AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Jeg er i uke 11 og har målt stoffskiftet (har lavt stoffskifte og gått på Levaxin fra før graviditet). Legen min har ikke greie på stoffskifte i det hele tatt, og jeg har nå bedt om å få svar på prøvene, siden jeg ikke har hørt noe. Dette er resultatet: TSH:1,7 T4, fritt: 10,8 T3, fritt: 2,9 Dette er ikke bra prøver vel? Er ikke T4 veldig lavt? Vurderer å øke dosen Levaxin selv fra 100 til 125 per dag... Anonymkode: 26d43...c40
Shallan Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Et kjapt Google søk viser at du burde ha økt Levaxin dosen når du oppdaget at du var gravid. Utrolig dårlig av legen din å ikke vite/ikke finne ut av dette. Jeg ville bedt legen henvise deg til spesialisthelsetjenesten for oppfølging av stoffskiftet ditt under graviditeten. Evt gjøre som min lege gjorde; Han sendte prøvesvarene mine til sykehuset og bad om råd for behandling. Så las han seg opp på gjeldende råd for svangerskap og stoffskifte og jeg ble godt fulgt opp med blodprøver hver 4 uke gjennom hele svangerskapet. 1
AprilLudgate Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 (endret) Du kan trygt øke noe, men du er ikke høy på TSH. Den er helt fin, men du tåler å senke den til fordel for å se om det påvirker T4. Øk dosen noe, ta nye prøver hver 4.uke Man skal ikke øke automatisk nei - men de fleste trenger øke 30-50%. Man må følge med på prøvene hver 3-4. uke. Du bør ligge med TSH på 0.3-1,5. Optimalt sett rundt 1, men hele normalområdet er fint. TSH’ en din er jo på 1,7 - så hadde ikke økt voldsomt altså. Regner med du tok prøvene uten å ha tatt Levaxin samme dag? Endret 21. juli 2022 av DundreMilfin
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Du kan trygt øke noe, men du er ikke høy på TSH. Den er helt fin, men du tåler å senke den til fordel for å se om det påvirker T4. Øk dosen noe, ta nye prøver hver 4.uke Man skal ikke øke automatisk nei - men de fleste trenger øke 30-50%. Man må følge med på prøvene hver 3-4. uke. Du bør ligge med TSH på 0.3-1,5. Optimalt sett rundt 1, men hele normalområdet er fint. TSH’ en din er jo på 1,7 - så hadde ikke økt voldsomt altså. Regner med du tok prøvene uten å ha tatt Levaxin samme dag? Hei og takk for svar! Jeg tok ikke Levaxin dagen jeg tok prøvene nei, ventet til etterpå. Håper T4 og T3 går opp nå når jeg øker dosen 🤞 Anonymkode: 26d43...c40
AprilLudgate Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hei og takk for svar! Jeg tok ikke Levaxin dagen jeg tok prøvene nei, ventet til etterpå. Håper T4 og T3 går opp nå når jeg øker dosen 🤞 Anonymkode: 26d43...c40 Da skal prøvene være helt korrekte Det stabiliserer seg nok, for noen holder litt økning mens andre må oppi full (type 50%+) økning. Etter fødsel reduserer du rett ned til dosen du hadde før igjen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå