Gå til innhold

Svigermor er sur fordi hun ikke får ta med barnebarn på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 2 åring som er en tornado.. veldig god jente men også veldig rampete. Kanskje ikke rampete men fryktløs, hun gjemmer seg ofte, eller løper vekk, løper rett ut i sjøen, og generelt finner på mye rart.

Så har det seg sånn at svigermor ønsker å ha henne med et par dager på ferie. De har en campingvogn på en veldig fin campingplass, men den er rett foran vannet, og er masse ukjente mennesker. Er en veldig populær plass med masse folk. Vi har ingen ønske om å være der, da det ikke er vår type ferie, så de spør om de kan få minsten i noen dager. Dette har jeg sagt nei til, og svigermor er dermed kjempesur.

kort fortalt; svigerfar er bipolar og kan forandre seg helt ut av det blå, så jeg synes ikke det er trygt å la jenta vår være alene med han. Det er partner enig i. Så er begge to gamle, og har ikke mulighet til å springe etter datteren min når hun driver med rampestreker. De følger heller ikke så godt med så kan se for meg at hun kan gjemme seg uten at de legger merke til det. Føler meg bare ikke komfortabel i det hele tatt med dette, og synes hun er for liten til å være flere dager uten oss. Synes dere jeg er urimelig? Har sagt til svigerforeldre at de gjerne må komme et pr dager for å bli hos oss og tilbringe tid med henne men de vil være på campingen hele sommeren

Anonymkode: 06d41...874

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig.. Du har tilbudt dem å komme til dere og bruke tid med datteren din, og det er fint, men du har lov til å sette grenser for hva du føler er trygt og godt for barnet ditt. 

Jeg har selv en svigermor som har noen diagnoser, og selv om hun er furten fordi hun ikke får ha med barnet vårt på biltur eller å ha besøk hos seg, så må jeg bare overse det. Mannen min har vokst opp med henne, og vet at det ikke er noe han vil utsette våre barn for, og dermed er vi, som dere, enig i den saken. 

Så lenge du har mannen på ditt lag og han er enig i forholdene, så tenker jeg ikke du er urimelig. Det viktigste er jo tryggheten til barnet, og at du føler deg trygg på at barnet sitt er trygt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en 2 åring som er en tornado.. veldig god jente men også veldig rampete. Kanskje ikke rampete men fryktløs, hun gjemmer seg ofte, eller løper vekk, løper rett ut i sjøen, og generelt finner på mye rart.

Så har det seg sånn at svigermor ønsker å ha henne med et par dager på ferie. De har en campingvogn på en veldig fin campingplass, men den er rett foran vannet, og er masse ukjente mennesker. Er en veldig populær plass med masse folk. Vi har ingen ønske om å være der, da det ikke er vår type ferie, så de spør om de kan få minsten i noen dager. Dette har jeg sagt nei til, og svigermor er dermed kjempesur.

kort fortalt; svigerfar er bipolar og kan forandre seg helt ut av det blå, så jeg synes ikke det er trygt å la jenta vår være alene med han. Det er partner enig i. Så er begge to gamle, og har ikke mulighet til å springe etter datteren min når hun driver med rampestreker. De følger heller ikke så godt med så kan se for meg at hun kan gjemme seg uten at de legger merke til det. Føler meg bare ikke komfortabel i det hele tatt med dette, og synes hun er for liten til å være flere dager uten oss. Synes dere jeg er urimelig? Har sagt til svigerforeldre at de gjerne må komme et pr dager for å bli hos oss og tilbringe tid med henne men de vil være på campingen hele sommeren

synes du er ganske egoistisk, min har vert med sine fra han var 6-7mnd

Anonymkode: 4238e...cea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dine bipolare foreldre i campingvogn rett ved et vann? 
Ok 

Anonymkode: a4e32...61a

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dine bipolare foreldre i campingvogn rett ved et vann? 
Ok 

Anonymkode: a4e32...61a

Nei, men uansett , min far er bipolar , aldri gjort eller vert en dårlig bestefar/far for det. dette er dømming på høyt nivå

• Liker 3
Skrevet

Skjønner bekymringen din godt. Skulle til å foreslå en annen mulighet til å tilbringe tid sammen, men det har du jo allerede gjort. Det er det viktigste. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, men uansett , min far er bipolar , aldri gjort eller vert en dårlig bestefar/far for det. dette er dømming på høyt nivå

Her er det vel du som dømmer på et høyt nivå. Din far er ikke lik andre bipolare. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Regner med at ts kjenner sin egen svigerfar som ikke har noe til felles med din far foruten om samme diagnose. Da mannen hennes støtter ts, er det nok en god grunn til det. 

Ts skriver også at barnet er veldig aktiv og gjemmer seg samt springer ned til sjøen, vil det bli vanskelig for svigerforeldrene å springe etter henne. Noen ganger må en innse at alder og helse kan medføre til at å springe etter en aktiv unge ikke er gjennomførbart. Mange farlige situasjoner kan oppstå. 
Svigerforeldrene har fått tilbud om å tilbringe tid sammen med barnebarnet hjemme, men det vil de ikke.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker at hun er det motsatte av egoistisk. Hun setter sitt barn først- og mener at det ikke er barnets beste å være med besteforeldrene sine på tur. 

Anonymkode: 7ca0d...9db

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at hun er det motsatte av egoistisk. Hun setter sitt barn først- og mener at det ikke er barnets beste å være med besteforeldrene sine på tur. 

Anonymkode: 7ca0d...9db

Tenker at å være egoistisk i denne sammenheng hadde vært å sende 2-åringen med besteforeldrene fordi hun selv ønsket å slappe av, uten å ta hensyn til at 2-åringen kan bli skadet eller at besteforeldrene helt sikkert blir utslitt av å løpe etter ungen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Javel hva har faren din med dette å gjøre? Du vet at alle bipolare er forskjellige? Min svigerfar er ekstremt ustabil, selvom han ikke er en dårlig person. Han glemmer seg mye, og følger ikke med. Han har ofte episoder der han glemmer hvem han er og later som at han er noen andre. For eks så kan han finne på å gå inn i en butikk og krangle med den ansatte fordi han mener han eier stedet. Man ser i blikket at han ikke er seg selv. Så nei jeg ønsker ikke at min datter skal være alene med han for man vet aldri hva han kan finne på

han er ikke en dårlig bestefar, men han blir faktisk hindret i å være en ansvarlig voksen pga sykdommen

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...