AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Jeg kjeder meg veldig på ferie med mannen min. Vi har vært sammen i 12 år nå. Jeg kunne likeså bare holdt meg hjemme egentlig kjenner jeg. det er vel ikke et godt tegn når man kjeder seg sammen, når man endelig har fri og kan gjøre ting sammen? vi er i utlandet, men det gir meg ingenting lenger.. er det ferien som er problemet, eller ekteskapet? flere som har kjent på det samme som meg? Veldig usikker nå egentlig... Anonymkode: a504b...450 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Hva gjør dere på denne ferien, da? Hvis det oppleves omtrent som å være hjemme... Anonymkode: 6dce7...348 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Hva gjør dere på da? Anonymkode: bacf5...eda
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Du kan vel synes mannen, ferie og utlandet er kjedelig uten at det behøver å analyseres. Sånn er livet noen ganger, noen ganger kjeder vi oss. Finn på noe for deg selv da? Mens du enda må være der. Anonymkode: 9f668...8ef 8 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Hvorfor dro dere til akkurat dette stedet da? Det må jo ha vært noe som fristet? Gjorde dere ikke research på nett/brosjyrer? Ellers hadde dere jo ikke brukt mye penger på hotell og fly for å velge det stedet fremfor et annet? Anonymkode: ce31d...6f9 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Kanskje dere er kjedelige folk? Jeg skjønner ikke helt at man kan kjede seg på en ferie man velger selv, med mindre man har bomma skikkelig på destinasjonen. Hva slags ferie er dere på? Er det «syden», strand osv? Det ER jo kjedelig. Dra heller på turer der dere får felles opplevelser! Vandringer, oppleve gamle kulturminner, utforske nye steder… Da har dere noe å snakke om også Med mindre dere er kjedelige folk som interesserer seg for lite. Anonymkode: 58eb5...eec 12 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Ikke så uvanlig å kjede seg. Det hender jeg også kjeder meg sammen med kjæresten min, men da finner jeg jo bare på noe. Man må nesten ta ansvar selv og få ting til å skje. Litt humor, være litt på kanten, erte hverandre litt, utfordre hverandre, foreslå en aktivitet eller et nytt samtaleemne. Et bål tennes ikke av seg selv. Man må skape gnistene. Jeg tenker også at dersom du faktisk er så heldig at du har FERIE og er i UTLANDET men allikevel gir det deg ingenting - da er det mest sannsynlig noe inni deg det er noe galt med. Er du veldig sliten? Deprimert? Litt negativ innstilling til livet? Når man sliter med sin egen psyke men ikke forstår hvorfor, så er det en veldig vanlig ting å projisere de følelsene på kjæresten. Man leter etter håndfaste årsaker til hvorfor man føler det man føler og kjæresten er jo det nærmeste man har. Kanskje du skal ta en runde med deg selv. Har du det bra? Hvorfor hadde det vært bedre å være hjemme? Anonymkode: 50367...182 10 2 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 Jeg kjenner på det samme med min kone. Vi har padlet og gått turer i vidunderlige Patagonia, vært på gallerier, restauranter og milongaer i Buenos Aires og avsluttet med by og strand i Rio. Topp ferieprogram, men kjedelig reisefølge. Jeg tror dessverre det er uunngåelig når man har vært for lenge sammen, og samvær og samtaler begynner å gå på tomgang. Anonymkode: 3299a...dd8 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 Jeg kan kjede meg hjemme, men aldri på ferie med samboer (9 år sammen). Kanskje blir det annerledes når vi har vært sammen i 30 år, og blitt særere med alderen, som de fleste helt ærlig blir. Men nå nytes det, da vi har samme interesser. Kjeder du deg hjemme? Dersom ikke, så dropp ferien neste år. Ev. tenk nytt Anonymkode: 0e6eb...90c 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Er ikke ferien eller ekteskapet som er problemet. Det er du. Voksne folk som kjeder seg? Da finner du vel på noe, ffs. ikke legg ansvaret for din trivsel og humør på andre. Anonymkode: 983ba...78c 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Drikk litt mer alkohol, så blir det morsommere. Anonymkode: cce0c...bf4 16
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): er det ferien som er problemet, eller ekteskapet? Anonymkode: a504b...450 Dette er ikke uvanlig. Ferietur bare 2 stykker kan lett bli kjedelig. i hvert fall om det er med personen du bor med til daglig. Har ingen ting å si for hvordan forholdet er ellers. Anonymkode: 4a6c1...779 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Drikk litt mer alkohol, så blir det morsommere. Anonymkode: cce0c...bf4 Ja, begge to, mer å snakke om Anonymkode: 13ce4...d58 3
Strange Doll Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg kjenner på det samme med min kone. Vi har padlet og gått turer i vidunderlige Patagonia, vært på gallerier, restauranter og milongaer i Buenos Aires og avsluttet med by og strand i Rio. Topp ferieprogram, men kjedelig reisefølge. Jeg tror dessverre det er uunngåelig når man har vært for lenge sammen, og samvær og samtaler begynner å gå på tomgang. Anonymkode: 3299a...dd8 Jeg har vært sammen med min samboer i 14 år nå, og jeg opplever ikke dette. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 Min eks er kjedelig(sikkert jeg og🥸😆), men vi tydde til litt alkohol😜 I tillegg så sov han til langt på dag, så jeg fikk noen timer til å gå på markeder og turistattraksjoner, ja se meg rundt i landet vi var i😊Han gadd ikke uansett🤷♀️ Nei hva skal man snakke om etter x antall år. Jeg kjente ham ut og inn. Anonymkode: b85d7...983 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 Ha mer sex hvis dere kjeder dere, sex er aldri kjedelig. Anonymkode: 9f679...22f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjeder meg veldig på ferie med mannen min. Vi har vært sammen i 12 år nå. Jeg kunne likeså bare holdt meg hjemme egentlig kjenner jeg. det er vel ikke et godt tegn når man kjeder seg sammen, når man endelig har fri og kan gjøre ting sammen? vi er i utlandet, men det gir meg ingenting lenger.. er det ferien som er problemet, eller ekteskapet? flere som har kjent på det samme som meg? Veldig usikker nå egentlig... Anonymkode: a504b...450 Det er helt avhengig hva dere har bygd samholdet på i 12 år? Høres ut som dere har hatt det slik i 12 år. Anonymkode: 641ca...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjeder meg veldig på ferie med mannen min. Vi har vært sammen i 12 år nå. Jeg kunne likeså bare holdt meg hjemme egentlig kjenner jeg. det er vel ikke et godt tegn når man kjeder seg sammen, når man endelig har fri og kan gjøre ting sammen? vi er i utlandet, men det gir meg ingenting lenger.. er det ferien som er problemet, eller ekteskapet? flere som har kjent på det samme som meg? Veldig usikker nå egentlig... Anonymkode: a504b...450 Dette problemet ligger hos deg, ikke ferien eller mannen. Hva tror du skal til for at du skal slutte å kjede deg? Hva skulle du gjort hjemme som er mye mer givende enn der du er nå? Å legge skyld på omgivelsene for hvordan du har det inni deg blir bare ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: 9373d...3ee 2 2
Snedig Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 Ferieblues. Ikke uvanlig tror jeg, jeg også kan ha det uavhengig av destinasjon og reisepartner. Er vel noe med at det er årets høydepunkt og man har gått og lengtet etter ferie så lenge. 1
visp Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 Det er mange par som duger kun fordi dagene er fulle av jobb og unger. Med en gang man har tid og må være face to face med partneren kjenner man at man kanskje ikke er helt på bølgelengde lengre. Nettopp derfor sliter mange når ungene forlater redet, og også når begge går av med pensjon. 9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå