AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Kjæresten min har så lenge vi har vært sammen (4 år) , snakket om at han har så lyst å gifte seg med meg. Jeg har sagt at jeg også gjerne vil det. Men, han har ikke fridd, men snakket om bryllup, hvor osv. Nå har vi kjøpt hus, og siden vi kjøpte det for ca.4 mnd. siden (skal overta om en mnd.) så har han ikke nevnt det i det hele tatt. Nå snakker han bare samboere og nevner jeg noe med ekteskap så snakker han det bare vekk. Føler at alt snakk om å gifte seg var bare for å «sikre» meg i forholdet (hadde en periode jeg var usikker på oss) , men nå da jeg er «låst» med det nye huset, så er det ikke så viktig likevel. Jeg syntes ekteskap er viktig, både for hva det står for og mht arv osv. iom at vi begge har barn fra før (skal ikke ha felles barn). Men, jeg har hvertfall sagt til han at vi skal ha samboerkontrakt. Anonymkode: 16bf1...13e 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: (...) nevner jeg noe med ekteskap så snakker han det bare vekk. Anonymkode: 16bf1...13e Spør ham direkte. Hus kan selges. Anonymkode: 3d4be...4c2 9 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spør ham direkte. Hus kan selges. Anonymkode: 3d4be...4c2 Vil ikke virke desperat og «tvinge» han til ekteskap. Er han som har vært pådriver til det hele tiden. Anonymkode: 16bf1...13e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil ikke virke desperat og «tvinge» han til ekteskap. Er han som har vært pådriver til det hele tiden. Anonymkode: 16bf1...13e Dette handler ikke om å tvinge noen til noe, men å høre hvor han står etter alt han har ytret om ekteskap tidligere. Dette må dere snakke om. Anonymkode: 1b418...fc0 17 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kjæresten min har så lenge vi har vært sammen (4 år) , snakket om at han har så lyst å gifte seg med meg. Jeg har sagt at jeg også gjerne vil det. Men, han har ikke fridd, men snakket om bryllup, hvor osv. Nå har vi kjøpt hus, og siden vi kjøpte det for ca.4 mnd. siden (skal overta om en mnd.) så har han ikke nevnt det i det hele tatt. Nå snakker han bare samboere og nevner jeg noe med ekteskap så snakker han det bare vekk. Føler at alt snakk om å gifte seg var bare for å «sikre» meg i forholdet (hadde en periode jeg var usikker på oss) , men nå da jeg er «låst» med det nye huset, så er det ikke så viktig likevel. Jeg syntes ekteskap er viktig, både for hva det står for og mht arv osv. iom at vi begge har barn fra før (skal ikke ha felles barn). Men, jeg har hvertfall sagt til han at vi skal ha samboerkontrakt. Anonymkode: 16bf1...13e Høres ut som at du har rett, han tror han har deg nå, slik enkelte tror om partnere de får barn med, at de nå ikke går, og viser hvem de egentlig er. Hus kan selges ja, men så har en kommet dit at en har kjøpt og ordnet seg sammen, da skal det gjerne litt til før en bare pakker ihop og selger igjen, og dette vet nok typen til ts. Tror du kan se langt etter det bryllupet. Anonymkode: e19a4...92f 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres ut som at du har rett, han tror han har deg nå, slik enkelte tror om partnere de får barn med, at de nå ikke går, og viser hvem de egentlig er. Hus kan selges ja, men så har en kommet dit at en har kjøpt og ordnet seg sammen, da skal det gjerne litt til før en bare pakker ihop og selger igjen, og dette vet nok typen til ts. Tror du kan se langt etter det bryllupet. Anonymkode: e19a4...92f Ja, jeg tror nok også det. Litt skuffende selvfølgelig, men det får gå greit med samboer også bare alt er i orden med papirer osv. Anonymkode: 16bf1...13e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 Min var også slik, han sluttet å snakke om det. Viste seg at han angret på at vi flyttet sammen. Anonymkode: 9b7b7...5e1 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 Enn om det er så enkelt at huskjøpet koster mye penger, og bryllup derfor er urealistisk de nærmeste årene? Det er mange som ville lagt vekk den tanken hvis ønsket ikke var økonomisk oppnåelig. Anonymkode: 05c70...106 7 3
Mooza Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg tror nok også det. Litt skuffende selvfølgelig, men det får gå greit med samboer også bare alt er i orden med papirer osv. Anonymkode: 16bf1...13e Nei, det er faktisk ikke greit. Du sitter med en følelse av å bli lurt. At mannen din skal tilbringe livet med (?) faktisk har lurt deg og manipulert deg på falske premisser. Hvordan føles det å tenke slik om en man skal stole på? Du må være åpen. Du trenger faktisk at noen bryr seg om deg. At du ikke skal gå å mistenke at det ligger noe slikt bak. Spør han rett ut. Si at du sikkert er paranoid, men kan det virkelig være tilfelle at det er slik? For slik kan ikke du gå rundt og tenke. Dette er mannen du skal elske og stole på, og ikke din manipulative fiende som fører deg bak lyset. 5 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enn om det er så enkelt at huskjøpet koster mye penger, og bryllup derfor er urealistisk de nærmeste årene? Det er mange som ville lagt vekk den tanken hvis ønsket ikke var økonomisk oppnåelig. Anonymkode: 05c70...106 Vi har veldig god økonomi og det har ikke vært snakk om noe stort bryllup. Vi har vært enige hele tiden om at det skal være et personlig bryllup med bare nærmeste familie og venner. Anonymkode: 16bf1...13e 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tror nok også det. Litt skuffende selvfølgelig, men det får gå greit med samboer også bare alt er i orden med papirer osv. Anonymkode: 16bf1...13e Vet ikke om det hjelper så mye, men jeg har det på samme måte med samboeren min. Dvs verken samboer eller meg er opptatt av stort romantisk bryllup med masse gjester. Men vi skulle gifte oss og kjøpte til og med ringer og han fridde i et romantisk øyeblikk for snart 5 år siden. Vi har vært sammen i 7 år og har to barn sammen. Jeg har nevnt flere ganger i senere tid om at jeg fortsatt har lyst vi skal være gift. Men han bare vifter det vekk med at det er jo så enkelt og greit å være samboere med god kontrakt. Han gjentar ofte at han vil dele resten av livet sammen med meg og vi/han drømmer nå om familiehytte. Men gifte seg skal han altså tydeligvis ikke😏 Og syns innerst inne det er sårende og får tanker om at han er usikker på meg likevel😕 Selv om jeg vet det ikke stemmer. Anonymkode: 49de1...273 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 Mooza skrev (6 minutter siden): Nei, det er faktisk ikke greit. Du sitter med en følelse av å bli lurt. At mannen din skal tilbringe livet med (?) faktisk har lurt deg og manipulert deg på falske premisser. Hvordan føles det å tenke slik om en man skal stole på? Du må være åpen. Du trenger faktisk at noen bryr seg om deg. At du ikke skal gå å mistenke at det ligger noe slikt bak. Spør han rett ut. Si at du sikkert er paranoid, men kan det virkelig være tilfelle at det er slik? For slik kan ikke du gå rundt og tenke. Dette er mannen du skal elske og stole på, og ikke din manipulative fiende som fører deg bak lyset. Ja, føler meg nok litt lurt, men tenker gi det litt tid. Etter vi har flyttet inn så tenker jeg å ta det opp igjen. Viker han unna da, så sier jeg fra hva jeg tenker om situasjonen. Anonymkode: 16bf1...13e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Det er vel litt mye å kjøpe både hus og skulle gifte seg samtidig? Begge deler krever mye tid og planlegging, og for hver krone man bruker på bryllup er det en krone mindre til oppussing/boliglån. Men altså, hvis det å gifte seg er viktig ville jeg tatt det opp med ham og sagt at det er viktig for deg. Så må han jo svare. Anonymkode: 72668...cf0 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om det hjelper så mye, men jeg har det på samme måte med samboeren min. Dvs verken samboer eller meg er opptatt av stort romantisk bryllup med masse gjester. Men vi skulle gifte oss og kjøpte til og med ringer og han fridde i et romantisk øyeblikk for snart 5 år siden. Vi har vært sammen i 7 år og har to barn sammen. Jeg har nevnt flere ganger i senere tid om at jeg fortsatt har lyst vi skal være gift. Men han bare vifter det vekk med at det er jo så enkelt og greit å være samboere med god kontrakt. Han gjentar ofte at han vil dele resten av livet sammen med meg og vi/han drømmer nå om familiehytte. Men gifte seg skal han altså tydeligvis ikke😏 Og syns innerst inne det er sårende og får tanker om at han er usikker på meg likevel😕 Selv om jeg vet det ikke stemmer. Anonymkode: 49de1...273 Felles skjebne, felles trøst❤️ Ja, han snakker jo om at vi skal være sammen. Anonymkode: 16bf1...13e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel litt mye å kjøpe både hus og skulle gifte seg samtidig? Begge deler krever mye tid og planlegging, og for hver krone man bruker på bryllup er det en krone mindre til oppussing/boliglån. Men altså, hvis det å gifte seg er viktig ville jeg tatt det opp med ham og sagt at det er viktig for deg. Så må han jo svare. Anonymkode: 72668...cf0 Det går helt fint an å gifte seg uten at det koster noe særlig. Anonymkode: 49de1...273 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går helt fint an å gifte seg uten at det koster noe særlig. Anonymkode: 49de1...273 Ja, hvis man synes at det er ok å gå på rådhuset så? Anonymkode: 72668...cf0
Fru Uperfekt Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel litt mye å kjøpe både hus og skulle gifte seg samtidig? Begge deler krever mye tid og planlegging, og for hver krone man bruker på bryllup er det en krone mindre til oppussing/boliglån. Men altså, hvis det å gifte seg er viktig ville jeg tatt det opp med ham og sagt at det er viktig for deg. Så må han jo svare. Anonymkode: 72668...cf0 Bryllup trenger ikke å koste noe, er ikke slik at en må ha stor fest dyr kjole osv 2
Fru Uperfekt Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hvis man synes at det er ok å gå på rådhuset så? Anonymkode: 72668...cf0 Hva er gale med det? Gikk på rådhuset og så fikk vi velsignelse i kirken etterpå 5
Havspeil Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 Høres ut som en sweet talker som har fått innfridd boligdrømmen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden): Hva er gale med det? Gikk på rådhuset og så fikk vi velsignelse i kirken etterpå Ikke noe galt med det, kan selv tenke meg å gjøre det så. Men mange vil nok ha litt mer enn det om de skal gifte seg. Anonymkode: 72668...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå