ny sekk i enten 4. eller 5. klasse, men det er jo absolutt ikke nødvendig hvis den gamle fortsatt passer og barnet er fornøyd med den. Det er nok viktigere å bytte når man starter på ungdomsskolen ja, hvis det er enten eller. Anonymkode: a6d29...73d
Tanuki Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 vi har en ganske nøytral sekk, av et sportsmerke, så lenge den ikke blir for slitt burde den vare til 4 eller 5 klasse tror jeg.
Mozart73 Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her går også barna over til PC i 5 klasse. Tidligere hadde de nettbrett. En 1.klassesekk blir kanskje litt liten da ? Anonymkode: 2f5b8...f6d Fortsatt nettbrett i 5 klasse her.
Rem Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 Mozart73 skrev (1 time siden): Fortsatt nettbrett i 5 klasse her. Her og. Ipad ut 7klasse, så pc på ungdomsskolen
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 Jeg fikk sekk i 1., 5. og 8. klasse. Småskolen, storskolen og ungdomsskolen. Også fikk vi av skolen på videregående da. Anonymkode: 970fa...799
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 Jeg fikk ny sekk i 1., 4. og 8.klasse. kjøpte dust skulderveske for å bli skakk i systemet for egne penger når jeg begynte på VGS. Varte ca en måned så var ungdomsskolesekken helt ok igjen, og mamma klappet seg hardt på skulderen for å ikke ha lagt seg inn i problemet 😂😂 Anonymkode: 91e27...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå