AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Jeg har naturlig blondt til lysblondt hår, og siden jeg har begynt å få litt grått i det, og både frisøren min og jeg er på ferie, tok jeg sjansen på å friske opp med hjemmefarging. Jeg kjøpte fargen Blond, som lignet ganske greit på min egen farge på pakken, men resultatet er mørkebrunt, nesten svart, og det ser fryktelig feil og "hardt" ut på meg. Hva gjør jeg, jeg ser virkelig ikke ut! 😭 Anonymkode: 96ba2...9cf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Det var rart. Så du på fargenummeret på tuben? Jeg ville ikke ha prøvd å avfarge selv. Vent til frisøren er tilbake og få hjelp. Anonymkode: 6d840...803
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Denne. Håret mitt er opprinnelig ørlite lysere enn dette, men det tenkte jeg gikk greit. Det er virkelig en stygg farge jeg har fått nå, matt og veldig mørkt. Anonymkode: 96ba2...9cf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Dette er vel en permanent farge, men vil den lysne under hårvask etter hvert? Anonymkode: 96ba2...9cf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Du kan ta en avfarging. Jeg kjøpte min på Vita. Hårfarger blir generelt mørkere enn det som vises på pakken. Anonymkode: 43960...74f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 7 er ganske mørkt om du vanligvis er blond til lysblond, i tillegg blir det veldig hardt når hele håret blir samme farge (vi har jo naturlig sjatteringer etter noen runder med sol og sommer). Jeg er 6/7 naturlig og er mørk/mellomblond. Ville nok ventet på frisøren og tatt foliestriper el. i en lysere tone for å korrigere, for å slite minst mulig på håret. Anonymkode: 932a2...415
AprilLudgate Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 7 blir gjerne en 6 er - så dette ville jeg kalt en brukerfeil. Du burde nok hatt mer 9 i toneskala, til nøds 8. Den er også permanent, så jeg ville gjort følgende: Vask håret ofte med Head and Shoulders i 1 mnd for å få ut mest mulig. Så kan du ta mye striper i hos frisør, og vurdere avfarging før dette. Ikke gjør dette hjemme. Jeg er naturlig mørk blond og 7 blir lys brunt på meg. 6 blir ganske mørkt.
AprilLudgate Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er vel en permanent farge, men vil den lysne under hårvask etter hvert? Anonymkode: 96ba2...9cf Ja, men det tar tid. Som nevnt sliter Head and shoulders veldig på hårfarge, så det vil fjerne mye overskuddsfarge. Men ikke «grunnfargen», den er permanent. Så her må mye striping til.
Macaron Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Jeg er ganske mørk men med grått. Blander mest nr 7 med litt nr 6 og litt 7.31. Men farger kun etterveksten først, de første 30-35min og tar i resten og ørlite vann i resten av håret og tuppene de siste 10-15min. Tipper du farget alt håret like lengre.. da blir det ytterste veldig mørkt. Ville kjøpt hårkur. Både fuktkur og proteiner. Kure 2ganger i uka og evt kjøp en renseshampoo. Håret blir svært tørt av det så kur som jeg skrev over. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå