Gå til innhold

Kyllingfilet og merker av blod

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor og hvilket merke kyllingfilet jeg kjøper så er det sånne blodflekker i hver, når jeg skjærer det i biter så må jeg alltid ta vekk mye av de blodmerkene. Det tar så mye tid, at jeg vurderer snart å bli vegetarianer.😰

Tar dere det også bort? Jeg klarer ikke å la være.

Anonymkode: e9cb2...6fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar det bort ja. Syns det er ekkelt 😅 Men det går vel bort i steikinga.

Anonymkode: 4d3b1...799

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar det bort ja. Syns det er ekkelt 😅 Men det går vel bort i steikinga.

Anonymkode: 4d3b1...799

Usikker på om det går bort i stekingen. Noen ganger pleier jeg å kjøpe ferdig stekt kylling, og man kan se en del sånne mørke prikker på det hvite, da tenker jeg det er blodflekker.😛så da går det kanskje ikke bort.🧐

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt.

Anonymkode: e16c1...497

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei tenk at det et blod på kjøttet ditt 😛

Jeg tar det ikke bort.

Anonymkode: 0770f...34a

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei tenk at det et blod på kjøttet ditt 😛

Jeg tar det ikke bort.

Anonymkode: 0770f...34a

uffda😟

AnonymBruker
Skrevet

Skal man spise dyr bør man nesten akseptere at det er det man gjør. På tide å dra opp «er kjøttdeig muskler»-tråden igjen?

Anonymkode: ecd96...947

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal man spise dyr bør man nesten akseptere at det er det man gjør. På tide å dra opp «er kjøttdeig muskler»-tråden igjen?

Kan man ikke lenger spørre om noe som helst her? Du kunne bare svart ja eller nei 😏

Skrevet

Nei, men altså. Det går blodårer igjennom hele muskelen, og nå du da skal spise muskelen spiser du og blodårer. Dyret er tappet for blod, men det blir dessverre aldri helt perfekt. Det er nesten sånt man må tåle om man skal spise levende vesener.

• Liker 4
Skrevet

Dette er noe jeg aldri har ofret en tanke. Jeg steker kyllingkjøttet slik det er, jeg står ikke og pirker ut ting. Det er kjøtt fra et levende vesen, og sånn er det med kjøtt. Det er ikke farlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 7/21/2022 at 12:51 PM, AnonymBruker said:

Uansett hvor og hvilket merke kyllingfilet jeg kjøper så er det sånne blodflekker i hver, når jeg skjærer det i biter så må jeg alltid ta vekk mye av de blodmerkene. Det tar så mye tid, at jeg vurderer snart å bli vegetarianer.😰

Tar dere det også bort? Jeg klarer ikke å la være.

Det er blod i alt kjøtt...

Anonymkode: d95dc...2cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blod på kyllingfillet? Skjønner ikke hva dere mener, for å være ærlig. Kan aldri huske å ha sett noe sånt.

Fjerner ingenting, nei. For jeg ser det ikke.

Anonymkode: 3cab4...126

• Liker 1
Skrevet

Fjerner det ikke. Fett på kjøtt derimot 🤢 Spiser alt annet enn fett.. Er kun med ribbe, at jeg klarer og spise det. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kommer det til å forekomme blodspor på et dyr som en gang har levd. Men det er jo ikke noe eklere enn å spise selve kyllingen. Det er jo det samme som at man kan finne bein i fisk. 

Anonymkode: 2c345...f86

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo enkelt bare å fjerne det.

Anonymkode: a8ddc...871

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 13.59):

Haha.. jeg havnet nesten i slosskamp på barneskolen da jeg sa til andre unger at kjøtt er muskler😂😂

Anonymkode: 16d14...405

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (På 21.7.2022 den 16.16):

Nei, men altså. Det går blodårer igjennom hele muskelen, og nå du da skal spise muskelen spiser du og blodårer. Dyret er tappet for blod, men det blir dessverre aldri helt perfekt. Det er nesten sånt man må tåle om man skal spise levende vesener.

Håper du ikke spiser levende vesener!:hoho:

Anonymkode: 4d5a9...403

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...