Gå til innhold

Hvorfor er ikke du hjemme når du er syk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt fly, buss, regionstog og lokaltog i dag og overalt rundt meg hoster folk (mye og gjentagende), snufser og ser syke ut. Hvorfor i alle dager MÅ man ut når man er syk, jeg kan skjønne butikken, men reise på ferie og smitte alle andre? 

Jeg er så lei av å høre hosten fra folk nå at jeg bli irritert. Hadde det vært litt hadde jeg ikke tenkt mye over det, men når det er gjentagende og varer hele turen (flere timer) så blir man nervøs for å bli smittet av noe og at personen er syk. Dette har skjedd på hvert transportmiddel jeg har vært på idag. Et eneste stort hostekor. 

Vær så snill hold deg hjemme om du er syk, ikke smitt oss andre uansett om du har korona eller ikke. Hvis alle holder seg hjemme, blir du kanskje ikke syk neste gang heller. Og jeg håper ikke jeg blir syk nå slik at min ferie blir ødelagt. 

Anonymkode: de2c5...31e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med deg og har stor forståelse for at du blir redd.

Jeg reiste på ferie sammen med noen som fikk store hosteanfall stadig vekk og det hørtes veldig ille ut. Vi var sammen hele tiden og tett på hverandre i over 3 døgn. Jeg ble ikke syk etterpå. Hvordan kan det ha seg? Jo, fordi personen hadde vært syk i over en uke, feberen var borte for lenge siden og hen var altså ikke smittsom lenger. 

Anonymkode: 9c2ce...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Helt sløkket at åpenbart syke folk setter setter seg inn på busser, tog og fly helst til andre siden av landet. Har så lyst å spørre: "har du noensinne forsøkt å tenke på andre enn deg selv?" Egoistiske krek..

Anonymkode: b82a0...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hostet i 3 mnd, jeg er testet for alt mulig og har ingenting, og legen skriver ikke ut sykemelding fordi du blir nervøs av å ta samme buss. 

Anonymkode: 6d1e3...853

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at folk skal holde seg hjemme når de er syke. Men alle som hoster har ikke smittsomme sykdommer. Jeg hoster og harker ganske ille 1-2 timer etter jeg har tatt astmamedisiner. Men jeg smitter ingen. Kan også snufse en del i allergisesongen.

Og hvis man har vært syk så henger gjerne hosten i en stund. Man kan ikke holde seg hjemme fra jobb i ukesvis pga hoste.

Anonymkode: 5e729...c8f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg frisk nok til å gå på jobb så er jeg frisk nok til å reise kollektivt eller dra andre plasser. Og jeg hoster ja, hosten hos meg henger alltid igjen i 3-4 uker etter jeg har vært syk, ingen lege skriver ut sykemelding pga hoste. Viss alle som hoster litt skulle holdt seg hjemme hele tiden så hadde aldri sammfunnet godt rundt. Så nei, jeg holder meg ikke hjemme bare pga hoste, vi er ikke i nedstigning av sammfunnet nå der folk ikke kunne nyse engang når de var ute. 

Anonymkode: 42508...7ce

• Liker 7
Skrevet

Jeg har hostet en måned etter korona nå, og får noen ganske stygge hostekuler innimellom, men gidder ikke, og kan ikke holde meg hjemme fra jobb BARE for det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hoster og harker etter at jeg hadde korona for over en måned siden. Men jeg får ikke sykemelding bare fordi jeg hoster. I tillegg nyser jeg og øynene renner på grunn av allergi. Du får bare synes at jeg er egoistisk, men jeg kommer ikke til å slutte å ta kollektiv bare fordi du er engstelig. 

Anonymkode: 009c0...98d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sjøgrens, og kronisk tørrhoste. Men gir ikke medpassasjerene mine den forklaringen hvis de ikke spør. 

Anonymkode: cb3d7...1de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om alle hadde isolert seg og gått i karantene skjer det samme som under korona - alle får ALT når det slippes opp igjen. Og mye verre enn man ellers ville fått det, fordi man ikke har dannet antistoffer mot muterte bakterier og virus på 1-2 år. 

Vent noen år til. Så er mulig den mildeste influensaen dødelig. 

Så lenge man er i form nok fortsetter man derfor selvfølgelig livet som ellers. I tillegg til å være det beste for helsen er det også forsvarlig samfunnsmessig og økonomisk, da folk er på jobb i stedet for å sløve på sofaen. 

Anonymkode: 79e5e...3cb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...