Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nye naboer som flyttet inn i rekkehuset vegg i vegg i fjor. Barna har blant annet løpt etter kattene i nabolaget (prøvd å rive de halen), hang over til vår veranda, hengt på bilspeil, rivd i dørhåndtak, gått ubedt inn i hagen/terassen til naboer og ikke gått når de blir bedt om det, spyttet på sykler osv. Faren til barna truet meg da jeg hadde bedt de passe på ungene sine pga alt de holder på med. Og ja, moren ringte politiet på meg da jeg ba henne passe bedre på.. Politiet skjønte selvsagt at dette ikke var en politisak og stemningen har ikke vært noe særlig etter alt dette.

Har hilst på moren i det siste. Tenkte at vi kan få et bedre naboforhold nå.. Oppdaget dog at ungene fortsatt løper og skremmer kattene og har nå begynt å henge over verandakanten om og om igjen til tross for at jeg gir uttrykk for at det ikke er greit.. De skal og ha prøvd å ødelegge utebelysningen vi har på vår verandavegg…

Er jeg sær og urimelig hvis jeg setter opp en høy levegg? 

Anonymkode: f47a0...26d

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kjør på. Ingen har noe med om du setter opp levegg.  For noen forferdelige naboer.   Du har sikkert vært mer enn tålmodig lenge nok. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare gjør det!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres heller ut som du burde gå for piggtråd og strømgjerde. Makan til folk. Kommer til å bli et helvete når ungene blir enda større. Noen skulle aldri hatt barn. 

Anonymkode: 053a9...059

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det skal sies at de ene har noen diagnoser. Usikker på den andre. Synes fortsatt de trenger oppdragelse uansett..

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sært, nei.

Jeg er ganske raus med unger, men dette er virkelig ikke greit.

At barnet har noen diagnoser bør jo gjøre at foreldrene tilbyr tiltak selv egentlig 🤷‍♀️

Sett opp levegg, du. 

Anonymkode: 3c1ef...196

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt opp for lenge siden.....

Anonymkode: a2397...0f3

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at om de faktisk gjør skade, så er foreldrene økonomisk ansvarlige, så det er bare å sende regning. (Her er jo åpenbart naboforholdet helt ødelagt uansett. )

Anonymkode: 92919...ae2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Levegg og gjerde. Kjipt med late foreldre som ikke gidder passe på.

Anonymkode: 607c7...f04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er ikke sært. Hadde gjort det for lenge siden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nye naboer som flyttet inn i rekkehuset vegg i vegg i fjor. Barna har blant annet løpt etter kattene i nabolaget (prøvd å rive de halen), hang over til vår veranda, hengt på bilspeil, rivd i dørhåndtak, gått ubedt inn i hagen/terassen til naboer og ikke gått når de blir bedt om det, spyttet på sykler osv. Faren til barna truet meg da jeg hadde bedt de passe på ungene sine pga alt de holder på med. Og ja, moren ringte politiet på meg da jeg ba henne passe bedre på.. Politiet skjønte selvsagt at dette ikke var en politisak og stemningen har ikke vært noe særlig etter alt dette.

Har hilst på moren i det siste. Tenkte at vi kan få et bedre naboforhold nå.. Oppdaget dog at ungene fortsatt løper og skremmer kattene og har nå begynt å henge over verandakanten om og om igjen til tross for at jeg gir uttrykk for at det ikke er greit.. De skal og ha prøvd å ødelegge utebelysningen vi har på vår verandavegg…

Er jeg sær og urimelig hvis jeg setter opp en høy levegg? 

Her kan du med rette sette opp en stor levegg, og ikke nøl med å legge litt piggtråd på toppen. Høres ut som en zoo😵💫

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk for svar. Det skal sies at de ene har noen diagnoser. Usikker på den andre. Synes fortsatt de trenger oppdragelse uansett..

Min har minst én diagnose med mistanke om flere som kan gi atferdsvansker. Det innebærer at jeg har hengt etter henne som en klegg for å lære henne å respektere andres eiendom, være snill med folk og dyr osv. Det er faktisk en del av ansvaret man som forelder har når man har unger man vet skaper trøbbel. 

Anonymkode: ffca3...f72

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min har minst én diagnose med mistanke om flere som kan gi atferdsvansker. Det innebærer at jeg har hengt etter henne som en klegg for å lære henne å respektere andres eiendom, være snill med folk og dyr osv. Det er faktisk en del av ansvaret man som forelder har når man har unger man vet skaper trøbbel. 

Anonymkode: ffca3...f72

👏🏽👏🏽👏🏽

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt opp levegg for lenge siden, og tipset barnevernet om dyreplageri. 

Anonymkode: 18d4c...65a

• Liker 2
Skrevet

Er det ett borettslag må du vel søke om å få sette opp levegg. Og her burde det være tungtveiende grunner til at styret skulle si nei...

Er det selveier så gjør du vel som du vil så sett opp levegg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ringe politiet fordi man prøver å si fra om ungenes oppførsel. 🤣 Sier mye om foreldrene og hvorfor ungene er som de er!!  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hadde jeg sett nabobarn plage dyr eller katter, så hadde jeg tatt dem skikkelig. Hadde sagt at dem aldri skal finne på slikt, drittunger og mye mer :) . Hva foreldrene hadde sagt da, det hadde jeg gitt en god del faen i - hvis ikke de klarer å si ifra selv, så må noen andre gjøre det. Stakkars dyr

Hadde alliert meg med andre naboer for å presse familien ut derfra. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Svisle said:

Er det ett borettslag må du vel søke om å få sette opp levegg. Og her burde det være tungtveiende grunner til at styret skulle si nei...

Er det selveier så gjør du vel som du vil så sett opp levegg.

Hva mener du er tungtveiende grunner her til at ts skulle få nei til å sette opp levegg?

Anonymkode: aa020...df1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du er tungtveiende grunner her til at ts skulle få nei til å sette opp levegg?

Anonymkode: aa020...df1

Det vet da vel ikke jeg hva styret skulle bruke som ett motargument til det, men kan jo hende de har noen vedtekter på fasader etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...