AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Man hører at folk skal ha perfekt kropp, være fitnessmodell, ha 6ere i alle fag, være topptrent, høy status, god jobb, god økonomi, vellykket sosialt liv, fine klær, stort hus, fin familie osv… Er det noen her som faktisk sliter psykisk fordi dere føler på dette presset om å ha et perfekt liv? Det eneste presset jeg har kjent på er karakterpress. Men jeg får inntrykk av at flere og flere kjenner på kroppspress, utseendepress, klespress, SoMe-press, statuspress, materialistisk press osv osv osv. Stemmer det at folk sliter pga dette, eller er det bare en teori? Sliter du pga dette? Anonymkode: 3f8b2...4fe
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Det blir bare et press hvis man lar seg presse. Jeg har for lenge siden sluttet å bry meg om slike ting og har derfor mentalt meldt meg ut av hele den karusellen. Jeg ønsker et avslappende og rolig liv, og det er også hva jeg har ordnet meg. Anonymkode: 60b6e...b1e 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Du er sikkert slank og pen? Ja, kjenner hver dag på utilstrekkelighet rundt kropp og utseende. Er tjukk og stygg, klarer ikke gjøre noe med det heller. Etter at jeg begynte å henge på KG kjenner jeg på utilstrekkelighet i senga også. Er en såkalt tungpult og kjedelig dame. Anonymkode: 06f30...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Nå er jeg snart 40, og kjenner ikke på noe press, jeg er lykkelig i livet mitt og har lært meg å akseptere meg selv og at livet/situasjonen. Men jeg slet med presset som ungdom og ung voksen, da slet jeg også veldig psykisk. Jeg har en venninne som er ti år eldre enn meg, og jeg merker at hun sliter mye mer med dette enn meg og andre jeg kjenner. Jeg tror at det har med hvor hun er i livet, at hun ikke har klart å akseptere seg selv og sin situasjon. Hun er ikke lykkelig og hun føler seg ensom og fattig. Folk som allerede sliter med depresjon, lav selvfølelse o.l. blir nok mye mer påvirket av presset enn andre. Anonymkode: e00de...f6e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Hvis jeg kjenner etter, så er jeg både stygg, inkompetent og ikke flink nok til noenting. Så minner jeg meg selv på at jeg ikke trenger å være best. Trenger ikke være best i noe som helst! Jeg har gode venner fordi jeg er en hyggelig person, ikke fordi jeg er så god på jobben min eller har den kuleste frisyren. Anonymkode: be67e...d2c 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Jeg tenker at man kan velge i ganske stor grad hvor mye man lar seg påvirke. For eksempel er jeg ganske selektiv mtp. hvem jeg følger i sosiale medier, da noen bidrar negativt til selvbildet og jeg ender opp med å sammenligne meg med andre. Anonymkode: c1f12...54e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Nei. Ikke reellt for det meste. Det stammer mest fra en selv og egne misoppfatninger og feiltolkninger fra media om hvordan "alle" andre er. Anonymkode: 8a968...016
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er sikkert slank og pen? Ja, kjenner hver dag på utilstrekkelighet rundt kropp og utseende. Er tjukk og stygg, klarer ikke gjøre noe med det heller. Etter at jeg begynte å henge på KG kjenner jeg på utilstrekkelighet i senga også. Er en såkalt tungpult og kjedelig dame. Anonymkode: 06f30...ed1 Så vi som er tynne og pene kan ikke ha noe problem mener du? Anonymkode: cd8f1...665
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Jeg har aldri kjent på det nei. Men jeg er den type person som ikke bryr seg hva andre mener om meg, og som går min egen vei. Livet mitt er langt fra perfekt, men jeg er ikke lei meg eller stresset pga det. Er derimot lei meg pga kronisk sykdom som ødelegger alt for meg. Anonymkode: df4d2...ca6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Jeg har aldri kjent på det, fordi jeg har naturlig nok tatt avstand ifra det. K26 Anonymkode: bfbec...88c
Avstand Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Kjenner ikke like mye lenger, sikkert fordi jeg har blitt eldre og gammel nok til at kjenne at livet skjer fortere enn du rekker å gjøre ting. Og at valgene vi tar er med å påvirker. Jeg kan alltids føle meg litt taper fordi jeg ikke eier leilighet, men det hadde jeg sikkert gjort om jeg hadde beholdt den forrige jobben og jobbet like mye, men om det hadde vært verdt det vet jeg ikke. Jeg kjente ekstremt på det for 6 år siden. Han jeg var forelsket i og som senere viste seg å være interessert i meg tilbake studerte profesjon i et status yrke. Jeg jobbet i kafe og studerte ingenting. Følte jeg ikke kunne prøve meg siden han sikkert ville se etter ei med høyere utd når han ble eldre. Så jeg turte ikke å gå videre med han.
herzeleid Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 Mye av det virker i alle fall egengenerert, eventuelt egenoppsøkt. Dette gjelder kanskje særlig "det enorme presset" en gjerne snakker om særskilt på unge kvinner, der mye av kilden virker å være medier/blogger en selv velger å oppsøke.
Iso1 Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Det er sikkert sånn, men jeg bryr meg ikke. De reglene folk lager om hvordan en skal leve og se ut gjelder ikke meg. Jeg bryr meg ikke om grevinneheng som disser eller om skille mellom blek og brun hud syns. Bryr meg ikke om hva andre mener om tights under kjole, jeg orker ikke lårgniss. Jeg klarte aldri skolen, ble ufør osv, hva folk mener om det bryr meg midt i ræva. Sånne regler bør ikke finnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå